دولت سیزدهم و بازهم وعده بهره‌برداری از تالار مرکزی کرمان در آینده نزدیک!

فت فتو/کرمان تالار مرکزی شهر کرمان بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری شهر و یکی از پروژه‌های نیمه تمامی است که طرح مطالعاتی آن از سال ۸۲ آغاز و بعد از تهیه طرح در سال ۸۸ اجرای مجتمع فرهنگی هنری تالار مرکزی شهر کرمان به عنوان یک پروژه ملی، آغاز اما همچنان بعد از ۱۳ سال به […]

فت فتو/کرمان تالار مرکزی شهر کرمان بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری شهر و یکی از پروژه‌های نیمه تمامی است که طرح مطالعاتی آن از سال ۸۲ آغاز و بعد از تهیه طرح در سال ۸۸ اجرای مجتمع فرهنگی هنری تالار مرکزی شهر کرمان به عنوان یک پروژه ملی، آغاز اما همچنان بعد از ۱۳ سال به پایان نرسیده و در این مدت در هر دولتی وعده بهره برداری و افتتاح آن در آینده نزدیک داده شده است اما تاکنون هیچ اتفاقی در این راستا نیفتاده است.

به گزارش فت فتو، علی رضا زینی وند به عنوان پنجمین استاندار کرمان از زمان آغاز ساخت این پروژه در بازدید ۹ مردادماه ۱۴۰۰ خود از این مجموعه، تالار مرکزی کرمان را پروژه ملی دانست و بیان کرد: «این پروژه مشکل اعتباری ندارد و حدود ۳۵میلیارد تومان برای پایان آن اعتبار نیاز است که بودجه آن موجود است و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این پروژه به بهره برداری برسد» که این وعده هم مانند تمامی وعده های استانداران قبلی کرمان محقق نشد!!

حال روز گذشته ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به استان کرمان با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از پروژه‌ تالار مرکزی کرمان بازدید کرد و باز هم وعده بهره برداری از مجموعه تالار مرکزی کرمان در آینده‌ای نزدیک را داد.

محمدرضا برکت رییس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند ساخت پروژه تالار مرکزی کرمان گفت: یکی از مهمترین پرژوهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمان تالار مرکزی است که می‌توان از آن به عنوان یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌های فرهنگی کشور نام برد و جزو ۱۵ پروژه فرهنگی بزرگ کشور است.

رییس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره جلساتی که به منظور جمع‌بندی و رفع مشکلات تالار مرکزی کرمان با پیمانکار و مشاور پروژه انجام شد، بیان کرد: امیدواریم به زودی این مجموعه افتتاح و در اختیار مردم فرهنگ دوست کرمان قرار بگیرد.

وی ضمن تشکر از استاندار کرمان به دلیل اهمیتی که برای حوزه فرهنگ قائل هستند، گفت: امیدواریم با همکاری ایشان و مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه تالار مرکزی کرمان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

برکت وجود چنین فضای فرهنگی برای کرمان را ضروری دانست و گفت: بهره‌برداری از تالار مرکزی کرمان سرانه خدمات فرهنگی استان را افزایش می‌دهد.

رییس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات خاص و لاینحل برای افتتاح این پروژه وجود ندارد، بیشتر مشکلات این پروژه فنی، مالی و جانمایی است که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ معاونین، پیمانکار و مشاورین در این خصوص تصمیم‌گیری شد و به زودی با رفع موانع شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم فرهنگی خواهیم بود.

به گزارش فت فتو، تالار مرکزی کرمان به عنوان مجموعه‌ای با عملکرد اصلی فرهنگی، با حدود ۱۴ هزار متر زیر بنا شامل سه سالن اصلی تئاتر(با ظرفیت ۴۰۰ نفری)، موسیقی(با ظرفیت۸۰۰ نفر) و همایش(با ظرفیت ۱۵۰ نفر) است. روند ساخت این تالار نزدیک به ۱۳ سال طول کشید و در حال حاضر بخش‌های ابنیه، محوطه و سالن‌ها تکمیل شده است و با توجه به تاکید دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های عمرانی، مردم دیار کریمان امیدوار هستند این مجموعه که به عنوان تنها مجموعه فرهنگی استان محسوب می شود به زودی افتتاح شود.

انتهای پیام




دولت سیزدهم و بازهم وعده بهره‌برداری از تالار مرکزی کرمان در آینده نزدیک!

منبع: ایـسنا
? دولت سیزدهم و بازهم وعده بهره‌برداری از تالار مرکزی کرمان در آینده نزدیک!