خطیب جمعه کرمان: تحریم‌های جدید علیه ایران نشان از شکست دشمن است

خطیب جمعه کرمان گفت: بصیرت مردم دشمن را در توطئه اغتشاشات شکست داد و تحریم‌ها و آیین‌نامه‌های جدید علیه ایران نشان از عصبانیت و شکست دشمن است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد، […]

خطیب جمعه کرمان گفت: بصیرت مردم دشمن را در توطئه اغتشاشات شکست داد و تحریم‌ها و آیین‌نامه‌های جدید علیه ایران نشان از عصبانیت و شکست دشمن است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: پیروی از دستورات الهی و پرهیز از گناهان را سرلوحه زندگی خود قرار داده و تقوا پیشه کنیم که راه رستگاری است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۲۱۴ سوره بقره در ارتباط با یک خیال خام و تفکر باطل نازل شد و در آن پندها و توصیه‌هایی است که برای ما مفید است، گفت: در صدر اسلام عده‌ای بوده و هستند که فکر می‌کنند با شهادتین گفتن بهشت از آن این افراد است و هیچ سختی و مشکلاتی را نباید تحمل کنند.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید آیا گمان کردید وارد بهشت می‌شوید در حالی که هیچ یک از سختی‌هایی که برای امت‌های قبل از شما پیش آمده برای شما نیست.

وی در تشریح این آیه گفت: انسان به اندازه تلاش و زحمتی که دارد مزد می‌گیرد و فردی که کار نکند و درخواست مزد و پاداش داشته باشد مردود است و در اشعاری هم داریم که نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود، مزد آن گرفت که جان برادر که کار کرد.

عربپور با بیان اینکه امت‌ها و ملت‌ها اگر بخواهند پاداش بهشت را داشته باشند باید به این آیه عمل کنند، افزود: در آیه اشاره شده که برای آنها سختی‌هایی پیش آمد و آنها تحمل کردند، در راه خدا مقاومت کرده، صبوری داشتند و بهشتی شدند.

وی با اشاره به اینکه همه ما در معرض امتحان و آزمایش الهی قرار داریم، بیان کرد: حتی پیامبران و انبیای الهی مورد امتحان الهی قرار گرفتند تا صادقان و راستگویان مشخص شوند، در مواردی هم داریم که سختی‌ها به قدری بر مومنان زیاد شد که زیر و رو شدند، اما دست از خدا و دین خدا بر نداشتند.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه از این آیه قرآن نتیجه‌گیری می‌شود که در دنیایی که زندگی می‌کنیم سختی‌هایی وجود دارد، چرا که طبیعت دنیا با بلا و سختی است، گفت: این سختی‌ها برای امتحان و آزمایش انسان است.

وی با اشاره به اینکه گاهی سختی‌ها توسط جبهه باطل بر مومنان وارد می‌شود تا آنها را ناامید کند، افزود: ما باید به خدا باور داشته باشیم و از لطف و کرامت خداوند و وعده نصرت و پیروزی پروردگار ناامید نشویم.

عربپور با بیان اینکه امروز شیطان بزرگ تمام یارانش را صدا زده و دور هم جمع کرده است و ما باید هوشیار بوده و به وعده خداوند امیدوار باشیم، ادامه داد: در جنگ خندق نیز وقتی تمام کفر یک‌ طرف ایستاده بودند، مسلمانان ایمانشان بیشتر شد و در نهایت پیروز جنگ شدند.

خطیب جمعه کرمان در بیان خطبه دوم نماز جمعه نیز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم و برنامه داشتن در زندگی، اظهار داشت: باید خدا را شاکر باشیم که توانستیم بار دیگر ماه رجب را درک کنیم و خداوند این ماه عظیم را به مومنان بشارت داده است.

وی با بیان اینکه در آستانه ولادت امام جواد(ع) و میلاد امام اول شیعیان حضرت علی(ع) هستیم افزود: می‌طلبد این ایام را با برنامه‌ریزی مناسب مراسم جشن و سرور همراه با شأن مولا علی (ع) در استان برگزار شود.

عربپور با اشاره به اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی است، بیان کرد: از فرصت اعتکاف باید برای جهاد تبیین و معرفی اسلام استفاده کرد که امیدوار هستیم بهره کافی از این ایام برده شود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: در ماه‌های قبل شاهد صف‌آرایی دشمن در خارج از کشور و اغتشاشاتی در داخل کشور بودیم که می‌طلبد دهه فجر با شکوه برگزار شود.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه مردم ایران همیشه حرف را در میدان عمل زدند و راهپیمایی ۲۲ بهمن فرصت مناسبی برای سرکوب توطئه‌های دشمن است، افزود: مردم ایران دشمن را خوب شناختند و هیچ امیدی به بیگانگان ندارند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این اجلاس خاطرنشان کرد: پیام رهبری سراسر رهنمود است و بخشی از این پیام کوتاه این گونه عنوان شده است که “پیوندهای حیاتی در یک جامعه خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه نماز، استحکام می‌یابد.”

عربپور با بیان اینکه اگر نماز در جامعه توسعه پیدا کند اثرات مفید آن را در جامعه خواهیم دید و در قرآن کریم به اقامه نماز سفارش تاکید شده است، گفت: پدران و مادران برای ترویج نماز در بین فرزندان خود اهتمام ورزند و مطمئن باشند اگر با استدلال برکات نماز بیان شود جامعه استقبال می‌کند، چرا که نماز ذکر خدا است و با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در غرب در جریان اهانت به قرآن کریم تصریح کرد: مسلمانان به تمام انبیای الهی احترام می‌گذارند و به برکت خون شهدا و بصیرت مردم دشمن در توطئه اغتشاشات شکست خورد و امروز بی‌شرمانه اهانت به مقدسات را انجام می‌دهد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن هر روز یک تحریم جدید و یک آیین‌نامه جدید علیه کشور صادر می‌کند که نشان از عصبانیت آنها در توطئه اغتشاشات در کشور است، گفت: تحریم سپاه یک اقدام مضحک است و در هیچ کجای دنیا نیروی مسلح یک کشور را تحریم نمی‌کنند و تروریست نمی‌خوانند.

وی با اشاره به اینکه اخیراً ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تحریم کردند که نشان از شکست دشمن در تمام فتنه‌های گذشته است، افزود: مردم فریب دشمن را نخواهند خورد و اعلام می‌کنند این اقدامات شیطانی هیچ نتیجه‌ای به نفع آنها ندارد.

عربپور با بیان اینکه باطل همیشه شکست خورده است، ادامه داد: دشمن در صدد است ایمان و اعتقادات ما را بگیرد و ما باید در مسیر الهی هر روز باورهای دینی خود را افزایش بدهیم.

انتهای پیام/۵۱۱/




خطیب جمعه کرمان: تحریم‌های جدید علیه ایران نشان از شکست دشمن است

منبع: تسنــیم
? خطیب جمعه کرمان: تحریم‌های جدید علیه ایران نشان از شکست دشمن است