جلسه «انس و وحدت فرماندهان ارشد استان کرمان» برگزار شد

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس جلسه «انس و وحدت فرماندهان ارشد استان کرمان» با حضور فرماند‌ه سپاه ثارالله، فرمانده انتظامی استان و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش جمهوری اسلامی در کرمان برگزار شد. به گزارش فت فتو از کرمان، عصر روز گذشته ۶ مهرماه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس جلسه «انس و وحدت فرماندهان ارشد استان کرمان» […]

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس جلسه «انس و وحدت فرماندهان ارشد استان کرمان» با حضور فرماند‌ه سپاه ثارالله، فرمانده انتظامی استان و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش جمهوری اسلامی در کرمان برگزار شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، عصر روز گذشته ۶ مهرماه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس جلسه «انس و وحدت فرماندهان ارشد استان کرمان» با حضور فرماند‌ه سپاه ثارالله، فرمانده انتظامی استان و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش جمهوری اسلامی و مسئولان در محل بیت‌الزهرا(س) شهر کرمان برگزار شد.

سردارحسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: شهدا محور وحدت هستند و شهید حاج قاسم سلیمانی نماد همه شهیدان و دل‌های همه در گرو این نماد جهاد و شهادت است.

وی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم ویژگی نیروهای مسلح در نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا و در جهان اسلام ویژگی ‌منحصر به فردی است که در طول این ۴۲ سال این ویژگی‌ها را در عملیات‌های مختلف دیده‌ایم و افتخار ما عزت، شرف و بزرگی است.

معروفی ویژگی‌های نیروهای مسلح را مکتبی بودن بر پایه و اصول دین، انقلابی بودن، جهادی بودن، مردمی بودن، رهبری بودن نیروها و اخلاص در عمل دانست و گفت:  این ویژگی‌ها ما را بزرگ کرده است و در این نظام ولایی کار ما برای خداست و خودنمایی نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی هم در شکل و هم در محتوا بر دفاع مقدس حاکم بود، گفت: مدیریت واقعی در دفاع مقدس اتفاق افتاد و اگر بخواهیم موفق شویم باید مدیریت نیروهای مسلح که زائیده دفاع مقدس است یعنی مدیریت جهادی، انقلابی، مکتبی و سپر بلای مردم شدن را در کشور پیاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان برنامه‌های پیش‌رو پرداخت و بیان کرد: در آینده نزدیک در سپاه ثارالله استان کرمان تصمیم داریم با همراهی نیروهای جهادی و نیروهای جوان و پیشکسوتان جریان انقلاب چهار قرارگاه در استان فعال کنیم. بنابراین یک قرارگاه در جنوب و یکی در شرق استان فعال خواهیم کرد که برای محرومیت زدایی و الویت بندی مسائل مهم استان فعالیت خواهند کرد.

معروفی با بیان اینکه با مدیریت قرارگاهی و هماهنگ می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: دو قرارگاه نیز در مرکز استان، یکی برای توانمندسازی جوانان و یکی برای عملیاتی کردن گام دوم انقلاب اسلامی فعال خواهیم کرد. امسال یادواره خانگی شهدا را در سطح استان راه‌اندازی کردیم و در این راستا باید ۶۵۰۰ یادواره شهید خانگی از هفته دفاع مقدس امسال تا سال آینده برگزار کنیم.

سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نزاجا و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم بیان کرد: دوران عزت آفرین دفاع مقدس به‌عنوان یک رویداد بسیار بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است که مانند نگین ارزشمند بر تارک انقلاب می‌درخشد.

غلامعلیان با اشاره به اینکه جنگ در شرایطی به کشور ما تحمیل شد که نیروی منظم رزمی در ایران وجود نداشت و ارتش درگیر سرکوب بحران‌های داخلی و فتنه‌های نقاط مختلف بود، تصریح کرد: سال دوم جنگ با اتحاد مقدس و شکل‌گیری قرارگاه‌های ارتش و سپاه با محوریت شهید صیاد شیرازی، عملیات برای بیرون راندن دشمن از خاک ایران آغاز شد و از سال سوم ما وارد خاک عراق شدیم.

وی با بیان اینکه رشادت‌های نیروهای ما در دفاع مقدس قدرت تأثیرگذار ایران را در دنیا به وجود آورد، بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما امروز انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوانی است که در بیانیه گام دوم انقلاب، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بر نقش آنان تأکید بسیار دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه دوران دفاع مقدس به دو قرن سرافکندگی و تحقیر ملت ایران پایان داد، گفت: فرهنگ بازدارندگی و اقتدار یکی از دستاوردهای بزرگ دوران دفاع مقدس است و امروز می‌بینیم شکل‌گیری بهار عربی، انقلاب‌های منطقه و محور مقاومت از برکات دفاع مقدس است. بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نخستین جایی که مورد هدف قرار گرفت پایگاه عین الاسد بود و ما ثابت کردیم در حوزه مسائل دفاعی و امنیتی با هیچ کس تعارف نداریم.

غلامعلیان وجود ارتش، سپاه و ناجا به‌عنوان بازوان قدرتمند ولایت در خدمت نظام اسلامی را از برکات دفاع مقدس دانست و ادامه داد: این اتحاد و بازدارندگی و امنیتی که در کشور وجود دارد ادامه‎دار خواهد بود. اتحاد نیروهای مسلح اتحاد عمیق و درونی است و معتقدیم اگر تفاوتی بین نیروهای مسلح در کشور ما وجود دارد تنها در رنگ لباس و مأموریت است و همه به عنوان سرباز ولایت در خدمت نظام و مسئول حفظ امنیت جمهوری اسلامی برابر شرح وظایف قانون اساسی هستیم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب‌شرق ارتش  با اشاره به آمادگی ارتش برای حفاظت از مرزها و مقابله با تهدیدها، گفت: امروز سپاه ما در حفظ دستاوردهای انقلاب بسیار قوی‌تر از دوران جنگ است و ناجا که امنیت داخلی کشور را به عهده دارد، شرایط امروزش با قبل قابل مقایسه نیست و همه این مسائل از برکات و خروجی‌های دانشگاه دوران دفاع مقدس است.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این مراسم نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس را در بسیار تأثیرگذار و با کارنامه‌ای درخشان توصیف کرد و افزود: نیروی انتظامی در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر انجام مأموریت‌های ذاتی خود، در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و بیش از ۳۷۰۰ شهید، بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۰۰ جانباز و ۲هزار نفر آزاده سرافراز تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه شهیدان و ایثارگران نیروی انتظامی، ولایت‌پذیری را که شاخصه اصلی رزمندگان دوران دفاع مقدس بود را به جوانان همرزم خود در ناجا منتقل کرده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم با تعامل و وحدت نیروهای مسلح، خدمتگزارانی موفق و خادمانی پاسخگو برای مردم و سربازان خوبی برای مقام معظم رهبری باشیم.

در پایان این مراسم از پوستر و دستورالعمل یادواره خانگی شهدای استان کرمان رونمایی شد.

انتهای پیام




جلسه «انس و وحدت فرماندهان ارشد استان کرمان» برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? جلسه «انس و وحدت فرماندهان ارشد استان کرمان» برگزار شد