دستگیری ۲ گروه متخلف شکار و زنده‌گیری پرندگان در جیرفت -جیرفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از دستگیری دو گروه متخلف شکار و زنده‌گیری پرندگان وحشی در ساردوئیه جیرفت خبر داد. مطهره قریشی در گفت‌وگو با فت فتو در جیرفت اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حین گشت‌زنی و پایش مناطق در عرصه‌های طبیعی شهرستان به‌منظور جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز […]


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از دستگیری دو گروه متخلف شکار و زنده‌گیری پرندگان وحشی در ساردوئیه جیرفت خبر داد.

مطهره قریشی در گفت‌وگو با فت فتو در جیرفت اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حین گشت‌زنی و پایش مناطق در عرصه‌های طبیعی شهرستان به‌منظور جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت موفق به دستگیری شکارچی پرندگان وحشی شدند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان افزود: از یک گروه از متخلفان یک قطعه کبک شکار شده و یک قبضه اسلحه شکاری تک لول و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط شد و از گروه دیگر که در باغ شخصی اقدام به زنده‌گیری پرندگان وحشی می‌کردند، با اخذ نیابت قضایی از مرجع محترم قضایی بخش ساردوئیه نسبت به بازرسی از باغ اقدام شد و در بازرسی از باغ  یک قطعه کبک وحشی زنده گرفتار در دام و انواع تله‌های پرندگان کشف و ضبط و به‌منظور رسیدگی به تخلف انجام شده صاحب باغ به دستگاه قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه پرنده کشف شده در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد، افزود: مطابق با تبصره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست، بهای ضرر و زیان وارده به محیط زیست، شکار و یا زنده‌گیری هر قطعه کبک مبلغ سه میلیون ریال است که برابر با قانون از متخلف اخذ خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از شهروندان، طبیعت دوستان و گردشگران خواست تا در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از زنده‌گیری پرندگان را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت یا شماره تماس رایگان ۱۵۴۰  گزارش کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۳۲/ب





دستگیری ۲ گروه متخلف شکار و زنده‌گیری پرندگان در جیرفت

منبع: فــارس
?دستگیری ۲ گروه متخلف شکار و زنده‌گیری پرندگان در جیرفت :اخبار استان کرمان ورزشیشهرستان جیرفت