جلوگیری از بیکارشدن بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در کرمان

کرمان – رئیس کل دادگستری کرمان گفت: به همت جهادی دادگستری استان کرمان از بیکارشدن بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی متخصص در کرمان جلوگیری شد. به گزارش فت فتو، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در ستاد اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در شش ماهه‌ی سال […]

کرمان – رئیس کل دادگستری کرمان گفت: به همت جهادی دادگستری استان کرمان از بیکارشدن بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی متخصص در کرمان جلوگیری شد.

به گزارش فت فتو، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در ستاد اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در شش ماهه‌ی سال جاری ۲۱ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری کرمان برگزار و در راستای رفع موانع تولید به مشکلات حقوقی و قضائی ۶۵ بنگاه اقتصادی و تولیدی رسیدگی کرده‌ایم و ۸۵ مصوبه دراین رابطه داشته‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در سال گذشته بر مبنای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن تشکیل ۱۵۷ پرونده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و برگزاری ۳۷ جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضائی، از بیکار شدن ۵ هزار و ۲۷۰ کارگر جلوگیری و زمینه اشتغال ۵۷۰ نیروی کار جدید نیز فراهم گردیده است.

وی در خصوص عملکرد این ستاد از سال ۹۷ تاکنون نیز گفت: به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تاکنون ۴۹۵ پرونده در دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی جهت پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان و کشور تشکیل و رسیدگی شده است که در این راستا از بیکاری بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی متخصص و کارگر در استان جلوگیری بعمل آمده است.

وی با اشاره به بازدید خود از معدن خمرود افزود: استخراج معدن خمرود شروع نشده تا شرکت مربوطه قراردادی را تنظیم کرده و قرار بوده در سال ۹۷ به استخراج برسد و حق دولت را بدهد و حق خود را هم برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه با واقعیت‌هایی در کشور مواجه هستیم که مشکلاتی را در حوزه اقتصادی ایجاد نموده، ادامه داد: دلایل و عاملی که موجب شده این شرکت نتوانسته این پروژه را به بهره‌برداری برساند برای همه ما روشن است هرچند روی کاغذ نباشد و وضعیت کشور و تحریم‌هایی که بر علیه کشور وضع شده ازجمله این مسائل است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: شرایط کشور و تحریم و وضعیت اقتصاد را در داخل کشور می‌بینیم و قیمت دلار در زمان انعقاد قرارداد و قیمت امروز دلار هم مشخص است بنا بر این تعهداتی که باید انجام می‌دادند را به‌علت تحریم انجام نداده‌اند و تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز حفاری تأمین نشده و این پروژه به بهره‌برداری نرسیده است.

کد خبر ۵۵۹۳۸۱۳




جلوگیری از بیکارشدن بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در کرمان

منبع: مــهر
? جلوگیری از بیکارشدن بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در کرمان