زمینه سرمایه گذاری موقوفات در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فراهم است

فت فتو/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شهرستان رفسنجان گفت: باتوجه به نگاه مثبت مدیران ارشد اوقاف نسبت به تولید ثروت و سرمایه گذاری، زمینه همکاری و مشارکت اوقاف و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فراهم است و طرح های اقتصادی خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد که در صورت ورود اوقاف، ما از آن استقبال کرده […]

فت فتو/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شهرستان رفسنجان گفت: باتوجه به نگاه مثبت مدیران ارشد اوقاف نسبت به تولید ثروت و سرمایه گذاری، زمینه همکاری و مشارکت اوقاف و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فراهم است و طرح های اقتصادی خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد که در صورت ورود اوقاف، ما از آن استقبال کرده و شرایط لازم را مهیّا خواهیم کرد.

 به گزارش گروه دریافت فت فتو، روح الله بهرامشاهی امروز ۷ دی ماه در جلسه مشترک با سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان، با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای سرمایه گذاری اظهار کرد: مناطق ویژه، در واقع شهرک های صنعتی هستند که جزو خاک سرزمینی محسوب نمی شوند؛ در نتیجه در زمینه واردات و صادرات، مزیت‌های خاص خود را دارند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ادامه داد: شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی و شرکت ملی صنایع مس ایران برنامه های خاصی برای صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه دارند. در واقع می توان گفت بستر ظهور و بروز شرکت مس در رفسنجان، منطقه ویژه است.

بهرامشاهی عنوان کرد: بر اساس راهبردهای تعریف شده، شرکت ملی صنایع مس، هلدینگ های حاکمیتی اعم از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، سازمان اوقاف و … می توانند در این منطقه حضور فعّال داشته باشند.

وی ادامه داد: برای کمک به رونق تولید و برون رفت از مشکلات موجود، می توان از ثروتی که در اوقاف تولید می شود، برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بهره برد.

بهرامشاهی خاطر نشان کرد: با توجه به شتاب اقتصادی که در کشور شکل گرفته است، اوقاف می تواند در این راستا قدم بردارد. ما هم در منطقه طرح های خوبی برای پیشنهاد دادن و همکاری داریم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به نرخ پایین زمین در منطقه ویژه نسبت به سایر شهرک های صنعتی، اظهار داشت: افزایش قیمت حامل های انرژی خود به خود کارخانه ها را به سمت مناطق ویژه سوق خواهد داد.

وی با بیان اینکه درآمدهای قابل توجه موقوفات در رفسنجان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: با استفاده از این ظرفیت، می توان کارهای بزرگی به صورت کارشناسی شده و هدفمند انجام داد.

بهرامشاهی تصریح کرد: در سطح شهرستان خلاء بزرگی در زمینه مشاوره های اقتصادی و سرمایه گذاری داشتیم که سعی کردیم در منطقه ویژه این خلاء را برطرف کنیم. خوشبختانه امروز مشاوره های قدرتمند و تخصصی به مجموعه اضافه شده که پروژه های اقتصادی را صفر تا صد مدیریت می کند. در صورت ورود و سرمایه گذاری اوقاف، این مشاوره ها به صورت رایگان در اختیارآنها قرار داده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مطالعات کارشناسی، پروژه هایی که توجیه اقتصادی دارند را بررسی کردیم، افزود: پیشنهاد می دهیم اوقاف سرمایه گذاری با محوریت صنعت را جزو اولویت های خود قرار دهد، چراکه با توجه به ارتباط خوب ما با دبیرخانه شورای عالی مناطق، این موضوع یک ظرفیت بزرگ به شمار می رود. خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده، در این زمینه هر درخواستی که داشته باشیم، مستقیم با مشاور رئیس جمهور مکاتبه می کنیم و پیگیری لازم را انجام می دهیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تصریح کرد: انتظار می رود ظرف یکی دو ماه آینده در خصوص سرمایه گذاری موقوفات شهرستان در منطقه ویژه، به بسته پیشنهادی مشترک و پیش طرح اجرایی برسیم.  

وی در پایان گفت: پیشنهاد می شود کارگروه مشترک اقتصادی برای توسعه و پیشرفت وقف تشکیل شود تا ایده های ناب برای پروژه های اقتصادی در منطقه ویژه طراحی و اجرا شود.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان رفسنجان نیز در این دیدار اظهار داشت: موقوفات، کاربری های متفاوتی دارند که در سیستم تعریف شده است.

محمد شریفی افزود: رویکرد سازمان اوقاف در رابطه با عوایدی که از موقوفات حاصل می شود، سرمایه گذاری است؛ چراکه هم ارزش افزوده ایجاد می شود و هم مردم می دانند درآمدهای یک موقوفه کجا هزینه شده است و هم اشتغالزایی و توسعه اقتصادی ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: متولیان موقوفات باید در نشست های مشترک با مزیت های منطقه ویژه اقتصادی آشنا شوند و با صلاحدید و نظر سازمان نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند تا هم اصل موقوفه پایدار بماند و هم از رکود خارج شده و به پویایی برسد.

انتهای پیام 




زمینه سرمایه گذاری موقوفات در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فراهم است

منبع: ایـسنا
? زمینه سرمایه گذاری موقوفات در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فراهم است