راهکارهای پیشنهادی استاندار کرمان برای بازگشایی مدارس

فت فتو/کرمان استاندار کرمان با بیان اینکه اگر امسال هم آموزش غیرحضوری هم باشد، با یک گسست آموزشی تا دانشگاه مواجه هستیم، گفت: در مدارسی که تراکم بالای دانش آموز دارند، به نظر می رسد راهی غیر از ترکیبی برگزار کردن کلاس ها نیست و کار سختی هم نیست. به عنوان مثال سقف کلاس های […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان با بیان اینکه اگر امسال هم آموزش غیرحضوری هم باشد، با یک گسست آموزشی تا دانشگاه مواجه هستیم، گفت: در مدارسی که تراکم بالای دانش آموز دارند، به نظر می رسد راهی غیر از ترکیبی برگزار کردن کلاس ها نیست و کار سختی هم نیست. به عنوان مثال سقف کلاس های ۳۰ نفره به دو گروه ۱۵ نفره تقسیم و به صورت چرخشی و هفتگی هر گروه در کلاس حاضر شده و آموزش ببینند و با این شیوه می توانیم مدارس را بازگشایی کنیم.

دکتر”علی زینی وند” امروز ۱۴ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تشکیل کارگروهی از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دفتر اجتماعی استانداری برای بررسی بازگشایی حضوری مدارس و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اقتضایی اظهار کرد: برای بازگشایی حضوری مدارس از واکسیناسیون کامل فرهنگیان، کادر مدرسه و رانندگان سرویس باید اطمینان یابیم و به دلیل اینکه ملاک برای ایمنی، زدن دوز دوم واکسن کروناست، باید روند واکسیناسیون تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی پیچدگی هایی دارد و با روند عادی نمی‌توان با آن برخورد کرد، افزود: روند روتین کارها یک بخش کار است و باید در زمینه کرونا فعال شده و کمک بگیرید و محیط فیزیکی مدرسه، مواد ضدعفونی کننده و سرویس های بهداشتی از موارد مهم هستند و باید آمادگی کامل وجود داشته باشد.

زینی وند تصریح کرد: به نظر می رسد اگر قرار است پیشنهاد بدهیم، مدارس باید دو دسته شده و در صورت بازگشایی، مدارس روستایی و جاهایی که جمعیت کم است، بتوانند به صورت حضوری آموزش را آغاز کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: اگر امسال هم آموزش غیرحضوری هم باشد، با یک گسست آموزشی تا دانشگاه مواجه هستیم و با این شرایط بعدا خیلی سخت می شود.

وی افزود: در مدارسی که تراکم بالای دانش آموز دارند، به نظر می رسد راهی غیر از ترکیبی برگزار کردن کلاس ها نیست و کار سختی هم نیست. به عنوان مثال سقف کلاس های ۳۰ نفره به دو گروه ۱۵ نفره تقسیم و به صورت چرخشی و هفتگی هر گروه در کلاس حاضر شده و آموزش ببینند و با این شیوه می توانیم مدارس را بازگشایی کنیم.

زینی وند با اشاره به لزوم اقناع مردم تصریح کرد: به راحتی نمی شود مردم را قانع کرد که فرزندانشان را به مدرسه بفرستند و باید کار توجیهی همراه با آماده سازی مدارس و همچنین واکسیناسیون صورت بگیرد.

وی بیان کرد: در مناطق روستایی و عشایری استان کرمان افراد بالای ۱۸ سال در حال واکسینه شدن هستند و به نظر بنده والدین زیر ۳۵ سال باید شناسایی و واکسینه شوند.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه موضوع املاک آموزش و پرورش باید توسط بازرسی استانداری به جد پیگیری شود، گفت: باید کارها دسته بندی و برای آنها تصمیم گیری شود؛ در استان کرمان با کارهایی مواجه شده ایم که ۲۵ سال به دلیل بی مبالاتی برخی از مدیران معطل شده اند.

وی با اشاره به اینکه همچنان جذب کمک های خیران و مردمی در امر مدرسه سازی باید تقویت شود، تصریح کرد: مدارس باید مدرن باشند و بعد از اتمام ساخت فضای فیزیکی مدارس، باید مدرن سازی آنها دنبال شود.

زینی وند بیان کرد: با ایجاد مدارس تیزهوشان، غیرانتفاعی و … جامعه بلوک بندی شده ناعادلانه ای تحویل نسل های بعدی می دهیم که تا ۱۰۰ سال به شیوه عادی برگردانده نمی شود.

وی تصریح کرد: داریم پزشکانی تربیت می کنیم که طعم سختی و نداری را نچشیده و در مقابل بیماری که پول ندارد، درکی نداشته و علاوه بر پول، زیرمیزی را نیز می خواهد و برخی از این ها محصول مدارس پولی است.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت مهارت آموزی بیان کرد: اگر روزی تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کم و متقاضیان رشته های فنی و حرفه ای اضافه شد، بدانید نظام آموزشی دارد نرمالیزه می شود.

انتهای پیام




راهکارهای پیشنهادی استاندار کرمان برای بازگشایی مدارس

منبع:ایـسنا
? راهکارهای پیشنهادی استاندار کرمان برای بازگشایی مدارس