دادستان کرمان از اصناف و هیئت های مذهبی بازدید کرد/ پلمب ۷ واحد صنفی

فت فتو/کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با همراهی معاون دادستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان و هیئت همراه به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مراکز، اصناف و هیئت های مذهبی این شهر بازدید کرد. “دادخدا سالاری” شامگاه یکشنبه در حاشیه این بازدید گفت: به دلیل دغدغه مردم در رابطه […]

فت فتو/کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با همراهی معاون دادستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان و هیئت همراه به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مراکز، اصناف و هیئت های مذهبی این شهر بازدید کرد.

“دادخدا سالاری” شامگاه یکشنبه در حاشیه این بازدید گفت: به دلیل دغدغه مردم در رابطه با شیوع بیماری کووید۱۹ و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، بررسی های ابعاد رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت مستمر و سرزده و در قالب بازدیدهای محسوس و غیرمحسوس انجام می شود.

وی رعایت دستورالعمل های بهداشتی را خط مقدم تأمین سلامت عمومی دانست و تاکید کرد: در این بازدید سه ساعته هفت واحد صنفی پلمب شد و به تعدادی از واحدهای صنفی جهت رفع نقص های موجود تذکر داده شد که در صورت عدم اقدام، پلمب خواهند شد.

سالاری تصریح کرد: حاکمیت به منظور پیشگیری از انتشار ویروس و فراگیر شدن بیماری ها الزامات بهداشتی را در شرایط مختلف تعیین می کنند و تمامی اقشار جامعه باید نسبت به رعایت این مفاد توجه لازم را داشته باشند.

دادستان کرمان بیان کرد: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند، به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد و مبنای تصمیم گیری در این زمینه ها، تشخیص مراجع مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام



منبع:ایـسنا
? دادستان کرمان از اصناف و هیئت های مذهبی بازدید کرد/ پلمب ۷ واحد صنفی