دستگیری متخلف شکار درساردوئیه/عامل زنده گیری پرندگان وحشی در دام قانون

با بسته خبری محیط زیست در ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ همراه سایت فت فتو کرمان باشید. به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان،در بسته خبری محیط زیست ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ می خوانیم: دستگیری متخلف شکار یک کبک وحشی درساردوئیه ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت زنی در عرصه‌های طبیعی به منظور جلوگیری از شکار وصید […]

با بسته خبری محیط زیست در ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ همراه سایت فت فتو کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان،در بسته خبری محیط زیست ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ می خوانیم:

دستگیری متخلف شکار یک کبک وحشی درساردوئیه

ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت زنی در عرصه‌های طبیعی به منظور جلوگیری از شکار وصید غیر مجاز در مناطق آزاد بخش ساردوئیه موفق به دستگیری متخلف شکار پرندگان وحشی شدند.

 قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از دستگیری شکارچی کبک وحشی خبر داد.

او گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت زنی و پایش مناطق در عرصه‌های طبیعی شهرستان به منظور جلوگیری از شکار وصید غیر مجاز در مناطق آزاد بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت موفق به دستگیری متخلف شکار پرندگان وحشی شدند.

قریشی افزود: از این متخلف یک قطعه کبک و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول کشف و ضبط شد و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

براساس نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قطعه کبک گونه نر معادل سه میلیون ریال تعیین شده است.

عامل زنده گیری پرندگان وحشی در باغ شخصی به دام قانون افتاد

قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: متخلف زندگیری گیری پرندگان وحشی با کمک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت، شناسایی و دستگیر شد.

او عنوان کرد: در پی گزارش همیاران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پس از تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده در خصوص زنده گیری پرندگان وحشی در باغ شخصی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت، با اخذ نیابت قضایی از مرجع قضایی بخش ساردوئیه نسبت به بازرسی از باغ اقدام کردند.

قریشی افزود: در بازرسی از باغ فوق یک قطعه کبک وحشی زنده، گرفتار در دام و انواع تله‌ها پرندگان کشف و ضبط و به منظور رسیدگی به تخلف انجام شده صاحب باغ به دستگاه قضایی معرفی شد.

او با بیان اینکه پرنده کشف شده در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شدند، افزود: مطابق با تبصره ۴۴۲شورای عالی حفاظت محیط زیست، بهای ضرر و زیان وارده به محیط زیست، شکار و یا زنده گیری هر قطعه کبک مبلغ سه میلیون ریال است که برابر با قانون از متخلف اخذ خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از شهروندان، طبیعت دوستان و گردشگران خواست تا برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از زنده گیری پرندگان را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت یا شماره تماس رایگان ۱۵۴۰ گزارش کنند.

بررسی وضعیت زیست محیطی معدن جنگا واقع در جیرفت

اعظمی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به همراه قریشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از معدن جنگا واقع در منطقه حفاظت شده بحر آسمان بازدید کردند.

قریشی گفت: با پیگیری‌های مستمر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و دستور مقام قضایی به دلیل مشکلات زیست محیطی قبلاً از فعالیت این معدن جلوگیری شده بود.

او افزود: در این بازدید، وضعیت فعالیت مجدد این معدن و نحوه رعایت ضوابط و استاندارد‌های زیست محیطی مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد مسئولان واحد نسبت به ارائه طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی اقدام کنند تا تصمیم لازم برابر مقررات صورت پذیرد.

انتهای پیام/ی




دستگیری متخلف شکار درساردوئیه/عامل زنده گیری پرندگان وحشی در دام قانون

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? دستگیری متخلف شکار درساردوئیه/عامل زنده گیری پرندگان وحشی در دام قانون