رسوب ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری کرمان

کرمان – فت فتو – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات گردشگری طی ۲ سال گذشته در این استان جذب شده به طوری که کرمان در این زمینه بیشترین آورده را نسبت به استان‌های دیگر داشته است. به گزارش روز چهارشنبه فت فتو و به نقل از […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات گردشگری طی ۲ سال گذشته در این استان جذب شده به طوری که کرمان در این زمینه بیشترین آورده را نسبت به استان‌های دیگر داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، فریدون فعالی در نشست با فعالان گردشگری شهرستان سیرجان افزود: سرمایه گذاران صنعت گردشگری این استان می توانند با هزینه‌کرد ۳۰ درصد از میزان سرمایه گذاری خود آغاز به فعالیت کنند زیرا ۷۰ درصد هزینه های باقی مانده از طریق پرداخت تسهیلات بانکی با سود پایین انجام می شود.

وی بیان کرد: با وجود ظرفیت های بسیار زیاد گردشگری در کرمان، این استان باید به عنوان مقصد گردشگری شناخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری این استان وجود ندارد و تمام دستگاه های نظارتی و سایر دستگاه های اجرایی، همکاری لازم در این زمینه را انجام می دهند.

وی گردشگری را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت ها در ۲ سال اخیر، اکنون مردم تشنه سفر هستند لذا باید شرایط گردشگری استان کرمان را برای پساکرونا آماده کنیم.

فعالی با تاکید بر اینکه محیط گردشگری در استان کرمان توانمند نیست، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های زیاد و بی نظیر کرمان اما متاسفانه محیط گردشگری این استان توانمند نیست و توانمندسازی محیط مهمترین شاخص در حوزه گردشگری محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: متاسفانه منابع دولت در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری محدود است بنابراین فرمانداری ها با همکاری معین های اقتصادی، شرکت های صنعتی و معدنی و بخش خصوصی این زیرساخت ها را ایجاد کنند.

توسعه صنعت گردشگری کرمان وابسته به همکاری مدیران استانی است

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان نیز گفت: گردشگری صنعتی فرابخشی است که با همکاری و همدلی مسئولان توسعه می یابد.

محمدرضا بهرامی در نشست با فعالان صنعت گردشگری سیرجان به مناسبت هفته گردشگری با اشاره به اینکه دیدگاه گردشگری باید یکی از مولفه های انتخاب استانداران در دولت سیزدهم باشد افزود: ایجاد بستر برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از وظایف دولت محسوب می شود که با همکاری مسئولان و مدیران این مهم محقق می شود.

وی بیان کرد: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و برای توسعه این صنعت همدلی و همکاری همه دست اندرکاران مرتبط با این صنعت از ضروریات است.

وی افزود: با توجه به وجود هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و هفت هزار اثر شناخته شده در استان کرمان متاسفانه این ظرفیت ها در سطح ملی و بین المللی به خوبی معرفی نشده که در این زمینه برنامه ریزی های متنوعی در دستور کار اتاق بازرگانی قرار دارد.




رسوب ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری کرمان

منبع:ایرنـا
? رسوب ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری کرمان