رونمایی از سامانه آنلاین خدمات درمانی برای محرومان و نیازمندان

سعید کاظمی گفت: سامانه ارجاع بیماران نیازمند را طراحی کرده ایم و با کمک جمعی از خادم یاران سلامت این سامانه نوشته و با پشتیبانی خیرین راه اندازی شد که از امشب به صورت آزمایشی کار خود را آغاز می کند. به گزارش فت فتو؛ به نقل از “راه آرمان ” سعید کاظمی دبیر کانون های […]

سعید کاظمی گفت: سامانه ارجاع بیماران نیازمند را طراحی کرده ایم و با کمک جمعی از خادم یاران سلامت این سامانه نوشته و با پشتیبانی خیرین راه اندازی شد که از امشب به صورت آزمایشی کار خود را آغاز می کند.

به گزارش فت فتو؛ به نقل از “راه آرمان ” سعید کاظمی دبیر کانون های خدمت رضوی در استان کرمان گفت: بعد از انقلاب در کشور ما یک اتفاق رخ داد و آن هم حضور مردم، خیرین، خیریه ها، تشکل های مردمی و گروه های جهادی در عرصه ی خدمت رسانی به مردم و محرومین بود.


وی ادامه داد: با حجم کمک ها اما یک ایراد در همه این سال ها زیاد احساس می شد و آم هم ناهماهنگی بین همه ی این فعالیت ها بود که در برخی مواقع  بعضی از اعتبارات و سرمایه ها نیز هدر می رفت ما از سال گذشته  شروع کردیم تا این خلاء را اصلاح کنیم.

کاظمی ادامه داد:  از همه ی مجموعه ها مخصوصا تشکل های مردمی خواهش کردیم که برای اموری که عام المنفعه است یک هماهنگی ایجاد کنیم بنابر این به عنوان الگو و نمونه؛ بحث سامانه ارجاع بیماران نیازمند را طراحی کردیم و با کمک جمعی از خادم یاران سلامت این سامانه نوشته شد و با پشتیبانی خیرین راه اندازی شد که از امشب به صورت آزمایشی کار خود را آغاز می کند.

دبیر کانون های خدمت رضوی تاکید کرد: آزمایشات اولیه این سامانه انجام شده است و انشالله  به صورت پایلوت از مرکز استان کرمان شروع به کار خواهد کرد .

وی با بیان اینکه ۷ سطح برای این سامانه تعریف شده است گفت:  همه ی افراد دلسوز و خیرین و همه ی کسانی که می خواهند به مردم کمک کنند؛ می توانند به عنوان معرف در این سامانه فعالیت کنند.

کاظمی ادامه داد: کل کادر درمان چه خصوصی و چه دولتی می توانند جایگاه خود را در این سامانه ببینند و می توانند به افراد نیازمند به صورت داوطلبانه خدمات بدهند، و همه ی خدماتی که به افراد داده می شود رایگان است.

وی عنوان کرد:  یک نکته وجود دارد؛ بعضی از خدمات هزینه بر است که شاید تخفیف آن هزینه ها  از طرف مراکز درمانی اتفاق بیفتد اما بخشی از آنها باید تامین بشود بنابر این در سامانه یک شماره حساب تعبیه شده است که شماره حساب به نام آستان قدس به عنوان درمان بیماران نیازمند طراحی شده  است.

کاظمی ادامه داد: همه ی خیرینی که دوست دارند به عنوان نذرمال و یا نذر سلامت بخشی از اموالشان را برای درمان بیماران نیازمند در نظر بگیرند می توانند، مبلغ مورد نظر خود را به شماره حساب اعلامی در سامانه واریز کنند و همزمان می توانند پیگیری کنند که این پول به چه منظوری صرف شده و به کجا رسیده است.

دبیر کانون های خدمت رضوی گفت: سطوح خدمتی دیگری مانند پشتیبانی درمان، تهیه دارو، بستری و حتی مواردی مانند جابجایی بیمار، دیده شده است قطعا کسانی هستند که می خواهند پشتیبانی انجام دهند بنابر این به عنوان همراه بیمار می توانند خدمت کنند.

وی ادامه داد: حتی تهیه ویلچر،واکر،عصا و یا چیزهای دیگر، هم دیده شده است و مراکزی که دارای این وسایل هستند می توانند به شکل امانت در اختیار بیماران قرار دهند و بعد از گذشت مدت درمان امانت را برگردانند.

کاظمی اذعان کرد: برای اسکان همراهان بیمار غیر بومی که از راه های دور و نزدیک به استان مراجعه می کنند برخی از اماکن اعلام آمادگی کردند که می توانند فضای لازم برای اسکان این افراد را در اختیارشان بگذارنند، که در سامانه دیده شده است.

دبیر کانون های خدمت رضوی تاکید کرد: با هماهنگی که با مجموعه بیمه ها داشته ایم بعد از معرفی بیمار، اگر بیماری تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشد از طریق سامانه  به مراکز بیمه معرفی می شود و ظرف مدت کوتاهی تحت پوشش بیمه قرار گرفته  و خدماتی از طریق بیمه دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 




رونمایی از سامانه آنلاین خدمات درمانی برای محرومان و نیازمندان

منبع: دانــا
? رونمایی از سامانه آنلاین خدمات درمانی برای محرومان و نیازمندان