زلزله ۴.۴ ریشتری کرمان خسارت نداشت

کرمان – فت فتو – مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: زلزله ۴.۴ ریشتری صبح امروز (دوشنبه) در منطقه هجدک از توابع این استان هیچگونه خسارت مالی و جانی نداشته است. مجید سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو با تاکید بر اینکه کانون زمین لرزه صبح امروز هجدک در خارج […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: زلزله ۴.۴ ریشتری صبح امروز (دوشنبه) در منطقه هجدک از توابع این استان هیچگونه خسارت مالی و جانی نداشته است.

مجید سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو با تاکید بر اینکه کانون زمین لرزه صبح امروز هجدک در خارج از مناطق مسکونی بوده است افزود: تیم های ارزیاب در حال بررسی روستاهای اطراف کانون زلزه هستند.

وی با بیان اینکه زلزله ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر در ۱۲ کیلومتری عمق زمین و در ساعت هشت و  یک دقیقه و ۵۶ ثانیه صبح دوشنبه در حوالی هجدک اتفاق افتاده است اظهار داشت: مقاوم سازی انجام شده در مناطق مختلف استان کرمان مقاومت بناها را در مقابل زلزله های بالای پنج ریشتر بالا برده است.

به گزارش فت فتو از مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۷.۵۰ درجه و عرض جغرافیایی: ۳۱.۱۰ به وقوع پیوسته است.

هجدک از توابع شهرستان راور و در ۱۴۰ کیلومتری شمال مرکز کرمان قرار دارد.

این منطقه از جمله مناطق زلزله خیز کشور به شمار می رود.




زلزله ۴.۴ ریشتری کرمان خسارت نداشت

منبع: ایرنـا
? زلزله ۴.۴ ریشتری کرمان خسارت نداشت