رییس‌کل پیشین دادگستری کرمان: ۴۰ باند شرارت در این استان منهدم شد

کرمان – فت فتو – رییس‌کل پیشین دادگستری کرمان گفت: ۴٠ باند شرارت از سال ٩٢ تاکنون در این استان فعالیت می‌کردند که با حمایت شورای تامین و استانداری منهدم شدند و اکنون باند شرارت در استان کرمان وجود ندارد. به گزارش خبرنگار فت فتو، یدالله موحد روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس […]

کرمان – فت فتو – رییس‌کل پیشین دادگستری کرمان گفت: ۴٠ باند شرارت از سال ٩٢ تاکنون در این استان فعالیت می‌کردند که با حمایت شورای تامین و استانداری منهدم شدند و اکنون باند شرارت در استان کرمان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار فت فتو، یدالله موحد روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: دستگاه قضایی کرمان با همکاری دیگر دستگاه ها اراذل و اوباش این استان را سرجای خود نشاند.

وی اظهار داشت: موجودی پرونده های دادگستری استان کرمان در سال ٩٣ حدود ١٣٢ هزار پرونده بود که با جذب نیرو و با وجود محدودیت ها در سال ٩٩ به ٨٨ هزار مورد کاهش پیدا کرد.

رییس کل پیشین دادگستری استان کرمان ادامه داد: در واقع اطاله دادرسی کاهش یافت اما ثبت تمام پرونده های مراجع انتظامی از سال گذشته، موجودی پرونده ها را بالا برد.

وی گفت: آمار تثبیت مالکیت اراضی دولت در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال استان پهناور کرمان به ٩٣ درصد رسیده و امیدوارم این آمار بزودی به ١٠٠ درصد برسد.

موحد با اشاره به اقدامات مبارزه با حاشیه نشینی نیز گفت: با استفاده از تمام ظرفیت ها ٣٠٠ هکتار حاشیه به بیت المال برگشت و دستگاه قضا در برخی از سال‌ها ١٢ هزار هکتار از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با درود بر روح شهدا، امام و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: ۳۱ سال در مسئولیت های ‌مختلف قضایی از دادیاری تا رییس کل دادگستری خدمت گذار مردم نجیب کرمان بودم و فقط ۲ سال از خدمتم را در قم فعالیت کردم.

رییس کل پیشین دادگستری استان کرمان عنوان کرد: طی ۲ دهه اخیر در سمت های مختلف مدیریت قضایی حضور داشتم و آنچه امروز روایت می شود بخشی از دستاوردهای نظام قضایی جمهوری اسلامی به مردم است.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ساخت شوراهای حل اختلاف استان کرمان نهایت همکاری را کردند؛ ضمن آنکه تا عنایت مسئولان عالی قوه پشت این پروژه نبود، این اتفاق رخ نمی داد.

موحد با اشاره نزدیک کردن مناطق محروم به‌ عدالت قضایی افزود: از سال ٩٣ که در این مسئولیت هستم، میراث‌دار روسای پیشین بودم و در دوره مدیریت جدید قرار بود خلاقیت‌هایی در دستگاه قضا ایجاد شود و کار برنامه محور و اهداف در قالب برنامه منسجم در دسترس قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ابتدا مطالعات را انجام دادیم و مقرر شد در مناطق محروم گام هایی برداریم و هشت حوزه در مناطق محروم نیاز به مراجع قضایی داشتند که به سرعت به عدالت دست یابند که در این زمینه می توان به شهرستان های فاریاب، جازموریان، ساردوییه، راین پشتکوییه، فردوس، بروات و اسماعیلیه اشاره کرد.

رییس کل پیشین دادگستری استان کرمان گفت: باتوجه به نیاز شهر کرمان پنج مجتمع قضایی جدید تاسیس شد و ساختارها باید توسعه می یافت که این اتفاق نیز افتاد.

وی تاکید کرد: نهادهای قضایی در مناطق محروم تاسیس و ساختمان آن احداث، دادگستری فهرج، نرماشیر، رودبار جنوب، قلعه گنج و دادگاه عمومی جازموریان، اسماعیلیه، بروات و ساردوییه احداث نیز و کارکنان در این حوزه ها فعال شدند.

