حسین وفایی اولین ایرانی قهرمان حرفه‌ای اسنوکر جهان

حسین وفایی با پیروزی برابر مارک ویلیامز به اولین ایرانی قهرمان در رقابت‌های حرفه‌ای اسنوکر جهان تبدیل شد. حسین وفایی که از ۱۷ سالگی با قهرمانی در رقابت‌های آماتوری جهان توانست به جمع حرفه‌ای‌ها بپیوندد، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده و در برخی مقاطع پیروزی‌های بزرگی را برابر نابغه‌های اسنوکر […]

حسین وفایی با پیروزی برابر مارک ویلیامز به اولین ایرانی قهرمان در رقابت‌های حرفه‌ای اسنوکر جهان تبدیل شد.

حسین وفایی که از ۱۷ سالگی با قهرمانی در رقابت‌های آماتوری جهان توانست به جمع حرفه‌ای‌ها بپیوندد، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده و در برخی مقاطع پیروزی‌های بزرگی را برابر نابغه‌های اسنوکر دنیا کسب کرده است. او که اخیرا مارک سلبی، مرد شماره یک جهان را هم در انگلستان مغلوب کرده بود، در اولین ماه از سال ۲۰۲۲ میلادی دست به کار بزرگی زد.

وفایی موفق شد عنوان قهرمانی رقابت‌های شوت اوت را با ۷۱ امتیاز اختلاف به‌دست آورد و این پیروزی را به مادربزرگ فقیدش که به‌تازگی درگذشته تقدیم کرد. اسنوکرباز ایرانی با غلبه بر مارک ویلیامز موفق شد بر بام دنیای اسنوکر ایستاده و به‌عنوان قهرمانی در مسابقات Shoot out ۲۰۲۲ دست پیدا کند.

اما مسیر قهرمانی وفایی با درخشش در مقابل پیتر دولین در نخستین گام آغاز شد و در ادامه الن تیلور، مایکل جورجیو، دنیل وومرزلی و لیانگ ونبو را از پیش روی بردارد و در مسابقه فینال نیز موفق شد با یک بازی برتر مارک ویلیامز سرشناس را شکست دهد و به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

این قهرمانی در حالی برای وفایی به‌دست آمد که او در آستانه شکست در دیدار نیمه نهایی برابر لیانگ ونبو، حریف چینی، بود اما در نهایت موفق شد با اختلاف ۴۸ به دیدار نهایی صعود کند.

قهرمانی وفایی در این مسابقات باعث شد نخستین جام ورزشکاران ایرانی در رویداد حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان رقم بخورد. حسین وفایی علاوه بر این قهرمانی موفق شد با کسب ۱۲۳ امتیاز در نخستین رویداد جایزه بالاترین امتیاز(بریک) را نیز کسب کند.

پسر آبادانی اسنوکر ایران با این قهرمانی موفق شد در مجموع به ۵۵ هزار پوند انگلستان جایزه مسابقات و به بالاترین امتیاز این رویداد اسنوکر جهان دست پیدا کند.

این اسنوکرباز ۲۷ ساله پس از پایان بازی به یورو اسپورت گفت:« این قهرمانی را به مادربزرگم تقدیم می‌کنم. امروز در ایران روز مادر است و من از این که موفق به انجام چنین کاری شدم بسیار به خودم افتخار می‌کنم. نمی‌توانم بیشتر از این خوشحال باشم. این دستاوری بزرگ برای کشوری مانند ایران است. هیچ‌کس پیش از این چیزی درباره اسنوکر نمی‌دانست اما حالا آن را می‌شناسند. من به سختی تلاش کردم و خدا را شکر که در نهایت قهرمانی را به‌دست آورده و باعث افتخار مردم کشورم شدم.»

 

مارک ویلیامز از ولز که پیش از این سابقه سه بار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد نیز پس از پایان این بازی گفت:« فکر می‌کردم بتوانم بازی خوبی داشته باشم اما انجام چنین بازی‌ای وقتی تحت فشار کسب اولین قهرمانی هستی بسیار دشوار است. باید کلاه‌ها را به احترام وفایی از سر برداشت.»

حالا نام حسین وفایی در تاریخ به ثبت رسیده و طلسم نرسیدن به قهرمانی در یک رقابت حرفه‌ای برای او شکسته شده است. بدون‌شک او از این پس با اعتماد به نفس بیشتری برای رسیدن به قهرمانی در رقابت‌های معتبرتر گام برمی‌دارد. سال ۲۰۲۲ با آمادگی‌ای که وفایی از خودش اخیرا نشان داده می‌تواند یک سال رویایی برای این پسر ایرانی باشد. ورزش ۳




حسین وفایی اولین ایرانی قهرمان حرفه‌ای اسنوکر جهان

منبع:یـزدان کـرمان
? حسین وفایی اولین ایرانی قهرمان حرفه‌ای اسنوکر جهان