کل اخبار 108521 اخبار امروز : 123
  • تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 - March - 2024
  • ساعت :

    ساخت ۲۸۰ مدرسه توسط پیشکسوت فرهنگی در استان کرمان

    کرمان(فت فتو) – پیشکسوت فرهنگی عطا احمدی، پهلوان ۸۵ ساله کرمانی که تاکنون بیش از ۲۸۰ مدرسه در استان کرمان ساخته است، سال‌ها قبل و پس از مرگ همسرش خانه‌اش را نیز تبدیل به مدرسه کرده و خود هم اکنون در اتاق استیجاری زندگی می‌کند. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان، […]

    کرمان(فت فتو) – پیشکسوت فرهنگی عطا احمدی، پهلوان ۸۵ ساله کرمانی که تاکنون بیش از ۲۸۰ مدرسه در استان کرمان ساخته است، سال‌ها قبل و پس از مرگ همسرش خانه‌اش را نیز تبدیل به مدرسه کرده و خود هم اکنون در اتاق استیجاری زندگی می‌کند.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان، عطا احمدی، معلم ۸۵ ساله کرمانی آیینه تمام نمای جوانمردی است؛ او خودش هیچ خانه، خودرو و حتی تلفن همراهی ندارد، کسی که همه زندگی‌اش را وقف مدرسه سازی کرده است. پهلوانی لقبی است که مردم او را با آن می‌شناسند.

    در پرونده درخشان عطا احمدی، ساخت حدود ۲۸۰ باب مدرسه با هزاران مترمربع فضای آموزشی، تأسیس مجموعه پیشرفته سرای سالمندان کرمان با گنجایش ۱۶۰۰ سالمند، ساخت جاده کوهستانی به طول ۱۲کیلومتر و آبرسانی و برق‌رسانی به روستا‌های «کوهپایه» کرمان با همکاری سازمان جهادسازندگی استان، ساخت بیش از ۱۳۶۰ واحد مسکونی، ساخت چندین مدرسه شبانه‌روزی، ساخت اردوگاه‌های شهید باهنر و شهید رجایی و هفت‌باغ «هینمان» در کوهپایه و ده‌ها کار عام‌المنفعه دیگر به چشم می‌خورد.

    ‌او معلمی است که با عشق، سال‌ها در تعلیم و تربیت فعالیت کرد و حتی مرگ فرزندانش نیز باعث نشد یک روز در کلاس درس غایب باشد. خدمات او در سال‌های اولیه انقلاب از چشمان شهید رجایی دور نماند تا جایی که شهیدرجایی در زمان نخست‌وزیری، پس از اطلاع از اقدامات عطا احمدی در زمینه مدرسه‌سازی گفته بود: “اگر در هر یک از استان‌ها یک نفر مثل عطا احمدی داشتیم، وضع‌مان از این بهتر بود و مشکل فضای آموزشی در کشور نداشتیم”.

    ‌گریزان بودن از مراسم بزرگداشت و سخن نگفتن درباره کار‌هایی که انجام داده خصوصیت اصلی اوست. کمتر کسی در کرمان است که او را نشناسد. مرد مو سپیدی که با پیراهن و شلوار کرم‌رنگ سوار بر دوچرخه به پروژه‌های عمرانی در حال ساخت سرکشی می‌کند و همه آن‌ها را بر اساس نظم خاصی به پیش می‌برد.

    بار‌ها به عنوان معلم نمونه برگزیده شد، اما در بوق و کرنا نکرد و در تمام دوران خدمتش هدیه و جایزه‌ای را برای خود از هیچ کس نپذیرفت. عطا احمدی، نام متفاوتی دارد؛ نامی که نقطه ندارد، اما نقطه عطف زندگی خیلی‌ها شده است؛ نقطه امیدواری کسانی که شاید دیگر امیدی نداشتند.

    عطا احمدی در حال حاضر عملیات ساخت ۵ پروژه بزرگ آموزشی با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد را در شهر کرمان آغاز کرده و تکمیل مجتمع مسکونی ۱۰۰ واحدی ویژه فرهنگیان دارای بیمار صعب العلاج را با پیشرفت حدود ۵۰ درصد در دستور کار دارد.

    بر پایه این گزارش: مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز چهارشنبه ۲۹ دیماه سال جاری ضمن بازدید از پروژه های در حال ساخت پهلوان عطا احمدی از پیمان کاران و کارگران این پروژه های آموزشی تجلیل کرد.




    ساخت ۲۸۰ مدرسه توسط پیشکسوت فرهنگی در استان کرمان

    منبع: پــانا
    ? ساخت ۲۸۰ مدرسه توسط پیشکسوت فرهنگی در استان کرمان

    نوشته های مشابه

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه
    19 - اسفند - 1402

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه

    موجی از گزارش‌ها و اعتراضات شهروندان در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در استان کرمان، نشان از نارضایتی گسترده نسبت به نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد
    30 - بهمن - 1402

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد

    بم (نذیر کرمان) – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد. حسین الله‌آبادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: قرآن، تنها کتابی است که از زمان نزول تاکنون دستخوش تغییر نشده و هرکس که برای احیای فرهنگ قرآنی تلاش […]

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است
    28 - بهمن - 1402

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است

    کرمان (نذیر کرمان) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به جایگاه والای جانبازان نزد پروردگار گفت: ایثارگران و جانبازان برای جهاد در راه خدا از مال و جان خود می‌گذرند. مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با […]

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم
    27 - بهمن - 1402

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    کرمان (نذیر کرمان) – مردم عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان استان کرمان همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کردند. راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم منبع: پــانا ? راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا