حرکت رو به رشد نظام برای نسل جوان تشریح شود/ تفاوت بین نیروهای مسلح تنها رنگ لباس آنهاست

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش گفت: حرکت رو به رشد نظام مقدس اسلامی باید برای جامعه به‌ویژه نسل جوان تشریح شود. به گزارش فت فتو از کرمان، سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان امروز در جمع یگان‌های نیروهای مسلح استان کرمان که با حضور استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان و فرمانده تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار […]


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش گفت: حرکت رو به رشد نظام مقدس اسلامی باید برای جامعه به‌ویژه نسل جوان تشریح شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان امروز در جمع یگان‌های نیروهای مسلح استان کرمان که با حضور استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان و فرمانده تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پادگان آموزشی صفر ۵ ارتش برگزار شد با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی دارند که متمایزکننده نیروهای مسلح در بین سایر کشورهای دنیاست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش  با اشاره به اینکه اصلی‌ترین ویژگی نیروهای مسلح ولایتمداری و ولایت‌محوری است، عنوان کرد: امروز این افتخار را داریم که اگر حرکتی در نیروهای مسلح انجام می‌شود منطبق بر فرامین مقام معظم رهبری است و هیچ کاری در نیروهای مسلح انجام نمی‌شود مگر اینکه رگه‌هایی از ولایتمداری و ولایت‌محوری در ان وجود داشته باشد.

غلامعلیان با تاکید بر اینکه امروز اگر تفاوتی در بین نیروهای مسلح وجود دارد فقط در رنگ لباس آنهاست، اظهار کرد: نیروهای مسلح در راستای دفاع از مرز و بوم و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اتحاد، منسجم، هماهنگی و هارمونی خاص خود را دارند و ارتش در دفاع از حدود و ثغور جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران در دفاع از دستاوردهای انقلاب و نیروی انتظامی در حفظ امنیت داخلی و شهرها و استان‌هایمان مشغول خدمت به نظام هستند.

وی تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح قدرت خود را در کشور نشان داده و اگر کشور به مرحله‌ای از بازدارندگی رسیده است که کسی جرأت تحدی و تجاوز را به مرزهای جمهوری اسلامی ایران ندارد به برکت این اتحاد مقدس و این هماهنگی است که در بین نیروهای مسلح وجود دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش یکی دیگر از ویژگی‌های نیروهای مسلح در عصر فعلی را معنویت محوری دانست و خاطرنشان کرد: امروزه ما این افتخار را داریم که در کنار همه آموزه‌های رزمی و مشق رزم که به سربازان، افسران، درجه‌داران برای دفاع از مرزهای کشور آموزش می‌دهیم، تلفیق مبارکی از آموزه‌های معنوی و دینی هم را آموزش می‌دهیم.

غلامعلیان با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح ما در دفع، رصد و مواجهه با تهدید با هیچ کسی شوخی ندارند، گفت: اقتدار، عزت و سربلندی که در دوران هشت ساله دفاع مقدس حاکم بود در این چهل سال تقویت پیدا کرد و امروز خود را به مرحله اعتلا و شکوفایی رسانده است و تجربیات دفاع مقدس دراعتلای بازدارندگی نقش مهمی داشته است.

وی مردمی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های نیروهای مسلح دانست و افزود: امروز به وضوح می‌بینید که در تمام بحران‌ها اعم از سیل، زلزله و بیماری، نیروهای مسلح اولین کسانی هستند که به کمک مردم می‌آیند.

غلامعلیان بیان داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس به مانند پیروزی انقلاب یک پدیده است، یک پدیده که با دست خالی شکل گرفت همان طور که انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ با دست خالی قدرت‌های پوشالی آن زمان را سرنگون کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان گذاشت، دوران دفاع مقدس هم همین بود.

ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور اظهار کرد: ۶۷ روز بعد از شروع جنگ، در ۷ آذر ۵۹، نیروی دریایی ارتش ، درسی به نیروی دریایی عراق داد که تا خاتمه جنگ و حتی تاکنون اثری از نیروی دریایی عراق در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان نمی‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش نقش تاثیرگذاری در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مسلح کردن مردم و مبارزان انقلابی با سلاح داشت داشت، گفت؛ بلافاصله شهید نامجو تنها یگانی را که منسجم در دفاع مقدس به‌صورت کلاسیک در ارتش وجود داشت وارد مناطق عملیاتی کرد و ترکیب مقدسی که با شکل‌گیری قرارگاه‌های مشترک بین ارتش و سپاه با محوریت شهید سپهبد صیاد شیرازی در منطقه شکل گرفت رمز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران و طلیعه‌دار سایر عملیات‌های موفقیت‌آمیزی بود که در دوران دفاع مقدس در تاریخ ثبت شده است.

غلامعلیان گفت: عملیات بیت‌المقدس در سوم خرداد سال ۶۱ شکل گرفت در بسیاری از آکادمی‌های نظامی دنیا تدریس می‌شود چرا که عملیات ازادسازی خرمشهر چندین ویژگی منحصر به فرد دارد و ویژگی مهم ان این است که قدرت چانه‌زنی سیاسی عراق را در دنیا از بین برد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که جهاد تبیین، یک فریضه فوری و قطعی است، اظهار داشت: جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، یک فریضه الهی است و همه مسئولین در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی وظیفه دارند اذهان عمومی را نسبت به این موضوع روشن و به نسل جوان باز کنند.

غلامعلیان افزود: دشمن یک جنگ ترکیبی را در حوزه‌های مختلف علیه کشور ما آغاز کرده که تضعیف نسل جوان، روی گردانی مردم از نظام و ناکارآمد نشان دادن مسئولین یکی از اهداف دشمن در این حوزه است و وظیفه ما این است که دستاوردهای انقلاب را و آنچه را که دشمن درصدد تحریف، وارونه نشان دادن و انحراف نسل جوان است باز کرده و مطرح کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه حرکت رو به رشد نظام مقدس اسلامی باید برای جامعه به‌ویژه نسل جوان تشریح شود، گفت: امروز جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، حجت شرعی است و ساده‌انگاری در این حوزه قابل قبول نیست.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/ی





حرکت رو به رشد نظام برای نسل جوان تشریح شود/ تفاوت بین نیروهای مسلح تنها رنگ لباس آنهاست

منبع: فــارس
? حرکت رو به رشد نظام برای نسل جوان تشریح شود/ تفاوت بین نیروهای مسلح تنها رنگ لباس آنهاست