خدمات مواکب اربعینی رفسنجان در کربلای معلی|از طبخ و توزیع غذا، تا خدمات درمانی و اسکان به زائران حسینی

پس از دو سال دوری از خدمت به زائران پیاده اباعبدالله‌الحسین (ع) در کربلای معلی، امسال مواکب رفسنجانی در صحن عقیله بنی‌هاشم مستقر شدند تا خدمت‌رسان زائران حسینی باشند. به گزارش فت فتو از رفسنجان، مواکب رفسنجانی پس از دو سال دوری از کربلای معلی و توفیق نیافتن برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اباعبدالله‌الحسین (ع)، […]


پس از دو سال دوری از خدمت به زائران پیاده اباعبدالله‌الحسین (ع) در کربلای معلی، امسال مواکب رفسنجانی در صحن عقیله بنی‌هاشم مستقر شدند تا خدمت‌رسان زائران حسینی باشند.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، مواکب رفسنجانی پس از دو سال دوری از کربلای معلی و توفیق نیافتن برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اباعبدالله‌الحسین (ع)، امسال با شور و حال وصف‌ناپذیری در کربلا حضور یافته و با تمام سخت‌گیری‌ها و مشقت‌هایی که تحمل کردند، موکب خود را در کربلا برپا کرده و خدمت‌رسانی به عاشقان و زوار حسینی را شروع کردند.

یکی از بزرگترین مواکب رفسنجانی که هرساله در کربلای معلی برپا می‌شود و خدمات زیادی به زائران می‌دهد، موکب خاتم‌الانبیاء(ص) است که امسال هم با تعدادی از خادمان خود در کربلا مستقر شده‌اند.

علی میربابایی مسؤولان موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان اظهار کرد: امسال پس از دو سال دوری از صحن و سرای اباعبدالله‌الحسین (ع) نائب‌الزیاره مردم و پذیرای زائران پیاده در صحن عقیله بنی‌هاشم هستیم.

وی ادامه داد: موکب، امسال در چهار بخش متفاوت و مجزا پذیرای زائران است؛ در بخش آشپزی علی‌رغم اینکه کامیون‌های حمل مواد غذایی هوز نرسیده‌اند و مواد اولیه تهیه غذا به دست‌مان نرسیده، دو روز است که فعال هستیم و با سه، تا چهار هزار پرس غذا خدمت‌رسانی کردیم.

تا ۲۸ صفر در کربلا مستقر هستیم

میربابایی عنوان کرد: در بخش درمانگاه موکب، ۱۲ نفر از کادر بسیج جامعه پزشکی خدمت‌رسان زائران هستند و  در نانوایی خادمان خیریه خبازان تا زمانی که عصر امروز وسایل‌شان برسد، به‌صورت محدود نان پخت و توزیع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های یخ‌ساز هم عصر امروز می‌رسد تا ان‌شاءالله بتوانیم در این گرمای شدید هوا با آب و شربت خنک پذیرای زائران باشیم.

مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زائران ایرانی در مسیر نجف تا کربلا هستند، تا ۲۸ صفر در کربلا هستیم تا بتوانیم خدمت‌رسان زائران باشیم.

وی تصریح کرد: از مردم رفسنجان به‌طور ویژه قدردانی می‌کنیم که پشتیبان موکب بودند و از امام جمعه، فرماندار و مسؤولان شهرستان رفسنجان که همیشه یاری‌گر مواکب بودند، تشکر می‌کنم.

رضا حسینی مسؤول موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت (ع) هم اظهار کرد: با توجه به محدودیت سفر زائران ایرانی به کربلای معلی و حضور موکب‌داران فقط برای پیاده روی، نتوانستیم مانند سال‌های قبل وسایل‌مان را به کربلا بیاوریم؛ اما چند روز بعد عراقی‌ها اجازه بردن یک سری وسایل دادند؛ اما از ورود مواد غذایی جلوگیری کردند که با پیگیری دولت جمهوری اسلامی ایران، دولت اعراق مجوز یک‌سری امکانات داد که بتوانیم از زائران به نحو احسن پذیرایی کنیم.

وی عنوان کرد: در مرز، نزدیک به هشت روز خودروها را نگه داشتند و نگرانی از خرابی مواد غذایی داشتیم؛ اما با کمک امام حسین (ع) توانستیم وارد کشور عراق کنیم و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از زائران پذیرایی کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: بعضی خادمان موکب، با استقراض و به عشق امام حسین (ع) هزینه‌های سفر را تأمین کردند که در کربلا در بحث پذیرایی و اسکان خدمت کنند و مسؤولان ستاد عتبات کربلا یاری کردند در مجموعه‌ای که در صحن عقیله بنی‌هاشم است، موکب برپا کنیم و تاکنون ۲ هزار نفر را سرویس‌دهی کردیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب





خدمات مواکب اربعینی رفسنجان در کربلای معلی|از طبخ و توزیع غذا، تا خدمات درمانی و اسکان به زائران حسینی

منبع:فــارس
? خدمات مواکب اربعینی رفسنجان در کربلای معلی|از طبخ و توزیع غذا، تا خدمات درمانی و اسکان به زائران حسینی