رییس‌جمهور: دولت مردمی هرگز درگیر حاشیه‌ها نمی‌شود

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت همدلی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، از کیفیت روابط دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی ابراز خرسندی کرد و گفت: همگرایی کامل همه ارکان نظام حکمرانی کشور، نه تنها توصیه همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بلکه پیش‌نیاز غلبه بر مشکلات مزمن و ساختاری کشور به شمار […]

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت همدلی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، از کیفیت روابط دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی ابراز خرسندی کرد و گفت: همگرایی کامل همه ارکان نظام حکمرانی کشور، نه تنها توصیه همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بلکه پیش‌نیاز غلبه بر مشکلات مزمن و ساختاری کشور به شمار می‌رود.

به گزارش فت فتو، دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در دیدار با مجمع نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد با تاکید بر اراده جدی دولت برای دوری از حواشی سیاسی، افزود: برخی حاشیه‌ها در روابط دولت و مجلس در گذشته مردم را آزرده خاطر کرد و این دولت اجازه نخواهد داد که این حاشیه‌ آفرینی‌ها تکرار شود. دولت مردمی حسرت این را که دولت و مجلس به جای پرداختن به کار مردم گرفتار حاشیه شوند، به دل بدخواهان خواهد گذاشت و وجه همت خود را صرف این خواهد کرد که مردم شیرینی خدمت را بچشند.

مصوبات سفرهای استانی ناظر به توسعه متوازن و عادلانه استان‌ها است

رئیس جمهور همراهی نمایندگان مجلس را شرط توفیق سیاست‌ها و برنامه‌های بزرگ درکشور خواند و اظهار داشت: ما انتظار داریم نمایندگان نیز به سهم خود تلاش‌ها و دستاوردهای دولت را برای افکار عمومی تبیین کنند، چرا که این موارد صرف دستاورد دولت نیست و جزء توفیقات جمهوری اسلامی و تمام اجزای نظام حکمرانی به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به تصمیمات و مصوبات دولت در سفرهای استانی برای توسعه متوازن و عادلانه استان‌های کشور، گفت: پس از پیگیری جدی تحقق مصوبات سفرهای استانی، در دور دوم با فراغ خاطر بیشتر به طراحی گام‌های موثر برای پیشرفت و تحول استان‌ها خواهیم پرداخت.

رئیس جمهور به برنامه دولت برای ایجاد صندوق پیشرفت عدالت در استان‌ها اشاره کرد و افزود: دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ ایجاد این صندوق‌های استانی را لحاظ کرد که متاسفانه مورد موافقت مجلس قرار نگرفت اما مجددا در سال ۱۴۰۲ ایجاد این صندوق‌ها را در لایحه بودجه خواهیم گنجاند تا به تسریع روند پیشرفت استان‌ها کمک کنند.

بازارچه‌های مرزی، فرصت ارزشمندی برای رونق اقتصادی و  ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و تقویت مناسبات همسایگی است

ضرورت اشتغالزایی در استان‌های مرزی و تقویت معیشت مرزنشینان، از جمله دغدغه‌های مشترک رئیس جمهور و میهمانانش در این جلسه بود.

رئیسی در توصیف برنامه‌های دولت در این زمینه، از اراده دولت برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی خبر داد و افزود: دولت مردمی مرز را فرصت ارزشمندی می‌داند که استفاده از ظرفیت‌های آن می‌تواند به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق مرزی بیانجامد و روابط و مناسبات همسایگی را تقویت کند.

وی در خصوص مشکلات متاثر از کم‌آبی در کشور هم که از سوی نمایندگان بیان شد، گفت: مدیریت صحیح منابع آب در کاهش تنش‌های آبی در استان‌های مختلف موثر خواهد بود. این کار از سوی وزارت نیرو برای رفع کمبودها در عرصه آب و برق آغاز شده و امسال شاهد کمترین میزان قطعی برق بودیم.

رئیس جمهور با اشاره به برخی عقب‌ماندگی‌ها در توسعه شبکه تولید برق در گذشته، ادامه داد: وزارت نیرو تا به امروز با تدابیری مثل استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی و جدا کردن برق مصرفی واحدهای صنعتی بزرگ و صنایع سنگین تلاش کرده در وهله اول مانع از تکرار خاموشی‌ها در تابستان شود و در وهله بعد عقب‌ماندگی‌ها در تامین برق را جبران کند.

دولت مردمی رفع مشکلات کشور را معطل و وابسته به هیچ عامل و بهانه‌ای نکرده است

رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مردمی رفع مشکلات کشور را معطل و وابسته به هیچ عامل و بهانه‌ای نکرده و برای رفع مشکلات کم‌آبی نیز طرح‌های بزرگی را به طور همزمان پیگیری می‌کند. مدیریت صحیح منابع آب، تامین آب ژرف، انتقال آب از دریا و استیفای حقآبه کشور از همسایگان از جمله اقدامات کوتاه و بلندمدتی است که برای رفع مشکلات کم‌آبی دنبال می‌شود.

در ادامه این جلسه، خسارات ناشی از سیل اخیر در چند استان کشور در گفت‌وگوی رئیس جمهور با نمایندگان مورد توجه قرار گرفت. دکتر رئیسی در این زمینه تصریح کرد: حجم خسارات وارده در دست بررسی است و دولت به زودی تسهیلات لازم برای جبران این خسارت‌ها را تصویب خواهد کرد تا با فوریت برای رفع آسیب‌های سیل اقدام شود.

در این جلسه که دهمین نشست آیت‌الله رئیسی با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود،  غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز حضور داشته و درخواست‌ها، نظرات و دغدغه‌های نمایندگان حاضر در جلسه را ثبت کردند.

با دیدار نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد با رئیس جمهور نمایندگان تمام ۳۱ استان کشور حداقل یک بار و در قالب دیدار مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور دیدار و درباره دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود با وی گفتگو کرده‌اند.

در این جلسه که سه ساعت و نیم به طول انجامید، پیش از سخنان رئیس جمهور به ترتیب نمایندگان استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره خسارات سیل‌های اخیر، اجرای مصوبات استانی، مشکلات کم‌آبی، لزوم تفویض اختیارات بیشتر به استانداران و موارد دیگر ناظر به مشکلات حوزه‌های انتخابی خود پرداختند.

همچنین استانداران این چهار استان نیز در سخنانی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات خود برای تسریع روند پیشرفت استان‌های تحت حوزه انتخابی خود پرداختند.
انتهای پیام




رییس‌جمهور: دولت مردمی هرگز درگیر حاشیه‌ها نمی‌شود

منبع: ایـسنا
? رییس‌جمهور: دولت مردمی هرگز درگیر حاشیه‌ها نمی‌شود