جهاد تبیین امر عمومی و وظیفه همگانی است/ لزوم روشنگری قشر فرهیخته و نخبه در این عرصه

حقانی گفت: جهاد تبیین یک امر عمومی است و تمامی افرادی که در عرصه های مختلف فعالیت می کنند باید جهاد تبیین را انجام دهند؛ بنابراین جهاد تبیین امر و وظیفه همگانی است. حقانی در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره به وقوع اتفاقات طی چند ماه گذشته در کشور گفت: هر فردی در هر […]

حقانی گفت: جهاد تبیین یک امر عمومی است و تمامی افرادی که در عرصه های مختلف فعالیت می کنند باید جهاد تبیین را انجام دهند؛ بنابراین جهاد تبیین امر و وظیفه همگانی است.

حقانی در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره به وقوع اتفاقات طی چند ماه گذشته در کشور گفت: هر فردی در هر کسوت عوام و خواص، نسبت به این فضا و اتفاقات رخ داده ناراحت شده اند و البته شاید در ابتدای این مسائل، عده ای مطالباتی داشت و می خواستند مطالبات خود را مطرح کنند، اما بعد از مدتی دشمنان داخلی و خارجی بر این موج سوار شدند، مسائل ضد امنیتی بر کشور حادث شد و شرایط به ترور افراد بیگانه انجامید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در این مدت بسیاری از نیروهای امنیتی، نظامی و بسیجی به منظور حفظ امنیت کشور تلاش کردند، عنوان کرد: زمانی که فضا غبارآلود می شود، بزرگترین مسئله که باید مد نظر قرار گیرد، شفاف سازی و روشنگری است که مقام معظم رهبری از این مهم به عنوان جهاد تبیین یاد می کنند.

وی ابراز کرد: جهاد تبیین یک امر عمومی است و تمامی افرادی که در عرصه های مختلف فعالیت می کنند باید جهاد تبیین را انجام دهند؛ بنابراین جهاد تبیین امر و وظیفه همگانی است و از برخی افراد انتظار و توقع به نسبت جایگاهی که در حوزه های مختلف دارند، فراتر است.

حقانی افزود: کسانی که تریبون تأثیر گذار دارند، همچنین کسانی که در پست های سیاسی و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند، مدیران، روحانیت و دیگر افراد در عرصه جهاد تبیین بیشتر انتظار می رود چرا که این مهم تکلیف است و اگر در فضا غبار آلود و فتنه آمیز اتفاقاتی رخ دهد، همه با هم تحت تأثیر آن فضا قرار می گیرند و مشمول تبعات منفی آن می شود؛ بنابراین در چنین فضایی، تلاش برای به دست آوردن حقیقت ها و واقعیت ها بر همه تکلیف است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: قشر نخبگانی، فرهیخته و دانشگاهی ما در این فضا باید به روشنگری بپردازند و واقعیت ها را با کنکاش و جستجو به دست بیاورند و در این عرصه باید وقت بگذاریم و برای سرنوشت خود ارزش قائل شویم.

وی خاطر نشان کرد:  در برهه های مختلف حیات سیاسی و اجتماعی با مسائل مختلفی مواجه بودیم و هیچ کشوری از این قاعده مستثنی نیست و فراز و فرودهایی در همه کشورها وجود دارد و آنچه که موجب آتش افراوزی بیشتر فتنه می شود جهل، نادانی و ناآگاهی است که با جهاد تبیین این عامل می تواند از بین برود و این مسائل آشکار شوند.

انتهای پیام/م




جهاد تبیین امر عمومی و وظیفه همگانی است/ لزوم روشنگری قشر فرهیخته و نخبه در این عرصه

منبع:آرمـان
? جهاد تبیین امر عمومی و وظیفه همگانی است/ لزوم روشنگری قشر فرهیخته و نخبه در این عرصه