خبرهای خوش از آبگیری سد جیرفت/ میزان ذخیره به ۲۷ درصد رسید

جیرفت – فت فتو – مدیر امور سد جیرفت از آبگیری ۲۷ درصدی این سد طی بارش‌های اخیر تاکنون خبر داد. مسعود افشاری‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو ظرفیت سد جیرفت را ۳۳۶ میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: ظرفیت فعلی ۱۲۵ میلیون مترمکعب است که البته همچنان بارش ها ادامه دارد. […]

جیرفت – فت فتو – مدیر امور سد جیرفت از آبگیری ۲۷ درصدی این سد طی بارش‌های اخیر تاکنون خبر داد.

مسعود افشاری‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو ظرفیت سد جیرفت را ۳۳۶ میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: ظرفیت فعلی ۱۲۵ میلیون مترمکعب است که البته همچنان بارش ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته در این بازه زمانی بیش از ۵۰ درصد سد جیرفت آبگیری شده بود ولی ما هنوز امیدواریم این سد آبگیری شود.  

افشاری‌پور به فعالیت نیروگاه برق سد جیرفت نیز اشاره کرد و از تولید ۱۸ هزار و ۷۰۰مگاوات برق از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این نیروگاه خبر داد.

سد جیرفت یکی از سدهای بزرگ و پیشرفته کشور محسوب می‌شود که اواخر سال ۱۳۷۰ عملیات اصلی ساختمان آن به پایان رسید و ۶ دی‌ماه همان سال آبگیری آن آغاز شد.

سطح زیر کشت در نظر گرفته شده برای این سد ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار اعلام شده است.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان واقع است.




خبرهای خوش از آبگیری سد جیرفت/ میزان ذخیره به ۲۷ درصد رسید

منبع: ایرنـا
? خبرهای خوش از آبگیری سد جیرفت/ میزان ذخیره به ۲۷ درصد رسید