ساخت درگاه ورودی کویر لوت در کرمان آغاز شد

کرمان – فت فتو – مدیر پایگاه میراث جهانی لوت در استان کرمان با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز نخست درگاه ورودی به کویر لوت در منطقه شهداد آغاز شده است گفت که این پروژه تا چهار ماه آینده به اتمام می رسد. به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی […]

کرمان – فت فتو – مدیر پایگاه میراث جهانی لوت در استان کرمان با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز نخست درگاه ورودی به کویر لوت در منطقه شهداد آغاز شده است گفت که این پروژه تا چهار ماه آینده به اتمام می رسد.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان معین افضلی افزود: این عملیات در محور شهداد – نهبندان با اعتباری معادل ۶ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این درگاه ورودی به منظور ساماندهی تورهای گردشگری، نظم‌دادن به گردشگران و راهنمایی آنان و همچنین حفاظت بیشتر از میراث جهانی بیابان لوت در دست راه‌اندازی است.

مدیر پایگاه میراث جهانی کویر لوت در استان کرمان بیان کرد: سالانه بیش از ۱۸۰ هزار گردشگر ایرانی و خارجی از بیابان لوت و دیگر جاذبه‌های این منطقه ثبت جهانی دیدن می‌کنند.
وی تاکیدکرد: بیابان لوت بین سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان قرار دارد و ۷۰ درصد آن در کرمان واقع‌شده است؛ ۹۵ درصد از آثار طبیعی شناخته‌شده این پهنه گسترده نیز که منحصربه‌فرد و بی‌همتا هستند در کرمان جای گرفته ‌است.

به گزارش فت فتو بخشی از بیابان لوت در سال ۹۵ به عنوان نخستین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد و بخش شهداد یکی از دروازه های ورود به آن به شمار می رود.
بخش شهداد در ۱۰۰ کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.

استان کرمان غیر از کویر لوت ۶ اثر ثبت جهانی دیگر دارد و در مجموع با هفت اثر ثبت جهانی بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی را در بین استان های کشور دارد؛ ارگ بم ( بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد معماری عمارت آن و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده است.

آثار طبیعی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان بنا به جغرافیا و ویژگی های اقلیمی این مناطق هرکدام جذابیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که می تواند هدف گردشگران داخلی و خارجی باشد و شهروندان ایرانی و غیرایرانی می توانند از زیبایی های منحصر به فرد و اقلیم متفاوت این استان بهره مند شوند.




ساخت درگاه ورودی کویر لوت در کرمان آغاز شد

منبع:ایرنـا
? ساخت درگاه ورودی کویر لوت در کرمان آغاز شد