رئیس جمهور: برای فعال کردن معادن به استان کرمان تفویض اختیار داده ایم

رئیس جمهور گفت: کرمان استان معدن‌خیز است و معادن و ذخایر معدنی زیادی دارد و در این راستا برای فعال کردن معادن به کرمان تفویض اختیار داده‌ایم. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امشب در نشست خبری پایان سفر به استان کرمان با بیان اینکه دور […]

رئیس جمهور گفت: کرمان استان معدن‌خیز است و معادن و ذخایر معدنی زیادی دارد و در این راستا برای فعال کردن معادن به کرمان تفویض اختیار داده‌ایم.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امشب در نشست خبری پایان سفر به استان کرمان با بیان اینکه دور بعدی سفرهای استانی، متفاوت‌تر خواهد بود، اظهار داشت: در دور دوم سفرهای استانی ضمن پیگیری مصوبات سفر، گام‌های بزرگتری برای پیشرفت کشور برداشته خواهد شد.

وی در ارتباط با سوال مطرح شده پیرامون تفویض اختیار به استان‌ها گفت: به تمامی وزرای دولت سیزدهم این توصیه را کرده‌ام که در حوزه خودشان تا جایی که قانون اجازه می‌دهد و مشکل مردم حل می‌شود، واگذاری اختیارات را انجام دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کرمان استان معدن‌خیزی است و معادن و ذخایر معدنی زیادی دارد، افزود: در این راستا تفویض اختیار به کرمان برای فعال کردن معادن داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۶ مصوبه ماحصل سفر هیئت دولت به استان کرمان است، گفت: ۶۲ مصوبه در حوزه آب و خاک، ۳۳ مصوبه در حوزه زیربنایی، مصوباتی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی، تصویب ایجاد ۳۵۰ مرکز آموزشی در استان به منظور جمع آوری کامل کلاس کانکسی، ۱۷ مصوبه در زمینه تکمیل مراکز درمانی در سراسر استان، شش مصوبه در حوزه صنعت و معدن و ۱۹ مصوبه در حوزه رفاه داشتیم که مجموعا ۲۱۶ مصوبه برای استان و رفع مشکلات استان در این سفر در نظر گرفته شده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه که از مدیران درخواست کردم مجدانه این مصوبات را دنبال کنند، افزود: از رسانه‌ها نیز درخواست داریم که پیگیر اجرای این مصوبات باشند.

وی با بیان اینکه رسالت ما تکمیل پروژه‌های ناتمام است و هم اکنون به اندازه ۵۰ سال پروژه ناتمام در کشور داریم، گفت: در سفرهای استانی طرح جدیدی را آغاز نمی‌کنیم، بلکه پیگیری می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به سامان رساندن پروژه‌های ناتمام در دستور کار دولت است، بیان کرد: در این سفر حتی یک کلنگ هم به زمین زده نشد اما نهضت به سامان رساندن پروژه‌های ناتمام در این دولت کلید خورده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مساله آب جزو محورهای اولویت دار دولت است گفت: گزارش مفصلی از مساله آب استان کرمان در نشست شورای اداری استان کرمان اعلام شد.

وی با اشاره اینکه مقرر شد که طرح‌های آبرسانی در استان کرمان را هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کنند، افزود: این موضوع توسط وزیر نیرو پیگیری خواهد شد.

وی به کاهش نزولات آسمانی اشاره کرد و گفت: برای مدیریت آب در دولت حساب ویژه باز کردیم و اگر مدیریت آب داشته باشیم مشکلات آبی نیز کاهش پیدا می‌کند.

رئیس جمهور به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری و برنامه‌های دولت در بحث حل تنش آبی استان کرمان اشاره کرد و افزود: آبرسانی به شهرهای بم بروات، تکمیل خطوط انتقال آب به کرمان، زرند سیرجان و پاریز و همچنین انتقال به شهرهای شمالی استان، تکمیل سد امیران تیموری، تکمیل بند خاکی عنبرآباد، احیای قنوات، اجرای ۳۵۰ کیلومتر خطوط انتقال در شمال استان از جمله این طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه زمینه برای ایجاد نیروگاه‌های جدید ایجاد شده تا حداقل بتوانیم برق صنعتی را از خانگی جدا کنیم تا در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم، گفت: با مدیریت صورت گرفته در کشور، خوشبختانه امسال خاموشی خانگی نداشتیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل بیماری کرونا بیان کرد: صیانت از جان مردم مهمترین اولویت دولت سیزدهم است و هم اکنون در کشور چند خط تولید واکسن داریم که افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه طب سنتی جایگاه مهمی در فرهنگ و پزشکی ما دارد و توجه به این طب مورد تاکید است، افزود: در این راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حوزه‌ای برای این مهم در جهت رونق طب سنتی تشکیل داده است.

انتهای پیام/۵۱۱/




رئیس جمهور: برای فعال کردن معادن به استان کرمان تفویض اختیار داده ایم

منبع: تسنــیم
? رئیس جمهور: برای فعال کردن معادن به استان کرمان تفویض اختیار داده ایم