دبیرخانه دایمی پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی در کرمان تشکیل می‌شود

کرمان – فت فتو- رییس کل دادگستری استان کرمان بر پیگیری حقوقی و قضایی ترور سردار سلیمانی تاکید کرد و گفت: تلاش می شود در سریعترین زمان ممکن، دبیرخانه مربوطه نیز در استان تاسیس و پیگیری های حقوقی و قضایی موردنیاز از سوی دستگاه قضایی انجام و سایر امورات مورد نیاز در حوزه های مربوطه […]

کرمان – فت فتو- رییس کل دادگستری استان کرمان بر پیگیری حقوقی و قضایی ترور سردار سلیمانی تاکید کرد و گفت: تلاش می شود در سریعترین زمان ممکن، دبیرخانه مربوطه نیز در استان تاسیس و پیگیری های حقوقی و قضایی موردنیاز از سوی دستگاه قضایی انجام و سایر امورات مورد نیاز در حوزه های مربوطه پیگیری شود.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در دیدار فرمانده و فرماندهان رده های تخصصی سپاه ثارالله استان کرمان به ایجاد زمینه برگزاری همایش ملی پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی نیز تاکید کرد و افزود: با این اقدام تلاش می شود که مدعیان حقوق بشر را متوجه سازیم که چگونه در آستانه قرن ۱۵ که بسیاری از کشورها ادعای حقوق بشر دارند، یک دولت جنایتکار به خود اجازه می دهد با نقض همه قوانین و مقررات بین المللی چنین اقدامی را انجام دهد.
وی بر لزوم مطالبه گری حقوقی ترور سردار سلیمانی از سازمان ها و مجامع بین المللی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: تحقق مطالبه گری مردمی درباره پیگیری حقوقی و قضایی موضوع ترور سردار سلیمانی نیز مورد تاکید قرار دارد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به نگاه مشترک دستگاه قضایی و سپاه ثارالله برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سردار سلیمانی، حق مطلب را درباره ایشان مطرح کرده و از این رو معرفی مکتب سردار سلیمانی، موضوع بسیار مهمی است.
حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: زمانی که از مکتب سردار سلیمانی سخن می گوییم باید توجه داشته باشیم که در همه حوزه ها از جمله در حوزه قضایی به تفکر و پیاده سازی این مکتب بسیار نیاز داریم و در این زمینه باید توجه داشت که اخلاص، مجاهدت در راه خدا و  عمل بر اساس تبعیت از فرامین رهبری از مهمترین شاخص های مکتب سردار سلیمانی است.
وی با اشاره به این مطلب که مسئولیت مردم و مسئولان در قبال سردار سلیمانی در استان کرمان بیش از سایر نقاط است، گفت: اعتقاد دارم این استان در حوزه های جهاد، شهادت و ایثارگری  ظرفیتی دارد که اگر در مکتب سردار سلیمانی به کار گرفته شود، کرمان را به استانی نمونه در حوزه ملی و منطقه ای تبدیل خواهد کرد.
به گزارش فت فتو فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: در ساختار مکتب سردار سلیمانی نقش دستگاه قضایی در حوزه های راهبردی، اجرا، شبکه سازی و جریان سازی مشخص و در گذشته نیز در این زمینه همکاری ها و اقدامات موثری انجام شده است.
سردار حسین معروفی بیان کرد: در حوزه مکتب سردار سلیمانی سه موضوع ترویج اندیشه بلند این شهید گرانقدر، توجه به جایگاه سردار سلیمانی به عنوان یک فرصت برای انقلاب اسلامی و مردمی کردن مکتب سردار سلیمانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ترویج اندیشه سردار سلیمانی به تولید قدرت برای کشور می انجامد، اظهارداشت: تاکنون زائران بیش از ۸۰ کشور به استان کرمان سفر کرده و بر سر مزار سردار سلیمانی حضور یافته اند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیش از هزار زائر غیرایرانی در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند.
سردار معروفی با اشاره به اینکه انتظار می رود مطالبه گری حقوقی درباره ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی از کرمان آغاز شود، تاکید کرد: آمادگی داریم که حرکت بین المللی در این زمینه را از استان کرمان آغاز و پیگیری کنیم.
وی بر همکاری به منظور رفع محرومیت های موجود نیز تاکید کرد و ادامه داد: محرومیت های موجود زیبنده استان کرمان نیست و دستگاه قضایی می تواند در حوزه محرومیت زدایی بخوبی ایفای نقش کند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، اقامه عدل و قسط را از ماموریت های اصلی قوه قضاییه برشمرد و ادامه داد: استان کرمان در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی جزو استان های برتر کشور به شمار می‌رود و در این زمینه از ظرفیت های اقشار مختلف بسیج بویژه بسیج حقوقدانان بخوبی استفاده شده است.
سردار معروفی گفت: بزرگترین حرکت مومنانه در آزادی زندانیان غیرعمد و مالی با نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.
وی همچنین از آمادگی سپاه ثارالله به منظور همکاری و تعامل قانونمند با دستگاه قضایی خبر داد.




دبیرخانه دایمی پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی در کرمان تشکیل می‌شود

منبع: ایرنـا
? دبیرخانه دایمی پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی در کرمان تشکیل می‌شود