راه رسیدن به شهادت گذشتن از نفس و خودخواهی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند گفت: از شهدا بیاموزیم که راه رسیدن به فیض عظیم شهادت، گذشتن از نفس و خودخواهی است و تا گرفتار انانیت و نفس هستیم حتی لایق نام‌بردن از شهیدان نیستیم. به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از زرند، سمنبر میرزایی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد گرامیداشت سالروز آزادسازی […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند گفت: از شهدا بیاموزیم که راه رسیدن به فیض عظیم شهادت، گذشتن از نفس و خودخواهی است و تا گرفتار انانیت و نفس هستیم حتی لایق نام‌بردن از شهیدان نیستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از زرند، سمنبر میرزایی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند و بسیج دانشجویی این شهرستان در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه فتح خرمشهر به‌عنوان نقطه‌ عطفی در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، گفت: در مراسم بزرگداشت سوم خرداد ایثارگری شهیدان را به یاد می‌آوریم و یاد آنان را گرامی می‌داریم و در تداوم راهشان پیمان می‌بندیم؛ چراکه می‌دانیم مکتب تشیع و شجره طیبه انقلاب اسلامی که برآمده از نهضت عاشوراست با خون پاک شهیدان عزیز تازه و زنده می‌ماند و تداوم می‌یابد.


بیشتر بخوانید:

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟


وی اضافه کرد: ترورهای مذبوحانه و جنایتکارانه دشمنان قسم خورده انقلاب مانند ترور و شهادت مدافع حرم صیاد خدایی و نیز محمدباقروف رهبر شیعیان تاجیکستان که روزهای اخیر با نهایت خباثت مزدوران رژیم صهیونیستی صورت گرفته نشان حیات انقلاب اسلامی و ملت وفادار به آرمان‌های امام و انقلاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند مطرح کرد: این نکته مهم را هم از شهدا بیاموزیم که راه رسیدن به فوز عظیم شهادت گذشتن از نفس و خودخواهی است و تا گرفتار انانیت و نفس هستیم حتی لایق نام بردن از شهیدان عزیز هم نیستیم.

محمود زارعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هم به روایتگری پرداخت و با اشاره به عملیات بیت المقدس و حضور خود در کنار سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی و پیروزی در این عملیات بیان کرد: مقاومت مردم خرمشهر در ۳۴ روز سبب شد پیروزی رزمندگان به ثمر بنشیند و با اینکه شهدای زیادی را در این عملیات دادیم، اما در نهایت به لطف و عنایت پروردگار پیروز شدیم.

وی با اشاره به دو تن از شهدای کم سن این شهرستان در عملیات بیت‌المقدس (شهید رحمانی و شهید مسلم‌زاده)آنان را الگوی بزرگی از مقاومت و ایستادگی برشمرد.

در ادامه امیر سلطانی‌نژاد از استادان برجسته حوزه جامعه‌شناسی و فرهنگ به‌عنوان سخنران این جلسه گفت: در حمله عراق به ایران در هشت سال دفاع‌مقدس، در روزهای نخست جنگ دولت بنی‌صدر به عنوان رئیس‌جمهور وقت مدیریت کشور را عهده‌دار بود، پندار و فکر او این بود که در برابر ماشین جنگی صدام دوام نمی‌آوریم؛ چون ارتش محکمی نداریم، بنابراین با عده‌ای از فرماندهان ارتش خدمت حضرت امام رسیدند و از معظم‌له راهنمایی خواستند، حضرت امام رحمةالله ‌علیه فرمودند که در نیروهای بسیجی آدم‌هایی داریم بروید آنها را پیدا کنید که تغییر حاصل شود.

سلطانی نژاد گفت: ارتش‌سازی امروز دست جبهه مقاومت حاج قاسم و جمهوری اسلامی ایران است و امروز ایران نه تنها در منطقه که در کل دنیا می‌تواند تعیین تکلیف کند، چون جبهه مقاومت نفود فرهنگی و ابزار الکترونیکی دارد و بسیار قوی عمل می‌کند.

وی در ادامه با این پرسش که چرا ایران بعد از پیروزی در فتح خرمشهر باز به جنگ ادامه داد، افزود: چندین کیلومتر از جبهه غرب در دست عراقی‌ها بود و صدام شخصیت ثابتی نداشت و نمی‌شد به او اعتماد کرد؛ چراکه پس از پذیرش قعطنامه باز گروه منافقین به سرکردگی صدام دوباره به ایران حمله کردند.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: اگر بحث شهید و شهادت نبود دست دین هم به جایی نمی‌رسید و ما انقلاب کردیم که به دولت کمک کنیم؛ بنابراین در شرایط حاضر خرمشهرها در پیش داریم.

انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/




راه رسیدن به شهادت گذشتن از نفس و خودخواهی است

منبع:آنـــا
? راه رسیدن به شهادت گذشتن از نفس و خودخواهی است