حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل خودبزرگ بینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل خودبزرگ بینی، فرعونی فکرکردن و فخرفروشی است گفت: محصول این رویکرد، نگاه شدید نژادپرستی است. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل خودبزرگ بینی، فرعونی فکرکردن و فخرفروشی است گفت: محصول این رویکرد، نگاه شدید نژادپرستی است.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه در حقوق بشر آمریکایی؛ حقوق بشر و بشریت مطرح نیست افزود: از روز تشکیل ایالت متحده آمریکا تا امروز آنچه در ادعا حقوق بشر می نامند مبتنی بر اصول و ارکانی برای خلق جنایات متعدد و ایجاد فاجعه در دنیا کافی است.

وی تصریح کرد: محصول این رویکرد، نگاه شدید نژادپرستی است همانگونه که از وضعیت رنگین پوستان در آمریکا دیده می شود چگونه با آنها برخورد و سال ها اعلام می کنند ما جامعه انسانی حساب شده داریم که باید در این زمینه رفتار پلیس و حقوق شهروندی را در رابطه با رنگین پوستان آمریکا مطالعه کنید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه نتیجه دیگر این تفکر کدخدامحوری است و آمریکا خود را کدخدای جهان می داند و هیچ کشور و قدرتی را به رسمیت نمی شناسند گفت: محصول دیگر این اصل، عبارت از تک صدایی است که له یا علیه آنان است.

وی اصل دوم حقوق بشر را هوی پرستی و لذت گرایی عنوان کرد و افزود: توجه به هوی و هوس که حد و مرزی نمی شناسند که محصول این تفکر خیانت است.

وی ادامه داد: با هر کس دست دوستی دادند و تاریخ مصرف او تمام شد به او خیانت می کند؛ آمریکا در همه امور کشورها دخالت می کند و محصول تفکر هوی پرستی این است هرجور دلش می خواهد به لذت های خود برسد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: رکن دیگر، این حقوق بشر آمریکایی منفعت طلبی است و به هر چیزی با منفعت طلبی خود توجه می کنند و تبدیل به یک کشور استعمارگر می شود که برای دیگران حق و حقوق قائل نیست.

وی گفت: آمریکا در قانون های اساسی کشورهای دنیا دخالت کرد و نتیجه این تفکر منفعت طلبی تاراج و به غارت بردن ذخایر کشورها و ملت ها بود.

وی ادامه داد: این نگاه مبتنی بر ظلم گرایی به همه توده های مردم و اقشار است لذا قتل، شکنجه، آدم کُشی، گسترش سلاح های مخرب و قتل انسان و ترور، محصول این تفکر است.

وی ادامه داد: حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما ترور کردند و چقدر رنگین پوست جان باخت تا آمریکا شکل گرفت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی از بین بردن هواپیمای مسافربری و زدن مسافران عادی، تبدیل عروسی ها در عراق و افغانستان به عزا، ترور فرماندهان نظامی و در رأس آنان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که تک تک سلول های او در دفاع از مظلومان بود؛ ترور مسئولان ارشد و عالی رتبه کشوری و شهید رجایی و باهنر، بهشتی که جرمی نداشتند، حقوق بشر آمریکایی است.

وی به نکات برجسته و مهم رهنمودهای مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی کشور اشاره و تصریح کرد: یک نکته توجه و امید به سنت های الهی است؛ نفع سنت های الهی زمانی متوجه شما می شود که تلاش گر باشید، ایستادگی کنید و از دشمن نترسید.

امام جمعه کرمان ادامه داد: تاریخ پیش روی ما است؛ از تاریخ انبیا الهی گرفته تا صلحا و انقلاب که هر کجا نترسیدیم و حتی عِده و عُده کمتری داشتیم پیروز شدیم.

وی گفت: اصل دیگر، مبارزه با فساد است که در همه رده ها باید با آن مبارزه کرد و در رأس این مبارزه مسئولان اجرایی و قضایی کشور و ایجاد این گفتمان فضای فرهنگی و مسئولان فرهنگی هستند و همه باید دست به دست هم دهند و عدالت را در جامعه به معنی واقعی کلمه تحقق بخشید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: عدالت بدون امامت و ولایت تبدیل به ضد آن می شود و ممکن است مصادیق انحرافی پیدا کند؛ برخی ها در تاریخ عدالتخواه بودند اما محور امامت و ولایت را دنبال نکردند لذا عدالتی به بار می‌نشیند که در راستای منویات و دستورات امام جامعه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مراقب باشید دشمن از بعضی اتفاقات که در کشور و جهان اسلام رقم می خورد ذوق زده نشود بیان داشت: دشمن وقتی ضعف، اختلاف و خودمشغولی ما را ببینید، ذوق زده می شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی خاطرنشان کرد: کسانی که در رابطه با کارگر و کارگری مسئولیت دارند به حق و حقوق کارگری جامه عمل بپوشانند بخصوص در معادن که شورای معادن باید به طور خاص به حقوق کارگری توجه کند.

وی افزود: نکته دیگر ولنگاری های فرهنگی و بدحجابی ها است که جامعه متدین به شدت از آن دلگیر و ناراحت است و دستگاه های اجرایی که از لحاظ قانونی، متولی هستند و باید در امر حجاب و عفاف ورود جدی داشته باشند، ورود کنند که دولت با نگاه وظیفه گرا به بحث عفاف و حجاب ورود کرده و همه باید کمک کنیم این ولنگاری های فرهنگی که دشمن برای آن نقشه ها دارد، خنثی شود.

وی با اشاره به اینکه احساس مسئولیت ریشه بسیاری تحولات و تغییرات در جامعه است افزود: دست زدن به حرکت های اجتماعی بزرگ، رسیدگی به محرومان و نیازمندان، خدمت رسانی به توده های مردم، فعالیت های علمی و پژوهشی و صدها حرکت فردی و اجتماعی مبتنی بر احساس مسئولیت و مسئولیت پذیری است.

امام جمعه کرمان با اشاره اینکه در برابر مسئولیت هایی که می پذیریم باید جوابگ باشیم خاطرنشان کرد: در قیامت هم باید پاسخگوی این مسئولیت باشیم.




حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل خودبزرگ بینی است

منبع: تــابناک
? حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل خودبزرگ بینی است