حضور استاندار کرمان در مراسم تدفین ۲ کودک/جاده ریگان امسال پیوست بودجه می‌شود

کرمان– فت فتو– استاندار کرمان که در مناطق سیل‌زده شرق استان کرمان حاضر شده است در مراسم تشییع و تدفین ۲ کودک که همزمان با سیلاب اخیر غرق شدند شرکت و بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های منطقه از جمله جاده ترانزیتی ریگان تاکید کرد. به گزارش فت فتو علی زینی وند که طی پنج روز اخیر […]

کرمانفت فتو– استاندار کرمان که در مناطق سیل‌زده شرق استان کرمان حاضر شده است در مراسم تشییع و تدفین ۲ کودک که همزمان با سیلاب اخیر غرق شدند شرکت و بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های منطقه از جمله جاده ترانزیتی ریگان تاکید کرد.

به گزارش فت فتو علی زینی وند که طی پنج روز اخیر به طور مستمر در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان حضور داشت صبح شنبه برای نظارت بر روند امدادرسانی به سیل زدگان شرق کرمان به این منطقه در شهرستان ریگان سفر کرد.

سفر استاندار کرمان به ریگان و حضور وی در منطقه پل محمدآباد پیرداد و روستای ناصرآباد چاه ملک با مراسم تشییع و تدفین ۲ کودکی همزمان بود که چندروز اخیر همزمان با سیلاب در این منطقه درون رودخانه غرق و پیکر بی‌جان آنان یک و ۲ روز بعد از سیل پیدا شد.

زینی وند همزمان با حضور در مراسم تدفین این ۲ کودک با خانواده آنان و دیگر اهالی روستا صحبت و اظهار همدردی و خطاب به مسئولان تاکید کرد که برای کاهش آلام والدین این کودکان مساعدت های لازم انجام شود.

مولوی عبدالله شهیکی امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر در ریگان نیز در این دیدار در سخنانی ضمن تشکر از حضور و اظهار همدردی استاندار در این محل گفت: ما خواستار توجه بیشتر به مناطق شرقی استان از جمله ۲بانده شدن جاده ریگان – نرامشیر هستیم که آمار سوانح و تلفات آن بالاست.

استاندار کرمان هم در پاسخ به درخواست اهالی درباره سفر مسئولان عالی رتبه کشور به این منطقه گفت: هم رییس جمهور و هم وزیر کشور قصد حضور در مناطق سیلزده شرق کرمان را داشتند اما با شرایط جوی، اجازه پرواز فراهم نشد ولی ایشان همواره پیگیر مسائل شما هم بودند.

به گزارش فت فتو وزیر کشور از ظهر چهارشنبه هفته گذشته تا اواخر روز پنجشنبه در مناطق سیل زده جنوب استان حضور داشت و روز جمعه نیز رییس جمهور که چندساعت از ورودش به کشور از سفر روسیه بیشتر نمی گذشت، در سفری از پیش اعلام نشده به مناطق سیل زده جنوب کرمان آمد و از آنجا بازدید کرد.

همزمان با بازدید رییس جمهور از مناطق سیل زده جنوب کرمان، مناطق شرقی استان کرمان درگیر طوفان شدید شن شده بود.

تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت های منطقه

استاندار کرمان در ادامه در جمع اهالی این منطقه گفت: در حال پیگیری مشکلات و زیرساخت های این منطقه هستیم و در حل مسائل شرق استان کوتاهی نخواهیم کرد.
وی با اشاره به درخواست اهالی درباره ضرورت ۲بانده شدن جاده ترانزیتی چهابهار- ایرانشهر- ریگان- نرماشیر که به سمت کرمان امتداد می یابد اظهارداشت: در حال پیگیری رفع مشکلات شرق استان هستیم؛ جاده ترانزیتی ریگان _نرماشیر نیز امسال پیوست بودجه می شود و موضوع آن در حال پیگیری است.

گذرگاه های ایمن احداث شود

استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه باید گذرگاه‌های موقت ایمن در منطقه احداث شود گفت:  ساخت این گذرگاه ها طی یک هفته باید انجام شود؛ همچنین از فردا بازسازی پل‌ها را به پیمانکاران واگذار کنید و منابع مورد نیاز را ما تامین خواهیم کرد.
وی به لایروبی مجدد رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: تا ۱۵ روز آینده اقدامات اورژانسی برای ایمنی شهرها و روستاها در برابر سیل باید انجام شود.

استاندار کرمان اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری در بالادست رودشور در شرق کرمان را مورد تاکید قرار داد و با تشریح وضعیت مناطق سیل زده جنوب استان اظهار کرد: در جنوب استان حدود پنج هزار خانوار گرفتار سیلاب و خانه های آنان دچار آبگرفتگی شده بود.

زینی وند که در ادامه سفر خود در نشست ستاد مدیریت بحران در فرمانداری ریگان حضور یافت بر استفاده از دانش بومی و نظرات افراد محلی در طرح های آبخیزداری، لایروبی، احداث سد و سیل بندها در کل استان تاکید کرد.

وی گفت: توجه به هشدارها و رعایت مسائل ایمنی در بارش ها و سیل ضروری است.

لایروبی که روستا را نجات داد

استاندار کرمان با اشاره به نقطه نظر مسئولان آب منطقه ای در بازدید از عملیات ایجاد سیل بند روی رودخانه رودشور ریگان بر تداوم لایروبی ها تاکید و بیان کرد: براساس اظهارنظر متولیان لایروبی رودخانه ۸۰۰ متری روستاهای پایین دست را از سیلاب امسال نجات داد.

مردم قدردان هستند

امام جمعه ریگان نیز در این نشست سفر استاندار به شهرستان های شرقی را دلسوزانه خواند و گفت: شما نشان داد اهل کار هستید و می خواهیم در اجرای برنامه ها تسریع شود؛ مردم نیز قدردان هستند.

۴۰۰ کیلومتر از راه های روستایی تخریب شد
 فرماندار ریگان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای بازسازی پل ها به تجهیزات و امکانات نیاز داریم گفت: سال گذشته حدود چهار میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه ها و کارهای حفاظتی رودخانه ها هزینه کردیم که این اقدام باعث جلوگیری از خسارات زیاد سیلاب شد.

امین باقری تصریح کرد: حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه های روستایی در سیل اخیر تخریب شده‌اند اما خوشبختانه تقریبا هیچیک از روستاها غیر از مناطق کوهستانی دچار آبگرفتگی نشده‌اند.
وی با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبار برای ۲ بانده شدن جاده ترانزیتی ریگان _ نرماشیر افزود: مالچ پاشی و حمایت از محصولات خرما از دیگر مطالبات مردمی است؛ همه تقاضای توجه بیشتر را به شرق استان داریم.

شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.




حضور استاندار کرمان در مراسم تدفین ۲ کودک/جاده ریگان امسال پیوست بودجه می‌شود

منبع: ایرنـا
? حضور استاندار کرمان در مراسم تدفین ۲ کودک/جاده ریگان امسال پیوست بودجه می‌شود