راه‌اندازی سامانه هوشمند معدنکاری

عضو هیئت علمی گروه مهندسی معدن دانشگاه آزاد سیرجان از راه راه‌اندازی سامانه هوشمند معدنکاری در این واحد دانشگاهی خبر داد. محمدرضا گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از راه‌اندازی سامانه هوشمند معدنکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان خبر داد و اظهار کرد: واحد سیرجان به‌عنوان دانشگاهی مسئله محور و پیشگام […]

عضو هیئت علمی گروه مهندسی معدن دانشگاه آزاد سیرجان از راه راه‌اندازی سامانه هوشمند معدنکاری در این واحد دانشگاهی خبر داد.

محمدرضا گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از راه‌اندازی سامانه هوشمند معدنکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان خبر داد و اظهار کرد: واحد سیرجان به‌عنوان دانشگاهی مسئله محور و پیشگام افتخار دارد که به کمک تیمی از اعضای هیئت علمی با تخصص‌های برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی، مهندسی معدن، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر برای نخستین‌بار در ایران این سامانه را ارائه کند. این سامانه به‌طور کامل از طراحی تا اجرا در کشور و توسط اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی تولیدشده است.

وی که در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد با تشریح ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با صنعت عنوان کرد: این واحد دانشگاهی در طول ۱۶ سال گذشته ارتباط مؤثری با صنایع معدنی بزرگ استان کرمان داشته و اکنون به‌طور متوسط مجری دو طرح برون دانشگاهی در صنایع معدنی این استان مانند شرکت ملی صنایع مس ایران، میدکو، شرکت صنعتی معدنی گل گهر، شرکت سنگ آهن گهرزمین و … است. تمرکز همه طرح‌ها بر افزایش بهره‌وری در صنایع بوده و در چند دسته شامل طرح‌هایی با هدف طراحی و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، بهینه‌سازی فرآیندها، مطالعات فنی، شبیه‌سازی، مدل‌سازی فرآیندها و طرح‌هایی در راستای معدنکاری هوشمند تقسیم‌بندی می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

نمایش ۱۵ محصول طبیعی و گیاهی فناورانه در نمایشگاه عصر امید

آنالیز و برندسازی فناورانه عسل‌

تبدیل دی‌اکسید کربن به اکسیژن با فیلتراسیون پردازش شیرابه زباله‌

تولید ماشین‌آلات سنگ‌شکن و تأسیسات جانبی‌


عضو هیئت علمی گروه مهندسی معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان اضافه کرد: در مهندسی معدن بخش‌های متنوع و زیادی وجود دارد که قابلیت بهبود و افزایش بهره‌وری دارند. سال‌های گذشته پروژه‌های متعددی با اهداف طراحی و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، بهینه‌سازی فرآیندها و مطالعات فنی و شبیه‌سازی و مدل‌سازی فرآیندها توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان انجام‌شده که ازجمله دستاوردهای این طرح‌ها می‌توان از کاهش مصرف مواد شیمیایی در شرکت‌های مختلف، کاهش مصرف آب، طراحی مدارهای پیشرفته بازیابی آب، بومی‌سازی تجهیزاتی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه امکان ورود آنها به کشور وجود ندارد، تهیه طرح‌های فنی اقتصادی افزایش ظرفیت کارخانه‌ها و نهایتاً ایجاد ساختار مدون برای آموزش، احصای شایستگی و ارتقای کارکنان را نام برد.

گرمسیری گفت: در دنیای امروز معادن پرعیار استخراج می‌شوند در حالی که در ایران معادن نسبتاً کم‌عیار هستند. از سوی دیگر هزینه‌های تولید در معادن به‌شدت افزایش یافته از این‌رو نیازمندیم تا از روش‌ها و رویکردهای جدید برای کاهش هزینه‌های تولید استفاده کنیم. ازجمله این روش‌ها می‌توان از به معدن تا کارخانه (Mine to mill)، ژئومتالورژی، سیستم‌های کنترلی پیشرفته، کشف دانش و هوشمندسازی را نام برد. برای دستیابی به این روش‌ها نیاز است تا همه اطلاعات و داده‌ها در قالب سامانه هوشمند ثبت، پاک‌سازی، پردازش و ارائه شوند.

به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.

رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و … عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/۴۱۲۱/




راه‌اندازی سامانه هوشمند معدنکاری

منبع:آنـــا
? راه‌اندازی سامانه هوشمند معدنکاری