حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی از فعالیت های حوزه هنر انقلابی

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان معضلات اجتماعی با زبان گویای هنر را یکی از راه های منجر به تعیین راهکار حل این مشکلات دانست و گفت: دستگاه قضایی استان کرمان حمایت از فعالیت های حوزه هنر انقلابی را در برنامه کاری خود دارد. به گزارش “فت فتو” یدالله موحد رئیس کل دادگستری […]

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان معضلات اجتماعی با زبان گویای هنر را یکی از راه های منجر به تعیین راهکار حل این مشکلات دانست و گفت: دستگاه قضایی استان کرمان حمایت از فعالیت های حوزه هنر انقلابی را در برنامه کاری خود دارد.

به گزارش “فت فتو” یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان با همراهی دادستان عمومی و انقلاب کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در بازدید از حوزه هنرهای انقلاب اسلامی کرمان و تماشای یکی از مستندهای تولیدی در این مجموعه، گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را می توان در قالب های هنری به نهادهای امنیتی و مربوطه ارسال کرد.
وی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب اسلامی، هنری فاخر و ارزشمند است که باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت حمایت و تقویت از  این حوزه استفاده شود.
وی افزود: هنر انقلابی و ارزشی در کشور رویش های فراوانی داشته و می توان از این ظرفیت های ایجاد شده برای تقویت هنر متعهدانه و ارزش مدار استفاده کرد.
برپایه این خبر، رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه به مدت یک ساعت به تماشای یکی از مستندهای حوزه اجتماعی تولید شده در این مجموعه پرداخت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به حکم رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) در سال ۱۳۶۰ سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد و از همان ابتدای شروع بکار، حوزه هنری نیز بعنوان یکی از زیر مجموعه‌های آن سازمان بصورت معاونت هنری وظایف محوله را عهده‌دار گشت.
استمرار این وضع حقوقی تا سال ۱۳۷۷ ادامه داشت تا اینکه در این سال اساسنامه حوزه هنری از سوی دفتر مقام معظم رهبری تهیه و ابلاغ گردید که بر اساس ماده ۲ آن شخصیت حقوقی حوزه هنری اینگونه تعریف شده است: حوزه هنری نهادی است فرهنگی و هنری که از نظر حقوقی مستقل ولی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی می باشد.
انتهای پیام/تاج الدینی




حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی از فعالیت های حوزه هنر انقلابی

منبع:آرمـان
? حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی از فعالیت های حوزه هنر انقلابی