حمایت دولت سیزدهم از ایثارگران و خانواده شهدا در ۴۰ سال اخیر بی‌نظیر است

کرمان – فت فتو – رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حمایت این دولت از ایثارگران و خانواده شهدا در ۴۰ سال اخیربی نظیر بوده به طوری که بودجه سال گذشته ٣١ هزار میلیارد تومان بود و در سال‌جاری به ۸۷ میلیارد تومان رسیده و آن هم در سالی که انقباض بودجه ای داریم.  […]

کرمان – فت فتو – رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حمایت این دولت از ایثارگران و خانواده شهدا در ۴۰ سال اخیربی نظیر بوده به طوری که بودجه سال گذشته ٣١ هزار میلیارد تومان بود و در سال‌جاری به ۸۷ میلیارد تومان رسیده و آن هم در سالی که انقباض بودجه ای داریم. 

به گزارش فت فتو، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اخلاص عمل شهید سلیمانی افزود: شهدا باب هدایت جامعه هستند و کشش عظیمی که برای شهید سلیمانی در سراسر جهان ایجاد شد به نظر من برای این بود که قلب امام زمان(عج) در شهادت حاج قاسم سوگوار شد و جهان را تکان داد. 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا کرمان گفت: باید بررسی کرد که تولیتی برای گلزار شهدای کرمان می توان ایجاد کرد و اگر این امر امکان پذیر نبود یک موسسه حقوقی در حوزه ساماندهی گلزار شهدا کرمان تشکیل تا به صورت مردمی اداره شود. 

وی با بیان اینکه شورای راهبردی مکتب شهید سلیمانی تبدیل به یک موسسه شود، گفت: فرهنگ ایثار و ایثار اجتماعی باید ادامه داشته باشد و اگر این فرهنگ نباشد دشمنان آن جامعه را به سرعت می بلعند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: پایان نامه های دانشگاهی در خصوص مکتب حاج قاسم اگر از دانشگاه های خارج کشور باشد به توسعه فرهنگ حاج قاسم بیشتر کمک می کند. 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر توسعه فعالیت های ستاد استانی راهبردی مکتب حاج قاسم در خارج از کشور و راه اندازی شعبه خارجی آن نیز تاکید کرد و گفت: باید حلقه فکری و نرم افزاری از حاج قاسم در دنیا درست می کند.

وی با بیان اینکه درجه بندی نشان ایثارگران به فرزندان، پدر و مادر شهیدان طراحی شده و اجرایی می شود، گفت: حمایت این دولت از ایثارگران و خانواده شهدا در ۴۰ سال اخیربی نظیر بوده به طوری که بودجه سال گذشته ٣١هزار میلیارد تومان بود و در سال‌جاری این بودجه به ۸۷ میلیارد تومان رسیده و آن هم در سالی که انقباض بودجه ای داریم. 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۸۰۰‪ میلیارد تومانی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد اسلامی بدهکار بود گفت: در این دولت آیین نامه شهریه دانشجویان ایثارگر عوض شود از سال آینده از محل بودجه های مستقیم از طریق سازمان برنامه و بودجه شهریه آنان واریز می شود. 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تبدیل وضعیت بیش از ۶۰ هزار نفر از ایثارگران در ۶ ماه اخیر در کشور خبرداد و با اشاره به مسکن ایثارگران افزود: تسهیلات و زمین مشکل مسکن ایثارگران را حل نمی کند و حتی ممکن است آنها را بدهکار کند که در مصوبه اخیر دولت پنج درصد از خانه ها در طرح اجتماعی مسکن متعلق به ایثارگران است و در بقیه طرح های مسکن هم الویت با ایثارگران است. 

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از اشتغالی که در کشور ایجاد می شود متعلق به ایثارگران است خاطرنشان کرد: تمامی اسامی ایثارگران جویای شغل به وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.

رئیس بنیاد شهید  با بیان اینکه تسهیلات و زمین مشکل مسکن ایثارگران را حل نمی‌کند و  حتی ممکن است آنها را بدهکار کند، گفت: در مصوبه اخیر دولت پنج درصد مسکن‌های تولید شد در طرح جهش ملی مسکن متعلق به ایثارگران است.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: آمادگی داریم اداره کل بنیاد شهید در جنوب استان کرمان راه اندازی کنیم که خدمات نزدیک تر به ایثارگران داده شود. 

وی خاطرنشان کرد: خانواده های شهدای حشد الشعبی برای زیارت حاج قاسم به کرمان می آیند که میزبان آنها هستیم که در حوزه زائر سرا نگاه ویژه ای به استان کرمان خواهیم داشت. 




حمایت دولت سیزدهم از ایثارگران و خانواده شهدا در ۴۰ سال اخیر بی‌نظیر است

منبع: ایرنـا
? حمایت دولت سیزدهم از ایثارگران و خانواده شهدا در ۴۰ سال اخیر بی‌نظیر است