جزئیات و اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان

استاندار کرمان رهاورد سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان کرمان را ۲۱ هزار میلیارد تومان در حوزه اعتبارات و تسهیلات اعلام کرد.  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان محمدمهدی فداکار در گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان  با اشاره به  ۲۱۶ مصوبه سفر رئیس جمهور به  کرمان گفت: بخشی دیگر […]

استاندار کرمان رهاورد سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان کرمان را ۲۱ هزار میلیارد تومان در حوزه اعتبارات و تسهیلات اعلام کرد.

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان محمدمهدی فداکار در گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان  با اشاره به  ۲۱۶ مصوبه سفر رئیس جمهور به  کرمان گفت: بخشی دیگر نیز با توجه به دستور ریاست جمهوری اضافه خواهد شد،  و برخی وزیران نیز بعد از بازدیدها تمایل داشتند کمک کنند و وزیر نیرو از رئیس جمهور اجازه گرفت یکسری طرح ها را به دلیل ضرورت ها و نیازهای استان تا پایان هفته به مصوبات اضافه کند.

وی بیان کرد: چند طرح مهم باید تا پایان هفته نهایی شود که یکی از آنها سیل بند جنوب(خرم) است که از جیرفت آغاز تا پایان حوزه استحفاظی استان در رودبار ادامه دارد و مورد دیگر جاده مهم بین محمدآباد ریگان و جاسک است که بخشی از منطقه کوهستانی می گذرد.

استاندار کرمان در ادامه گفت: گلزار شهدای کرمان برای خدمات رسانی به زائران حاج قاسم، نیازمند جاده دسترسی، پارکینگ، اورژانس، خدمات عمومی و زیرساخت است و در این زمینه مصوبه ای داشتیم.

وی با اشاره به لغو تفویض اختیار شورای معادن استان از سوی شورای عالی معادن کشور، افزود: با پیگیری ها، رئیس جمهور دستور داد تفویض اختیار به شورای صورت بگیرد و  این موارد، کلیت مصوبات است.

فداکار در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مجموع اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان دو بخش است که شامل اعتبار و تسهیلات است و ۱۸ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان اعتبار و بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان کرمان در نظر گرفته شد شامل بخش های مختلف است.

استاندار کرمان گفت: در بخش آب و خاک ۶۲ مصوبه با ۳۵۵۴ میلیارد تومان، در زمینه اشتغال ۱۱ مصوبه که عمدتا تسهیلات است و در بهداشت و درمان ۱۳ مصوبه با ۱۶۷۰ میلیارد تومان مصوبه داریم.

وی با اشاره به  ۱۸ مصوبه در حوزه رفاهی و اجتماعی  افزود: در بخش زیربنایی بیشترین اعتبار معادل ۹۹۸۰ میلیارد تومان شامل ۳۳ مصوبه  است و باید توجه  کرد که کل اعتبار عمرانی استان سالانه ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

فداکار درباره ۵۵ مصوبه در حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش  افزود: برخی مصوبات مشخص است و اسم دارد مانند ۲۰۰ میلیارد تومان کمک به بیمارستان بم که در اختیار دستگاه مربوط است.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس و مجتمع های آموزشی استان، ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل خوابگاه های مدارس شبانه روزی، ۱۵۰ میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس، ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان های جنوب استان، ۶۰ میلیارد تومان بیمارستان علی بن ابیطالب علیه السلام رفسنجان، ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان بم و … از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان است.

استاندار کرمان بیان کرد: ۴۰ میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام ورزشی کارگران چند شهر، ۴۰ میلیارد تومان تکمیل مراکز فنی و حرفه ای، اعتباراتی برای پزشکی قانونی، تکمیل ساختمان های دادگستری و … از دیگر مصوبات است.

وی گفت: بیشترین تعداد مصوبه را بعد از وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی با ۶۱ مصوبه داشته و سومین عدد مربوط به وزارت نیرو است.

فداکار بیان کرد: در بخش کشاورزی ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرحهای نوین آبیاری، ۱۷۰ میلیارد تومان اجرای ۲۵۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در شمال استان، ۱۰۰ میلیارد تومان مرمت و نگهداری ایل راه های عشایری و … مصوب شده است.

وی با اشاره به مصوبه ۷۰ میلیارد تومانی وزارت صمت برای تصفیه خانه شهرک های صنعتی گفت: مصوباتی در زمینه ایجاد مجتمع های فرهنگی هنری در قلعه گنج، ریگان، رابر و تکمیل کتابخانه های عمومی داشتیم.

استاندار کرمان  افزود:: وزارت میراث فرهنگی ۳۵۰ میلیارد تومان مصوبه، وزارت ورزش و جوانان ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرحهای نیمه تمام ورزشی استان، هلال احمر چهار مصوبه، بنیاد مسکن ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار، بهزیستی ۵۷ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز حمایتی و برای سازمان زندان ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

فداکار با اشاره به حضور رئیس جمهور در جمع مردم دو روستا در جنوب استان اظهار کرد: نخستین حضور در روستای کروچان در بخش زهکلوت رودبار که قرار شد به شهرستان جازموریان ارتقاء پیدا کند و در دومین مقصد در جنوب کرمان، ریاست جمهوری در روستای تنگ شاه نیز که منطقه محرومی در عنبرآباد بود حضور یافتند.

وی ادامه داد: طرحهای نیمه تمام در استان کرمان زیاد است و شرط دولت در استان ها طرح های با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و اولویت با طرح هایی است که بالاترین پیشرفت را دارد تا مردم زودتر بهره مند شوند و موارد استثنایی نیز وجود داشت به عنوان مثال بیمارستان عنبرآباد کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت داشت و ۱۳ سال معطل است و به دلیل نیاز مردم جزو مصوبات سفر پذیرفته شد و ساخت خوابگاه متاهلان برای دانشگاه شهید باهنر و علوم پزشکی نیز پذیرفته شد.

بگفته وی: ستادی برای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان تشکیل خواهد شد  و دستگاه های اجرای باید موارد را پیگیری کنند.

 




جزئیات و اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? جزئیات و اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان