روحانیت در طول تاریخ با هر فسادی مبارزه کردند/بین مفسدان و رانت‌خواران و حوزه روحانیت آشتی وجود نداشته است

امام جمعه کرمان گفت: روحانیت در طول تاریخ با هر فسادی مبارزه کردند و همیشه پرچم‌های مبارزه با فساد پرچم‌دار آن کسانی بودند که این رسالت مهم را به عهده داشتند لذا هیچ وقت بین مفسدان و رانت‌خواران و حوزه روحانیت آشتی وجود نداشته است. به گزارش فت فتو؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه […]

امام جمعه کرمان گفت: روحانیت در طول تاریخ با هر فسادی مبارزه کردند و همیشه پرچم‌های مبارزه با فساد پرچم‌دار آن کسانی بودند که این رسالت مهم را به عهده داشتند لذا هیچ وقت بین مفسدان و رانت‌خواران و حوزه روحانیت آشتی وجود نداشته است.

به گزارش فت فتو؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه کرمان اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در مقاطع مختلف اتفاق می‌افتد رسالت روحانیون و حوزه.ها در چند بخش محوری قابل بحث و گفت‌وگو است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اولین محور در رسالت روحانیون را گسترش عقاید احکام و اخلاق و گسترش فرهنگ دینی دانست و افزود: در طول دوازده قرن، حوزه‌ها این رسالت را حفظ و نگهبانی کردند و به بهترین وجه ممکن به انجام رساندند.

وی عنوان کرد: علما و فقها در طول تاریخ دوازده قرن همه تلاش خود را معطوف کردند که احکام، اخلاق و اعتقادات اسلامی از نسلی به نسل دیگر منتقل شود همانطوری که هست تا شاهد گسترش عقاید دینی در بین توده‌های مختلف مردم باشیم.

وی دومین حوزه را حوزه تبیین احکام و رساندن این احکام به توده‌های مردم از کلان شهرها تا روستاها برشمرد و گفت: در همه جا با وسواس کامل و با دقت لازم احکام الهی را همانطوری که است برای مردم بیان کردند و خیلی‌ها خوشایندشان نبود که احکام به درستی به مردم برسد و دلیل آن هم شهادت‌ها، شکنجه‌ها و زندان‌ها است که متوجه حوزه و روحانیت شده است.

امام جمعه کرمان محور دیگر را رسالت اجتماعی و مردمی علما دانست و اظهار کرد: روحانیت همیشه در کنار توده‌های مردم مستضعف مردم بودند و در طول تاریخ جایگاه و پایگاه آنها مردم و قشرهای مستضعف بودند لذا بدخواهان تلاش کردند این پایگاه را از آنها بگیرند لذا تبلیغات مسموم انجام دادند و الان هم نمونه این تبلیغات را در زبان دشمنان اسلام و حوزه و روحانیت می‌بینیم.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه افتخار این قشر فداکار این است که همیشه با مردم بودند، بیان داشت: بخش دیگر در این‌ حوزه مبارزه با فساد و مفسد هست که روحانیت در طول تاریخ با هر فسادی مبارزه کردند و همیشه پرچم‌های مبارزه با فساد پرچم‌دار آن کسانی بودند که این رسالت مهم را به عهده داشتند لذا هیچ وقت بین مفسدان و رانت‌خواران و حوزه روحانیت آشتی وجود نداشته است.

 وی ادامه داد: حوزه مهم دیگر حوزه سیاست است که در این حوزه، حوزه‌های علمیه و روحانیت همیشه پرچم‌دار سیاست مبتنی بر دیانت هستند.

وی افزود: در تاریخ این معاصر به طور خاص در جغرافیای پهناور ایران سه مسوولیت بزرگ را علما انجام دادند همزمان و از هیچ کدام غفلت نکردند و آن هم محورهای مبارزه با استکبار استبداد و استعمار است که افرادی مبارزه کردند اما همزمان با هر سه نبود ولی علما افتخارشان مبارزه همزمان با هر سه بود.

علیدادی‌سلیمانی گفت: هر جای کشور صدایی علیه استکبار و استعمار و استبداد بلند شد پرچم‌دار آن علما و فقهای بزرگ بودند و سال‌ها زندانی طولانی شهید مدرس مدعی این ادعاست.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: تبلور عینی حوزه‌ها در دو شخصیت برجسته‌ای است که امامین انقلاب هستند امام راحل و مقام معظم رهبری مه به صورت کامل رسالت خود را انجام دادند و نتیجه آن مبارزات، انقلاب شکوهمند اسلامی شد که میدان وسیع برای ظهور و بروز مجاهدان شد.

وی بیان کرد: حرکت امامین انقلاب به داخل کشور خلاصه نمی‌شود و جغرافیای پهناور جهان اسلام را در بر گرفته است.




روحانیت در طول تاریخ با هر فسادی مبارزه کردند/بین مفسدان و رانت‌خواران و حوزه روحانیت آشتی وجود نداشته است

منبع:بــرنا
?
روحانیت در طول تاریخ با هر فسادی مبارزه کردند/بین مفسدان و رانت‌خواران و حوزه روحانیت آشتی وجود نداشته است