خودکفایی در عرصه تجهیزات نظامی، برآمده از دوران دفاع مقدس است/ اقدامات ایران در صنعت دفاعی نشان دهنده اراده بزرگ ملت ایران است

رسول سنایی راد گفت: ما در دوران دفاع مقدس به این جمع بندی رسیدیم که باید استقلال و خودکفایی در حوزه جنگ افزار و تجهیزات نظامی دنبال کنیم. به گزارش فت فتو؛ سردار رسول سنایی راد در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: یکی از آموزه های برآمده از دوران دفاع […]

رسول سنایی راد گفت: ما در دوران دفاع مقدس به این جمع بندی رسیدیم که باید استقلال و خودکفایی در حوزه جنگ افزار و تجهیزات نظامی دنبال کنیم.

به گزارش فت فتو؛ سردار رسول سنایی راد در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: یکی از آموزه های برآمده از دوران دفاع مقدس این بود که ما باید روی پای خود بیایستیم؛ کما اینکه در شرایط جنگ نابرابر از نظر تسلیحات و تجهیزات جنگی، دشمن از ابزار تحریم علیه ما استفاده می کرد تا بتواند معادله جنگ را به نفع صدامیان تغییر دهند.


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: ما در آن زمان به این جمع بندی رسیدیم که باید استقلال و خودکفایی در حوزه جنگ افزار و تجهیزات نظامی دنبال کنیم و از همان دوران جنگ که این ایده شکل گرفت، تلاش برای تحقق این مهم بود.


وی افزود: در آن دوران شهید چمران اقدام به ساخت وسیله ای شبیه به راکت و موشک کرد که این کار را با استفاده از لوله های مربوط به شرکت های نفتی که باقی مانده بود انجام داد؛ کما اینکه سال های بعد شهید تهرانی مقدم تلاش کرد تا موشک متعلق به هواپیما را بتواند با استفاده از قالب روی زمین بسازد و در آن زمان مهندسی معکوس برای ساخت موشک به ذهن شهید تهرانی مقدم رسید.


این مقام مسئول عنوان کرد: بسته های هشت تایی و دوزاده تایی موشک را که از لیبی دریافت می کردیم، شهید، برخی از موشک ها را برای مهندسی معکوس کنار می گذاشت و این اقدام ادامه پیدا کرد تا امروز که صنعت دفاعی ما به ساخت موشک بالستیک همت می گمارند.


سردار سنایی راد عنوان کرد: در زمان جنگ ایده در عرصه عمل ایجاد شد و به این سمت سوق پیدا کردیم تا بتوانیم وابستگی خود را در حوزه تسلیحات جنگی کاهش دهیم؛ در ابتدا تعمیر برخی از سلاح های سبک را در کارگاهی در شیراز آغاز کردیم که اوایل آر پی جی و پس از آن دوشکا تعمیر می کردیم که امروز آنان جزو سازندگان تسلیحات هستند.


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به توانمندی صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در ساخت موشک هواپیما و پهباد، تصریح کرد: با توجه به پویایی که در عرصه نرم افزاری پدید آمد و اراده ای که برای ساخت سلاح، تحقیق و توسعه در زمینه تسلیحات شکل گرفته بود موجب شد که امروز ما از یک وارد کننده به کشور صادر کننده در این زمینه تبدیل شویم و این مهم یکی از دستاوردهای دفاع مقدس است.


وی خاطر نشان کرد: در حوزه راهبردی مانند رادارها، جنگنده ها، شناورهای سنگین، ناوهای سنگین امروز جمهوری اسلامی ایران به سطحی از توانمندی رسیده است که می تواند در دریانوردی رکورد جدید را به ثبت برساند و همه این اقدامات نشان دهنده اراده بزرگی است که از دوران دفاع مقدس رقم خورد و امروز محقق شده است.


انتهای پیام/




خودکفایی در عرصه تجهیزات نظامی، برآمده از دوران دفاع مقدس است/ اقدامات ایران در صنعت دفاعی نشان دهنده اراده بزرگ ملت ایران است

منبع:دانــا
? خودکفایی در عرصه تجهیزات نظامی، برآمده از دوران دفاع مقدس است/ اقدامات ایران در صنعت دفاعی نشان دهنده اراده بزرگ ملت ایران است