روز پرستار، یادآور عشق و ایثار

پرستاران، دیروز در سنگر دفاع مقدس و در سال‌های اخیر مبارزه با ویروس کرونا جهاد گونه و بسیج وار برگ زرینی از افتخارات در تاریخ بهداشت و درمان خلق کردند و اقدامات درخشان آن ها در این دو دوره نشان از فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی آنها است. به گزارش خبرنگار فت فتو از رودبارجنوب،عقیله […]

پرستاران، دیروز در سنگر دفاع مقدس و در سال‌های اخیر مبارزه با ویروس کرونا جهاد گونه و بسیج وار برگ زرینی از افتخارات در تاریخ بهداشت و درمان خلق کردند و اقدامات درخشان آن ها در این دو دوره نشان از فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی آنها است.

به گزارش خبرنگار فت فتو از رودبارجنوب،عقیله بنی هاشم؛ بانویی که خون دو تاج بندگی، علی (ع) و دردانه آفرینش، زهرا (س) را در رگ دارد.

 
و چه زیباست چنین فرخنده روزی؛ پنجم جمادی‌الاول زادروز بانویی است که بهیار و غمگسار و مرهمی بر دردهای پنج معصوم بوده است، به همین مناسبت این روز، روز پرستار نامیده می‌شود؛ روز فرشتگانی که همچون الگوی خود زینب (س) جان می‌دهند تا جان عزیزی نرود، همانگونه که او در کربلا جان و روحش را فدای مولای خود نمود.
 
نام نورانی زینب (س) مقدس است، چرا که نام او از زبان مبارک جدش، پیامبر عظیم‌الشان (ص) بر او نهاده شده است.
 
امروز نور دیگری از انوار الهی به خانه‌ی زهرا(س) و علی(ع) تابید. نوری که زینب(س) نامیدنش و دل‌گرمی و پشتوانه‌ی آل‌محمد(ص)شد.
 
 فهمیده‌ی بی‌آموزگار و دانای نیاموخته‌ای که از سوی خدا برای همتایی و همراهی حسین(ع) در جنگ نابرابر کربلا برگزیده شد؛ حضرت زینب سلام الله علیها سراسر زندگی‌شان پیام‌آور شجاعت و نشان و الگوی بردباری و صبر بوده و هستند.
 
تاریخ هرگز زنی به صبوری زینب (س) ندیده است. او تجسم صبر خدایی است، صبر و پایداری او در برابر تمام مصائب زندگی در مدینه، در کربلا، از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام بر کسی پوشیده نیست. 
 
صبر زینب(س) برگرفته از نگرش زیبای اوست. جنس صبری که خداوند به آن درود می‌فرستد و می‌فرماید: «سلام بر شما به خاطر صبر و استقامتتان! » (آیه ۲۴ سوره رعد)  و اینگونه وعده آرامش و آسایش ابدی به ما پیروان شیرزن کربلا را می‌دهد و به واسطه همین بردباری، صبوری و روحیه‌ی بالای حضرت زینب سلام الله علیها، روز پرستار مصادف با ولادت‌شان شد تا سعادت و افتخاری برای پرستاران دلسوز کشورمان باشد.
 
پرستارانی که سال‌های اخیر بیشتر همت و همدلی شان دیده و قدر دانسته شد.
 
پرستاران، دیروز در سنگر دفاع مقدس و در سال‌های اخیر مبارزه با ویروس کرونا جهاد گونه و بسیج وار برگ زرینی از افتخارات در تاریخ بهداشت و درمان خلق کردند و اقدامات درخشان آن ها در این دو دوره نشان از فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی آنها است.
 
پرستاران در واقع فرشتگانی‌اند که شبانه روز و بدون وقفه بر بالین بیماران حاضر شده، مدافعان سلامت همچون رزمندگان اسلام در خط مقدم دفاع مقدس  در بحران کرونا در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا برای حفظ سلامت جان مردم  جلوه هایی از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند.
 
انتهای پیام/پ




روز پرستار، یادآور عشق و ایثار

منبع:آرمـان
? روز پرستار، یادآور عشق و ایثار