خلع ید بهره بردار معدن کرومیت آسمینون منوجان کلید خورد

نماینده پنج شهرستان جنوبی با صدور بیانه ای اعلام کرد که با عنایت و دستور ویژه ریاست جمهور، بهره بردار معدن کرومیت آسمینون خلع ید شد. به گزارش فت فتو؛ معدن آسمینون منوجان  به عنوان یکی از مهمترین معادن کرومیت کشور در جنوبی ترین نقطه استان کرمان قرار گرفته است. فعالیت این معدن از این حیث […]

نماینده پنج شهرستان جنوبی با صدور بیانه ای اعلام کرد که با عنایت و دستور ویژه ریاست جمهور، بهره بردار معدن کرومیت آسمینون خلع ید شد.

به گزارش فت فتو؛ معدن آسمینون منوجان  به عنوان یکی از مهمترین معادن کرومیت کشور در جنوبی ترین نقطه استان کرمان قرار گرفته است.

فعالیت این معدن از این حیث که جزو استراتژیک ترین معادن فلز کرومیت کشور و منطقه خاورمیانه به شمار می رود و اینکه نقش مهمی در تولید فولاد کشور دارد، بسیار حائز اهمیت است. 

کارگران این معدن در اردیبهشت و آذرماه سال گذشته نیز طی ۲ مرحله برای تامین امنیت اشتغال، طبقه بندی شغلی و سایر مطالبات رفاهی خود دست به اعتراض صنفی و تجمع در محور ترانزیتی کرمان – بندرعباس زده بودند.

۲ تجمع سال گذشته کارگران پای استاندار کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران را به ماجرا کشاند و در این میان رییس معدن کرومیت فاریاب با وعده هایی مثل انعقاد قرارداد یک ساله با کارگران و اجرای طرح طبقه بندی شغلی و استفاده از ظرفیت مدیران متخصص بومی مانع ادامه تجمع ها شد.

پس از این وعده ها یک هزار و ۲۰۰ نفر کارگر معدن به کار بازگشتند؛ این افراد اعلام کردند که حتی باوجود تعویق پرداخت حقوق و مزایا و محقق نشدن مطالباتشان پای فعالیت های تولیدی معدن می مانند و شرایط نیز تا زمان پایان قراردادهای یک ساله کارگران بخوبی پیش رفت.

اما از روز یکم خردادماه سال ۱۴۰۱ با پایان یافتن قراردادهای سال گذشته، انعقاد قراردادها با شرکت های پیمانکاری و همچنین زمان انعقاد قراردادها سبب شد تا یکبار دیگر کارفرما با کارگران به توافق نرسد و به علت امضا نشدن قراردادها توسط کارگران، اعلام تعطیلی کند و هم اکنون دو ماه از تعطیلی این معدن می گذرد که نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس با صدور بیانیه ای از خلع ید بهره بردار این معدن خبر داد.

منصور شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با عنایت و دستور ویژه ریاست جمهور، بهره بردار معدن کرومیت آسمینون خلع ید شد.

انتهای پیام/محمدی




خلع ید بهره بردار معدن کرومیت آسمینون منوجان کلید خورد

منبع:آرمـان
? خلع ید بهره بردار معدن کرومیت آسمینون منوجان کلید خورد