دسته روی و تجمع هیئت‌های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است

کرمان – مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به دستور العمل های ستاد کرونا دسته روی و تجمع هیئت‌های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام محمد حسین دهقانی فرد ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و با اشاره به نحوه […]

کرمان – مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به دستور العمل های ستاد کرونا دسته روی و تجمع هیئت‌های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام محمد حسین دهقانی فرد ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و با اشاره به نحوه برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در استان، گفت: دسته روی، تجمع هیأت‌های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در فضای باز جلوی هیأت‌های عزاداری بالامانع است، خاطرنشان کرد: نماز ظهر عاشورا در فضای باز مقابل هیأت‌ها برگزار شود.

مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان در خصوص دستورالعمل برگزاری مراسم در روزهای تاسوعا و عاشورا در شرایط کرونا، گفت: این دستورالعمل توسط ستاد ملی ابلاغ شده که همه موظف به اجرای آن هستند.

حجت الاسلام دهقانی فرد افزود: برای روزهای تاسوعا و عاشوا، حرکت دسته‌ها در این ۲ روز در تمامی نقاط سطح شهر به خصوص اطراف امام زادگان ممنوع بوده و ورود دسته‌ها به داخل اماکن مقدس و مذهبی اعم از حسینیه‌ها، امامزادگان، بقاع متبرکه و غیره نیز ممنوع است.

وی اظهار کرد: بیشترین تمرکز این روزها بر اجرای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیأت‌های مذهبی بوده و تشدید نظارت‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیأت‌های مذهبی صورت گرفته است.

حجت الاسلام دهقانی فرد ضمن اینکه طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری جلسات در فضاهای سرپوشیده، برگزاری مراسم‌های سوگواری در ادارات، فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و حرکت دسته‌های عزا ممنوع است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم تاسوعا و عاشورا الزامی است.

کد خبر ۵۲۸۳۷۱۸



منبع:مــهر
? دسته روی و تجمع هیئت‌های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است