دیه جوان کوهبنانی صرف ساخت کتابخانه می شود

خانواده طهماسبی پیوسته سكوت می کنند تا پاداش كارشان در معنويت پاك بماند کمتر دوست دارند خاطره تلخ زندگيشان را بازگو كرده و گاهی در مورد ايده خويش زلال و فروتن سخن می گویند. به گزارش خبرنگار “اقطاع خبر “رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کوهبنان عنوان كرد: جابر  بی كتاب نمی زيست و اين […]

خانواده طهماسبی پیوسته سكوت می کنند تا پاداش كارشان در معنويت پاك بماند کمتر دوست دارند خاطره تلخ زندگيشان را بازگو كرده و گاهی در مورد ايده خويش زلال و فروتن سخن می گویند.

به گزارش خبرنگار “اقطاع خبر “رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کوهبنان عنوان كرد: جابر  بی كتاب نمی زيست و اين دلبستگی موجب شد تا والدینش تصميم بگيرند، ديه او  كتابخانه ای در کوهبنان باشد.

خلیل الله باقی زاده بيان داشت: آگاهی بخشی به مردم بسيار ارزشمند است اعتقاد و توجه به اين موضوع موجب می شود تا مردم آگاه تر و سالم تر زندگی كنند.

وی ادامه داد: نمی توان در همه امور متوجه دولت بود و آنان كه می توانند می بايست پا به عرصه حضور بگذارند و ياريگر مردم خويش در امور علم، درمان و ورزش باشند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کوهبنان ابراز داشت : هنگامی كه آدم تصميمي می گيرد در حقيقت به درون جريان نيرومندی پرتاب می شود كه او را به مكانی خواهد برد كه در زمان تصميم گيری خوابش را هم نمی ديده و احداث كتابخانه کوهبنان چنين كرد.

وی تاکید کرد: گاه از پس دمان پر كشاكش تلخ به ايده های مهربان، نهال هايی جوانه مي زند و در دور نمای آن سرزمين به شكوفه می نشيند كه تلخی رويدادش شايد اندكی ملايم تر می گذرد.

باقی زاده ضمن قدردانی ازخیران کوهبنانی گفت :گاهی خيران به عمق عمل خويش نسبت به ساخت كتابخانه آگاه نيستند اين در حالي است كه با گام برداشتن در راه نيك كتابخانه سازي چه بسيار سرنوشت جوانانی كه به نيكی تغيير می كند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار شهرستان افزود: كتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان كه توسط خانواده طهماسبی و همكاری فرمانداری شهرستان پا خواهد گرفت، تنها كتابخانه اين شهر است كه امروز در مراحل اولیه احداث است.

وی ادامه داد: کوهبنان، به لحاظ سرانه عضو وامانت رتبه برتر در استان کرمان را دارد اما متاسفانه به لحاظ فضای كتابخانه ای کم بضاعت ترين شهرستان کرمان است.

رئیس کتابخانه های عمومی کوهبنان اظهار داشت: بایستی به ازای هر صد نفر در کوهبنان، هشت متر فضای كتابخانه ای وجود داشته باشد اين در حاليست كه كتابخوانان برای استفاده از ظرفيت كتابخانه ی کوهبنان در صف مي ايستند.
باقی زاده كل فضای كتابخانه ی شهر کوهبنان را ۳۰۰متر مربع عنوان كرد و افزود : تكميل پروژه كتابخانه در بخش مركزی کوهبنان يكي از اولويت ها ست كه با تكميل اين پروژه  ۲۰۰متر مربع به فضای كتابخانه ی کوهبنان اضافه مي شود.

وی ضمن قدرداني از خير كتابخانه ساز در شهر کوهبنان از خيران خارج از شهرستان خواست ياريگر نهاد كتابخانه های عمومی شهرستان در توسعه فضای كتابخانه ای و همچنين رونق فرهنگ كتاب و كتابخوانی در جامعه فرهنگی کوهبنان باشند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تاكيد كرد : برای افزايش سرانه فضای كتابخانه ای شهرستان نمی توان تنها به دولت تكيه كرد و از طرفی نياز نيست خيران كتابخانه ای احداث و به اين اداره  واگذار كنند بلکه خيران می توانند بصورت شخصي كتابخانه داير و در اختيار جوانان شهرستان قرار دهند.

وی بیان داشت: ‘ بخوان ‘ در جامعه ما امر نيست بلكه فرهنگ است و اميد اين كه نه تنها به قوت برنامه ريزی ها بلكه به پشتوانه فرهنگمان و نيك انديشی خيران فرهنگدان، كتاب خواندن نه در ميان جوانان بلكه بدون در نظر گرفتن شرط سنی مداوم باشد.

لازم به ذکر است جابرطهماسبی از جوانان خوش ذوق و فرهنگی کوهبنان پيش از زلزله یلدای سال ۹۶ کوهبنان بر اثر سانحه رانندگي جان باخت و در روز ۱۴ مرداد سال ۹۶ در جوار امام زاده سلیمانشاه کوهبنان و در آرامگاه ابدیش آرام گرفت اما همچنان نام و یاد این جوان به همت خانواده اش جاودان خواهد ماند.

انتهای پیام/نامجو کوهبنانی

دیه جوان کوهبنانی صرف ساخت کتابخانه می شود



منبع:آرمان