داغ شدن تنور نان خشکی ها در کوچه های سیرجان گواه پایین بودن کیفیت نان است

بی کیفیتی و عدم نظارت جدی بر نانوایی های سیرجان باعث شده مردم شاهد نان بی کیفیت بر سر سفره های خود باشند و می توان گفت، داغ شدن تنور نان خشکی ها در کوچه و پس کوچه این شهرستان گواه این مدعا است. به گزارش اقطاع خبر؛ نان همواره به عنوان یکی از نیاز […]

بی کیفیتی و عدم نظارت جدی بر نانوایی های سیرجان باعث شده مردم شاهد نان بی کیفیت بر سر سفره های خود باشند و می توان گفت، داغ شدن تنور نان خشکی ها در کوچه و پس کوچه این شهرستان گواه این مدعا است.

به گزارش اقطاع خبر؛ نان همواره به عنوان یکی از نیاز های بشر است از این رو مصرف روزانه نان در سبد غذایی مردم مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته و همین باعث شده بحث تولید و توزیع آن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد ولی مردم شهرستان سیرجان از کیفیت نان در این شهرستان رضایت ندارند.

کیفیت نان در نانوایی های شهرستان سیرجان  به شکل چشمگیری کاهش یافته است به طوری که شهروندان از این وضعیت گلایه مند هستند خشکی بیش ازحد نان، تکه تکه شدن نان ها، غیرقابل مصرف شدن نان در مدت زمان کوتاه، خامی خمیر نان و وجود خمیرهای گلوله شده در نان از جمله مواردی است که مردم سیرجان به شدت از آن گله مند هستند.

داغ شدن تنور نان خشکی ها در کوچه های سیرجان گواه پایین بودن کیفیت نان است

سیرجان  یکی از شهرستان های پرجمعیت استان کرمان است که طبق آمارها مصرف نان در این شهرستان جایگاه ویژه ای در سبد خانوارها دارد و از این رو می توان گفت یکی از موضوعات مهمی که باعث شده مصرف نان و یا آمار نان در این شهرستان توریسم پذیری بالای این شهرستان است.

بی کیفیتی و عدم نظارت جدی بر نانوایی های سیرجان باعث شده مردم شاهد نان بی کیفیت بر سر سفره های خود باشند و می توان گفت، داغ شدن تنور نان خشکی ها در کوچه و پس کوچه این شهرستان گواه این مدعا است.

یکی از شهروندان سیرجانی در این باره به خبرنگار ما می گوید: آنچه در خصوص نان پخت شده در شهرستان مشهود است رضایت بخش نبوده و عموم مردم سالهاست از کیفیت پخت نان رنج می برند بطوری که به جزء تعداد معدودی از نانوایی ها که نان آنها از کیفیت مناسبی برخوردار بوده بقیه قریب به اتفاق نانشان از کیفیت پایینی برخوردار است.

شهروند دیگری نیز در این باره می گوید: از مسئولان محترم خواشمندیم تدابیر ویژه ای در خصوص کیفیت و پخت نان اتخاذ کنند برای مثال با برگزاری دوره هایی در خصوص شیوه های پخت نان با کیفیت و دعوت از خبره های این کار برای نانوایان و ملزم نمودن نانوایان برای رعایت استانداردها و بهداشت و شیوه های صحیح پخت نان و … می توان در کیفیت بخشی آن اقدام کرد، البته در این بین کیفیت آرد موجود نیز می بایست ارتقاء یابد.

طی پیگیری های خبرنگار اقطاع خبر؛ در خصوص پایین بودن کیفیت نان در نانوایی های شهرستان سیرجان از مسئولان مربوطه تیم های بازرسی برخورد با نانواییان متخلف به منظور بازدید میدانی از نانوایی های سطح شهرستان تشکیل شده و در سرکشی از نانوایی ها تعدادی از نانوایی های متخلف پلمپ و تعدادی دیگر اخطار مکتوب در یافت کردند.

برخورد با نانوایی‌های متخلف در سیرجان تشدید می‌شود

اکبر عباس پور معاون توسعه برنامه ریزی فرمانداری سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نظارت بیشتر بر عملکرد نانوایی‌ها در دستور کار قرار گرفته و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

وی بیان کرد: روز گذشته در بازدیدی که به همراه بازرسین بهداشت از نانوایی های سطح شهر داشته ایم یک واحد صنفی پلمپ و تعدادی از نانوایی های متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

معاون توسعه برنامه ریزی فرمانداری سیرجان نان را به عنوان قوت اصلی در سبد غذایی مردم دانست و اظهار کرد: تلاش همه ما باید عرضه نان با کیفیت و جلب رضایت ‌مندی مردم باشد.

عباس پور در پایان از اجرای طرح های نظارتی ویژه برای بازرسی از واحدهای نانوایی در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: بازرسان بر کیفیت پخت نان، وزن چانه و رعایت قیمت های مصوب انواع نان نظارت مستمر و مدوام خواهند کرد.

انتهای پیام/سعید



منبع:آرمان