رفع مشکلات آرامستان «بهشت کریمان»، نیازمند توجه جدی در مقیاس کلان مدیریتی استان است

شهردار کرمان گفت: برای انجام اقدامات ضروری، رفع مشکلات و تأمین تجهیزات لازم در آرامستان «بهشت کریمان»، به تمرکز و توجه جدی در مقیاس کلان مدیریتی استان نیازمندیم. سعید شَعرباف تبریزی، در گفت‌و‌گو با صداوسیمای مرکز کرمان، درخصوص مشکلات جاده دسترسی به آرامستان جدید «بهشت کریمان» با بیان اینکه این مکان دچار مشکلات جدی زیرساختی […]

شهردار کرمان گفت: برای انجام اقدامات ضروری، رفع مشکلات و تأمین تجهیزات لازم در آرامستان «بهشت کریمان»، به تمرکز و توجه جدی در مقیاس کلان مدیریتی استان نیازمندیم.

سعید شَعرباف تبریزی، در گفت‌و‌گو با صداوسیمای مرکز کرمان، درخصوص مشکلات جاده دسترسی به آرامستان جدید «بهشت کریمان» با بیان اینکه این مکان دچار مشکلات جدی زیرساختی است، گفت: در حال حاضر، با مسألة تأمین امنیت جاده آرامستان مواجه هستیم؛ بنابراین، هرگونه هزینه‌کرد برای نصب علائم ترافیکی و روشنایی مسیر، به‌سرعت مستهلک می‎شود و تجهیزاتی که به سختی تأمین شده، به‌راحتی به سرقت می‌رود.
وی با تأکید براینکه با توجه به سرقت زیاد تجهیزات، اولین اقدام، تأمین امنیت مسیر آرامستان است که باید در اولویت قرار گیرد، گفت: در این راستا از شورای تأمین استان درخواست کردیم این موضوع را در اولویت قرار دهند.
شهردار کرمان افزود: همچنین خواستار همکاری نیروی انتظامی برای تأمین امنیت جاده دسترسی به آرامستان هستیم.
شَعرباف در ادامه، به انجام اقدامات کوتاه‌مدت برای اصلاح مسیر اشاره کرد و گفت: برخی از نقاط حادثه‌خیر مسیر را شناسیی کردیم و در حال اصلاح آن‌ها هستیم.
وی نصب علائم هشداردهنده را ازجمله اقدامات برشمرد و با اشاره به اینکه علی‌رغم نصب علائم ترافیکی و هشداردهنده در دو نوبتِ پیاپی، اغلب تابلوها به سرقت رفته است، گفت: در حال حاضر، بدون امکانات لازم، برای تأمین امنیت جاده دچار مشکل هستیم.
شهردار کرمان بر لزوم ایجاد لاین دوم مسیر آرامستان نیز تأکید کرد و افزود: به‌طور تقریبی حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان برای زیرسازی و ساخت لاین دوم مسیر آرامستان نیاز است.
شَعرباف، برق‌رسانی و تأمین روشنایی مسیر آرامستان «بهشت کریمان» را از دیگر اولویت‌ها دانست و گفت: اقدامات زیرساختی برای تأمین برق محدودة آرامستان «بهشت کریمان» در دستور کار است.
وی تأمین تجهیزات لازم در داخل آرامستان جدید ازجمله سنگ‌بری و غسالخانه را نیز ضروری دانست و گفت: در این خصوص قراردادها منعقد شده و به‌زودی کار شروع می‌شود.
شهردار کرمان با بیان اینکه مسیر آرامستان «بهشت کریمان» در جریان سیلاب‌های فصلی قرار دارد، گفت: برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، باید سیل‌بند ایجاد شود که نیازمند هزینة بالایی است.
شَعرباف افزود: بخشی از اقدامات لازم را با کمک سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شروع کرده‌ایم، اما نیازمند کمک جدی‌ سایر دستگاه‌های مربوط استان هستیم.
وی تأکید کرد: برای اقدامات ضروری، رفع مشکلات و تأمین تجهیزات لازم در آرامستان «بهشت کریمان»، به تمرکز جدی در مقیاس کلان مدیریتی استان نیازمندیم.
شهردار کرمان افزود: به‌طور تقریبی و به قیمت حال حاضر، باید حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آرامستان «بهشت کریمان» در نظر گرفته شود.
شَعرباف ادامه داد: هرچند در حد توان و اختیارات خود، اقداماتی را شروع کرده‌ایم، اما با توجه به اینکه انتقال آرامستان بنا بر ضرورت به‌سرعت انجام شده، با کمبودهای زیادی مواجه است.
وی بیان کرد: امیدواریم با اصلاح هرچه زودتر مسیر آرامستان، دیگر شاهد حوادث تلخ در این مسیر نباشیم.




رفع مشکلات آرامستان «بهشت کریمان»، نیازمند توجه جدی در مقیاس کلان مدیریتی استان است

منبع:یـزدان کـرمان
? رفع مشکلات آرامستان «بهشت کریمان»، نیازمند توجه جدی در مقیاس کلان مدیریتی استان است