رئیسی: دور دوم سفرهای استانی متفاوت خواهد بود/ ۲۱۶ مصوبه رهاورد سفر دولت به کرمان

رئیس جمهور با اشاره به ۲۱۶ مصوبه سفر هیات دولت به استان کرمان و مصوبه پرداخت ۱۵ درصدی سهم درآمد معادن استان برای حل مشکلات، گفت: مردم شاهد بودند علی‌رغم مشکلات و گرمی هوا امسال قطعی برق خانگی نداشتیم که این مدیریت و همکاری خوب مردم بود. به گزارش فت فتو از کرمان، آیت‌الله سیدابراهیم […]


رئیس جمهور با اشاره به ۲۱۶ مصوبه سفر هیات دولت به استان کرمان و مصوبه پرداخت ۱۵ درصدی سهم درآمد معادن استان برای حل مشکلات، گفت: مردم شاهد بودند علی‌رغم مشکلات و گرمی هوا امسال قطعی برق خانگی نداشتیم که این مدیریت و همکاری خوب مردم بود.

به گزارش فت فتو از کرمان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امشب در نشست خبری پایان سی و یکمین سفر استانی دولت در جمع خبرنگاران از متفاوت بودن نحوه سفرهای استان دولت در دورهای بعدی خبر داد و اظهار داشت: اولویت‌ها و کارهای فوری را در سفرهای اول دنبال کردیم و ضمن پیگیری مصوبات باید دنبال باشیم گام‌های برتری برداریم که بتوانیم محور پیشرفت و عدالت را برای کشور در برنامه‌ریزی ها و برنامه‌ها داشته باشیم.

رئیس جمهور در رابطه با تفویض اختیار به استان‌ها عنوان کرد: به وزرا گفته‌ام آنچه از اختیارت استانداران لازم دارند واگذار کنند و مواردی هم که ضرورت داشته باشد ما پیگیری می‌کنیم به طور خاص در استان کرمان که استان معدنی است و ذخایر و معادن زیادی دارد در این جهت حتما اختیارات مورد نیاز به استان تفویض خواهد شد تا بتوانند برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی در ارتباط با مسئله آب در استان نیز اظهار کرد: در این ارتباط مصوبات طرح‌های آبرسانی در استان کرمان داشتیم از جمله آبرسانی به شهرهای بم و بروات، تکمیل طرح انتقال آب به زرند و سیرجان و تکمیل انتقال آب به شهرهای شمالی استان و سدهای استان، اجرای ۳۵۰ کیلومتر خط‌وط انتقال آب در شمال استان و تصور ما بر این است که علی‌رغم کمبود نزولات آسمانی در کشور اگر با مدیریت خوب آب مواجه باشیم حتما می‌تواند مشکلات کاهش پیدا کند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه روی مسئله آب حساب ویژه‌ای باز کردیم، به مدیریت مسئله برق در سال جاری در کشور اشاره داشت و افزود: مردم شاهد بودند علی رغم مشکلات و‌ گرمی هوا امسال قطعی برق خانگی نداشتیم در حالی که سال قبل اینگونه نبود و این مدیریت و همکاری خوب مردم بود که در مدیریت آب هم همین است و جزو اولویت‌های دولت است.

وی مجموع مصوبات سفر استانی دولت در استان کرمان را ۲۱۶ مصوبه اعلام و بیان کرد: در حوزه‌های مختلف مصوبات خوبی داشته‌ایم از جمله حوزه بهداشت و درمان که مراکز نیمه‌تمام در سراسر استان وجود دارد که ۱۷ مصوبه برای تکمیل این پروژه‌ها داشتیم.

رئیس جمهور از مصوبه پرداخت ۱۵ درصدی سهم درآمد معادن استان برای حل مشکلات خبر داد و گفت: در حوزه اشتغال استان، تأسف‌آور است که این ذخایر ارزشمند وجود دارد و بیکاری داریم برخی معادن خوب برداشت دارند سهم استان را پرداخت نمی‌کنند و از این پس باید حتما معادن از درآمد به استان بدهند.

وی خاطرنشان کرد: سفرهای استانی برای به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام است، آیا شما دیدید یا شنیدید من در کرمان کلنگی به زمین بزنم، منطقه ویژه جازموریان ۱۹ سال معطل مانده و پروژه‌های نیمه‌تمام را خودمان باید به پایان برسانیم و اولویت ما است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق





رئیسی: دور دوم سفرهای استانی متفاوت خواهد بود/ ۲۱۶ مصوبه رهاورد سفر دولت به کرمان

منبع: فــارس
? رئیسی: دور دوم سفرهای استانی متفاوت خواهد بود/ ۲۱۶ مصوبه رهاورد سفر دولت به کرمان