دستاوردهای سفر دولت و مصوبه‌ای که به تنهایی مشکل زیرساختی کرمان را حل می‌کند

کرمان – فت فتو – سفر استانی دولت به کرمان ۲۱۶ مصوبه داشت که هرکدام بخشی از مشکلات اولویت‌دار این خطه را مرتفع می‌کند اما نماینده مجلس می‌گوید برخی مصوبات مثل حقوق دولتی معادن فرق می‌کنند و آنها را نباید در حد یک مصوبه خشک و خالی دید زیرا همین یک مصوبه بتنهایی امکان حل […]

کرمان – فت فتو – سفر استانی دولت به کرمان ۲۱۶ مصوبه داشت که هرکدام بخشی از مشکلات اولویت‌دار این خطه را مرتفع می‌کند اما نماینده مجلس می‌گوید برخی مصوبات مثل حقوق دولتی معادن فرق می‌کنند و آنها را نباید در حد یک مصوبه خشک و خالی دید زیرا همین یک مصوبه بتنهایی امکان حل مشکلات زیرساختی استان را دارد.

به گزارش فت فتو سی و یکمین سفر استانی دولت مردمی در دور نخست به مقصد کرمان انجام شد؛ از پنجشنبه تا شبانگاه جمعه دیار کریمان میزبان رییس جمهور و هیات دولت بود تا در بازدید میدانی از این استان هم در جریان ظرفیت ها و مشکلات قرار گیرند و هم برای رفع نارسایی ها براساس اولویت و اهمیت تصمیم گیری کنند.

در میان مصوبات مختلف این سفر، بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به کرمان را داریم که به واسطه وجود معادن متعدد در این خطه بسیار اهمیت دارد و  محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از آن به عنوان مهمترین دستاورد سفر یاد می کند و معتقد است که همین مصوبه بتنهایی بسیاری از مشکلات زیرساختی را حل خواهد کرد.

پورابراهیمی که ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را نیز عهده دار است توضیح می دهد: ۲۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی از این استان به خزانه وصول شده است که بازگشت ۱۵ درصد آن به کرمان از جمله مهمترین دستاورد سفر رییس جمهور به این استان به شمار می رود.

این نماینده مجلس روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فت فتو پیشنهاد این مصوبه را مربوط به خودش اعلام می کند و می گوید: یکی از مهمترین دستاوردهای سفر رییس جمهور به کرمان که پیشنهاد بنده بود و آیت الله رییسی نیز آن را تایید کرد و پذیرفت، موضوع بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان کرمان بود که تعهدات دولت در امسال و سال گذشته به استان برمی‌گردد.

چرایی اهمیت مصوبه حقوق معادن

وی تصریح کرد: اگر منابع ناشی از حقوق دولتی را تقریبا ۲۰ هزار میلیارد تومان محاسبه کنیم، بیش از مقدار بودجه عمرانی این استان بودجه به کرمان برمی گردد که می تواند تحول اساسی در زیرساخت ها ایجاد کند.     

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه رییس جمهور پیشنهاد بازگشت حقوق دولتی به استان کرمان را پذیرفت که خبر و دستاورد بسیار خوبی است.

حضور میدانی ۲ روزه وزیران

پورابراهیمی در ادامه با تاکید بر اینکه سفر استانی رییس جمهور به استان کرمان مصوبات خوبی دارد گفت: ۲ ماه قبل نشستی با رییس جمهور، معاونان وی و وزرا برگزار و در آن نشست موانع و مشکلات این استان مطرح و جمع بندی شد که براساس آنها اولویت های استان مد نظر قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهارداشت: سفر رییس جمهور به استان های دیگر معمولا یک روزه برگزار می شد اما در کرمان این سفر ۲ روزه بود و اتفاقات مثبتی در این حضور محقق شد.

وی به حضور اعضای هیات دولت در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: حضور میدانی وزرا در شهرستان های کرمان قابل تقدیر بود؛ به عنوان مثال در طول ۲ روز گذشته پنج وزیر را در حوزه شهرستان کرمان و راور داشتیم و جلسات تخصصی با وزرا از جمله وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکلات کشاورزان برگزار کردیم که راهکارهای بسیار خوبی برای حل مشکلات ارائه  و جمع بندی خوبی نیز انجام شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به برگزاری نشست مشترک با وزیر اقتصاد طی ۲ روز گذشته اشاره کرد و گفت: این نشست نیز که بیش از سه ساعت زمان برد با حضور فعالان بخش اقتصاد برگزار و تصمیم های خوبی در آن اتخاذ شد.

وی نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در این نشست نیز مشکلات این بخش مطرح و راهکاری خوبی ارائه شد.

پورابراهیمی اظهار داشت: همچنین نشسستی با وزیر کشور در کرمان با موضوع حاشیه نشینی و ساماندهی امور شهری برگزار و از شهرک صنعتی (شهرک همت)، محله های شیشه گری، سیدی، چهارده معصوم و سایر مناطق حاشیه نشین شهر کرمان بازدید به عمل آمد و مواردی را که از قبل بررسی کرده بودیم در این بازدید و نشست ها مصوب کردیم.

وی گفت: همچنین نشستی با وزیر راه و شهرسازی با موضوع ساماندهی راههایی چون کرمان – راور – دیهوک، جاده های منطقه ای مانند گلباف، نهبندان، کرمان – کوهپایه و طرح مسکن ملی که کرمان در این بخش عقب است مورد بحث قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برگزاری نشست با وزیر ارتباطات و برگزاری نشست شورای اداری به منظور بررسی مشکلات میدانی و غیره اشاره کرد.

حل مشکل آب و جبران خسارات سیل

وی همچنین با بیان اینکه کمبود و تنش آب از جمله اولویت های مهم استان به شمار می رود بیان کرد: حل مشکل آب کرمان نیز خبر خوبی برای مردم این دیار است.

پورابراهیمی اظهار داشت: مصوبه جبران خسارات سیل اخیر، ساماندهی اتباع خارجی و دستور رییس جمهور برای تسریع در این مهم و برگشت تعرفه برق چاه‌های کشاورزی این استان به قیمت قبل نیز از جمله دیگر مصوبات مهم سفر در کرمان است.




دستاوردهای سفر دولت و مصوبه‌ای که به تنهایی مشکل زیرساختی کرمان را حل می‌کند

منبع: ایرنـا
? دستاوردهای سفر دولت و مصوبه‌ای که به تنهایی مشکل زیرساختی کرمان را حل می‌کند