وی یادآور شد: کارکنان هشت واحد قضایی در فضای محدود و در تنگنا ارائه خدمت می کردند و مردم در فشردگی معطل می ماندند که ساختمان جدید در تمامی این حوزه ها از جمله رابر، ساردوییه، بافت، ارزوییه، دادسرای شهربابک، دادگستری انار و کوهبنان، دادسرای عمومی و انقلاب زرند مجتمع قضایی شهید باهنر، شهید قدوسی سلیمانی و مجتمع قضایی خانواده احداث شد.

موحد افزود: همچنین مجتمع قضایی رسیدگی به تصادفات، ٢ مجتمع شورای حل اختلاف در مرکز استان کرمان، دادسرای عمومی و انقلاب ارزوییه و بم در حال احداث است و ۶٠ هزار متر مربع ساختمان را طراحی و پیگیری کردیم که این پروژه ها با عنایت مسئولان قوه در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه دادگستری استان کرمان در حوزه منابع انسانی با چالش روبرو بود گفت: در آغاز بکار ٢۶٠ قاضی داشتیم که یک چهارم آنان غیر بومی بودند و پس از کسب تجربه تمایل به ماندگاری در این استان نداشتند لذا جز پیگیری برای جذب قضات بومی راهی نداشتیم.

رییس کل پیشین دادگستری کرمان ابراز داشت: آزمون های تخصصی در این استان برگزار شد و فرزندان این استان با تحصیلات حوزوی و دانشگاهی جذب دستگاه قضا شدند و قضات را به ۴٠٠ نفر رساندیم و با وجود تحولات فعلی، قضات غیر بومی استان به ١١ درصد رسیده اند.

وی افزود: پنج دوره آموزشی را در استان کرمان برگزار کردیم و حتی به هرمزگان و سیستان و بلوچستان در این حوزه کمک کردیم و چینش مناسبی در کادر قضایی و اداری ایجاد شده و اکنون وضعیت متعادل شده است لذا در ١٠ سال آینده ثمرات آن مشخص می شود.

موحد خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی در حوزه رفاهی دادگستری استان کرمان انجام شد، در چند حوزه از جمله تامین منزل مسکونی و سلامت کارکنان دادگستری فعالیت کردیم و با فعالیت ٢ شرکت تعاونی موفق، زمینه خانه دار شدن ٨٠٠ نفر از همکاران ما فراهم شد و برخی با دریافت زمین و برخی در قالب شرکت تعاونی صاحب منزل شدند.

وی ادامه داد: ۵٠ هزار نفر از همکاران ما و خانواده هایشان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خدمات پزشکی به صورت رایگان و خارج از نوبت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی آموزشی هفت باغ علوی در زمینی به مساحت ١۴ هکتار مراحل اجرایی را می گذراند و پیشرفت خوبی دارد عنوان کرد: سرمایه صندوق رفاه دادگستری استان کرمان را از چهار میلیارد تومان به ١۴ میلیارد تومان افزایش دادیم و همه همکاران ما از آن بهره مند شده اند و اینها بخشی از خدمات نظام قضایی کشور به مردم شریف کرمان بود.

وی افزود: رییس کل جدید دادگستری استان کرمان نیز مدیری توانمند با تجربه و عالم به مسائل قضایی است که از امروز تصدی امور را برعهده می گیرد.

همچنین در این آیین از خدمات یدالله موحد به عنوان رییس کل پیشین دادگستری استان کرمان، قدردانی و حجت الاسلام ابراهیم حمیدی به عنوان رییس جدید معرفی شد.

یدالله موحد از این پس به عنوان عضو معاون دیوان عالی کشور فعالیت می‌کند.

رییس قوه قضاییه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی را به سمت ریاست کل دادگستری استان کرمان منصوب کرد.




رییس‌کل پیشین دادگستری کرمان: ۴۰ باند شرارت در این استان منهدم شد

منبع: ایرنـا
? رییس‌کل پیشین دادگستری کرمان: ۴۰ باند شرارت در این استان منهدم شد