دولت نسبت به جبران خسارات سیل اقدام کند

خطیب جمعه جیرفت با تاکید بر اینکه دولت نسبت به جبران خسارات ناشی از سیل سریع تر اقدام کند، گفت: ستاد مدیریت بحران با ساختار فعلی رویکرد مناسب را ندارد. به گزارش فت فتو از جیرفت، حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار […]


خطیب جمعه جیرفت با تاکید بر اینکه دولت نسبت به جبران خسارات ناشی از سیل سریع تر اقدام کند، گفت: ستاد مدیریت بحران با ساختار فعلی رویکرد مناسب را ندارد.

به گزارش فت فتو از جیرفت، حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ظرفیت محرم و صفر به ویژه تاسوعا و عاشورا یک ظرفیت استثنایی و با ارزش برای ما است.

وی تصریح کرد: خطبا و سخنرانان در مجالس عزاداری آنچه که لازم است را به مردم به ویژه جوانان تبیین کنید و به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مدنظر قرار دهید و به شبهات که مربوط به اعتقادات و انقلاب اسلامی که در بین مردم است با سخنان عالمانه و به موقع و شایسته خود از اذهان مردم بزدایید.

 خطیب جمعه جیرفت با توصیه به مداحان افزود: مداحان در مضامین مداحی و اشعارشان توجه داشته باشند که بذر ایمان و اعتقاد و رابطه قوی تر با امام حسین (ع) در مخاطبین خود ایجاد کنند.

امام جمعه جیرفت افزود: مسائلی که امروزه جوانان ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بحث فضای مجازی است که باید در این ایام عالمانه و هوشمندانه به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها فکر می‌کنند که آنچه در فضای مجازی رد و بدل می‌شود، صحیح است و بدون فکر و تحقیق در اختیار دیگران می‌گذارند و اگر خدای ناکرده جعلی و دروغ باشد عواقبش با شخص انتشار دهنده هم است.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به بارش باران و رحمت الهی گفت: باران فی نفسه رحمت و برکت است اما عدم مدیریت‌ها و کارهایی که در ساخت و سازها در طول زمان داشتیم و عدم توجه به آبخیزداری که مورد تاکید رهبری است متاسفانه ما شاهد این بحران‌ها هستیم.

تارم ادامه داد: زیبنده ما نیست که هم خشکسالی داشته باشیم و همه سیل و این دو در کنار هم جمع شدن نشانگر وجود مشکلات در مدیریت بحران است.

تارم افزود: کشور ما را بحران‌های زیادی  تهدید می‌کند که از ۴١ بحران شناخته شده در دنیا، ۳۱ مورد آن در ایران احتمال وقوع آن وجود دارد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به بازنگری در ستاد بحران تصریح کرد: ستاد بحران باید پیش از این فعالیت خود را داشته باشد و این ستاد نیاز به تحول و نوسازی دارد و بحث هایی وجود دارد که این ستاد با ساختار فعلی قطعاً آن رویکرد مناسب را ندارد و در این دولت و مجلس انتظار است که شاهد یک تحول بزرگ در این ستاد باشیم و هر چه سریعتر بازنگری شود.

تارم ضمن قدردانی از حضور به موقع نیروهای مردمی و دولتی در مدیریت سیل بیان کرد: متاسفانه در شهرستان هم شاهد سیل و بحران شدیم همینجا ضمن قدردانی از نیروهای بسیج و نیروهای مردمی که همیشه در بحران‌ها صف اول هستند و از نیروهای دولتی به ویژه استاندار و فرماندار درخواست داریم که نسبت به خسارت‌های فراوانی که در بخش‌های شهرستان به مزارع، ساختمان‌ها و درختان و بخشی از زیرساخت‌ها وارد شده است هر چه سریعتر نسبت به جبران خسارت اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام

 





دولت نسبت به جبران خسارات سیل اقدام کند

منبع: فــارس
? دولت نسبت به جبران خسارات سیل اقدام کند