حادثه ششم تیر ۱۳۶۰ نشان از کینه عمیق آمریکایی ها از نظام نوپا ایران بود

کامران غضنفری با اشاره به حادثه ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و ترور نافرجام مقام معظم رهبری گفت: دولت آمریکا، سلسله اقداماتی را از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برای سرنگونی نظام نوپا جمهوری اسلامی ایران در اشکال مختلف پیگیری می کردند که این اقدامات نشان از کینه عمیقی بود که آمریکایی ها […]

کامران غضنفری با اشاره به حادثه ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و ترور نافرجام مقام معظم رهبری گفت: دولت آمریکا، سلسله اقداماتی را از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برای سرنگونی نظام نوپا جمهوری اسلامی ایران در اشکال مختلف پیگیری می کردند که این اقدامات نشان از کینه عمیقی بود که آمریکایی ها از این نظام نوپا به دل گرفته بودند.

کامران غضنفری در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره به ترور نافرجام مقام معظم رهبری در ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰، گفت: ظاهرا این عملیات، کار گروهک فرقان بود چرا که در ضبط صوت حاوی مواد منفجره، اسم کروهک فرقان را درج کرده بودند؛ اما به نظر می آید که این اقدام را سازمان منافقین و مجاهدین خلق انجام داده بودند، چرا که اینگونه بمب گذاری ها کار آنها بود.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: چنین ترورهایی که از تیر سال ۱۳۶۰ شروع شد، دقیقا کارهایی بود که گروهک تروریستی مجاهدین خلق با همکاری مقامات آمریکایی انجام می دادند؛ این گروهک با هماهنگی دولت های غربی و سازمان اطلاعات فرانسه، آمریکا و دیگر کشورهای غربی انجام فعالیت های مسلحانه را علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنند و قول حمایت در این زمینه را می دهند.

نویسنده کتاب راز قطعنامه با بیان اینکه با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی، فاز عملیات مسلحانه، ترورها و بمب گذاری آغاز می شود، عنوان کرد: بعدها مشخص می شود که ترور مقام معظم رهبری با کارگذاری مواد منفجره در ضبط صوت، بمب گذاری در مقر حزب جمهوری اسلامی ایران و بمب گذاری دو ماه بعد از آن در دفتر نخست وزیری با همکاری سازمان سیا آمریکا انجام شده است.

وی افزود: نوع بمب هایی که مورد استفاده قرار گرفته بود، از جمله وسایلی بود که سازمان سیا در اختیار آنها قرار داده بود و مجاهدین خلق این جنایت را با کمک و حمایت مستقیم دولت آمریکا مرتکب شده است.

غضنفری ابراز کرد: دولت آمریکا، سلسله اقداماتی را از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برای سرنگونی نظام نوپا جمهوری اسلامی ایران در اشکال مختلف پیگیری می کردند که این اقدامات نشان از کینه عمیقی بود که آمریکایی ها از این نظام نوپا به دل گرفته بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: آمریکایی ها از اینکه منافع نامشروعشان در جمهوری اسلامی ایران از دست رفته بود، به هر دری می زدند تا نظام سلطنتی را بر گردانند تا منافع نامشروع خود را به دست آورند که به لطف خدا در این چهار دهه نتوانستند اقدامی انجام دهند.

انتهای پیام/م
 




حادثه ششم تیر ۱۳۶۰ نشان از کینه عمیق آمریکایی ها از نظام نوپا ایران بود

منبع:آرمـان
? حادثه ششم تیر ۱۳۶۰ نشان از کینه عمیق آمریکایی ها از نظام نوپا ایران بود