حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تولیدات فاخر تئاتر

فت فتو/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از سیاست‌های جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فاخر تئاتر است که برنامه‌ریزی‌ها در این راستا در حال انجام است تا با ایجاد فرصتی مغتنم برای هنرمندان زمینه‌ساز فضاهای خوب برای تئاتر استان کرمان باشیم. محسن روحی ۷ آذرماه در مراسم اختتامیه  […]

فت فتو/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از سیاست‌های جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فاخر تئاتر است که برنامه‌ریزی‌ها در این راستا در حال انجام است تا با ایجاد فرصتی مغتنم برای هنرمندان زمینه‌ساز فضاهای خوب برای تئاتر استان کرمان باشیم.

محسن روحی ۷ آذرماه در مراسم اختتامیه  “سودای عشق” سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان کرمان اظهار کرد: اگر سال‌های گذشته تأکید می‌کردیم که فرهنگ و رسانه مهم است برخی افراد این را باور نداشتند اما اکنون بر این اذعان دارند که این مقوله‌ها مهم و فرصت ویژه است.

وی به هنر تاثیرگذار تئاتر اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم هنر مورد توجه قرار گیرد باید دارای وِیژگی‌های منحصر به فرد خلاقیت، جذابیت و … باشد و هر کشوری در هنر وجه تمایزی با دیگر کشور ها دارد در ایران این هنر با اعتقادات عجین شده و قطعا باید از این هنر استفاده کرد.

روحی بیان کرد: یکی از سیاست‌های جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فاخر تئاتر است که برنامه‌ریزی‌ها در این راستا در حال انجام است تا با ایجاد فرصتی مغتنم برای هنرمندان زمینه‌ساز فضاهای خوب برای تئاتر استان کرمان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: تلاش ما در حوزه فرهنگ و هنر و تئاتر استان این است که چراغ هنر تئاتر را روشن نگه داریم. نباید این چراغ کم‌فروغ شود که اگر این چراغ کم‌سو شود از هنر تئاتر استان‌های دیگر استفاده می‌شود لذا اعلام آمادگی برای حمایت از حوزه تولید در عرصه تئاتر استان را داریم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آئین اظهار کرد: بسیاری هنوز فکر می‌کنند بسیج با تشکیل جنگ تحمیلی آغاز به کار کرد در حالی که ۱۰ ماه بعد از پیروزی انقلاب بسیج به فرمان امام (ره) تشکیل شد و در هشت سال دوران دفاع مقدس نیز رشادت‌های بسیج نمایان بود و پس از آن تازه فعالیت و ماموریت بسیج آغاز شد و در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حضور چشمگیر دارد.

سرهنگ احمد مرادی‌زاده افزود: امروز بالغ بر ۲۰ قشر را در بسیج داریم که شامل بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، مهندسین، بسیج هنرمندان، بسیج مداحان، جامعه پزشکی و اصناف و … است.

وی با بیان اینکه بسیج مأموریت خاص در همه عرصه‌ها دارد و فعالیت‌های بسیج در همه عرصه‌ها باید از دریچه‌ای در قالب هنر دیده شود، تصریح کرد: ۴۴ سال برای یک انقلاب و یک نهضت عمری نیست اما اتفاقات زیادی رقم خورده و در عرصه‌های علمی، پزشکی، کشاورزی، نظامی، هسته‌ای و نانو حرف برای گفتن در دنیا داریم؛ اگر دفاع مقدس ما در سینما به خوبی نشان داده نشده بود امروز شاید در صحنه اغتشاشات می‌ماندیم پس این وظیفه خطیر هنرمندان است که از نظام مقدس جمهوری اسلامی که خون‌های زیادی پای آن ریخته شده دفاع کنند و در قالب جهاد تبیین تولیدات فاخر داشته باشند و به آگاهی مردم برسانند.

مرادی‌زاده یاد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و بیان کرد: بسیج هنرمندان باید در جنگ با دشمن، از همه تلاش خود استفاده کنند تا با انجام رسالت خوب دشمن مأیوس شود که بخواهد به ایران تجاوز کند.

رئیس بسیج هنرمندان استان کرمان هم در این آئین اظهار کرد: تلاش برای لذت بردن از هنر و البته حفظ اصالت در بیان حقایق در قالب هنر از جمله تئاتر فوق‌العاده است.

عباسپور با بیان اینکه با حاکمیت اخلاق در هنر می‌توان به تولیدات فاخر دست یافت، خاطرنشان کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در انجام رسالت اجتماعی و حمایت از فرهنگ و هنر همیشه پای کار است که قابل تقدیر است.

معرفی ۱۱ اثر تئاتر بسیج استان کرمان

دبیر جشنواره «سودای عشق» هم اظهار کرد: ۸ اثر در بخش صحنه‌ای از کوهبنان، سیرجان، رابر، کرمان، شهربابک و رفسنجان و نیز ۱۰ اثر در بخش خیابانی از رودبار جنوب، سیرجان، رفسنجان و کرمان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از هم‌فکری شورای سیاستگذاری بسیج استان ۱۱ اثر منتخب و برگزیده شدند.

حسین خاکسار افزود: مسئولین استان با همراهی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از هیچگونه حمایتی در این رویداد دریغ نکرده و می‌توان بارقه‌ای از امید در تئاتر فاخر به منصه ظهور رساند.

وی در ادامه پیشنهاد راه‌اندازی جشنواره تئاتر بسیج استان کرمان در رفسنجان را داد و گفت: امید است با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر بسیج استان کرمان در رفسنجان شاهد اقدامات مثمرثمر بیشتری در این حوزه باشیم.

در پایان این مراسم، برگزیدگان جشنواره “سودای عشق” سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان کرمان که با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و توسط بسیج هنرمندان استان برگزار شد، در حوزه‌های مختلف معرفی شدند. بر اساس آراء هیأت داوران آثار «کباده» و «نُقل در معرکه» هر دو از شهر کرمان به جشنواره کشوری معرفی شدند. همچنین در این مراسم حکم انتصاب «امیر موحدی» به عنوان رئیس بسیج هنرمندان شهرستان رفسنجان به وی اهدا شد.

بنابر این گزارش، دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق و سهمیه حضور در جشنواره امسال تئاتر فجر نیز به رفسنجان اعطاء شد.

انتهای پیام




حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تولیدات فاخر تئاتر

منبع: ایـسنا
? حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تولیدات فاخر تئاتر