جزئیات جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در کرمان

فت فتو/کرمان دبیر جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت گفت: یک‌هزار و ۱۴۳ اثر به دبیر خانه ارسال شده است که شامل ۸۴۰ اثر سرود، آکاپلا، تواشیح و کارهای چند زبانه، ۲۸ مقاله و تعداد زیادی آهنگ است که در مجموع ۱۰ برگزیده برتر خواهیم داشت. محمدرضا علیزاده در نشست خبری ضمن تسلیت درگذشت […]

فت فتو/کرمان دبیر جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت گفت: یک‌هزار و ۱۴۳ اثر به دبیر خانه ارسال شده است که شامل ۸۴۰ اثر سرود، آکاپلا، تواشیح و کارهای چند زبانه، ۲۸ مقاله و تعداد زیادی آهنگ است که در مجموع ۱۰ برگزیده برتر خواهیم داشت.

محمدرضا علیزاده در نشست خبری ضمن تسلیت درگذشت استاد اکبر صوتی و اشاره به در پیش بودن سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: سوم خرداد نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود به همین مناسبت در استان کرمان برنامه‌های مختلفی در حوزه فرهنگ اجرا خواهد شد که در این راستا جشنواره فیلم کرمان شامگاه ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری تعزیه ده‌زیار در ایام سوم خرداد، بیان کرد: طرح ابتدایی برگزاری جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت همزمان با دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه و فراخوان آن در اسفندماه سال گذشته منتشر شد. 

علیزاده تصریح کرد: در راستای گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ترویج مکتب سردار سلیمانی شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری مختلف در استان کرمان بودیم که در گستره‌ی استانی، ملی و فراملی اجرا شدند و یا در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت سوم خرداد ماه برگزار می‌شود، گفت: ظرفیت هنر و قالب‌های هنری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج مکتب شهید سلیمانی جایگاه بسیار مهمی دارد؛ در همین راستا تلاش کردیم این جشنواره در حوزه تخصصی آواها و نواهای مقاومت تعریف شود و امیدواریم سال به سال استمرار یابد.

علیزاده در ادامه با بیان اینکه بحث ایثار و شهادت، شجاعت، روحیه جهادی، نوع دوستی و وطن پرستی با محوریت شهید سلیمانی از محورهای اصلی جشنواره هستند، ادامه داد: ارج نهادن به ارزش‌های ایثار و شهادت خصوصا ویژگی‌های سردار سلیمانی، بازشناسی مکتب ایثار، شهادت و وطن دوستی با شناسایی جوانان علاقه‌مند در این حوزه، کشف استعدادهای جدید و حمایت از آن‌ها، حمایت ویژه از آثار خاص با موضوع ایثار و شهادت، رویکردی نوین در تولید و اجرای آثار فاخر در سطح ملی و بین‌المللی از اهداف جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تصریح کرد: تلاش داریم در حوزه‌های مختلف با توجه به نگاه‌ها و سلایق هنری متفاوت شرایط را در استان کرمان فراهم کنیم که علاقه‌مندان بتوانند به ترویج مکتب سردار سلیمانی بپردازند به همین دلیل در برنامه‌های فرهنگی هنری که برنامه‌ریزی می‌شود، تنوع رشته‌ها وجود دارد.

وی افزود: جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در بخش‌های سرود، تواشیح و آوازهای چندزبانه، تک‌خوانی، آهنگسازی، مقالات و نوشته‌های موسیقی حماسی و مقاومت برگزار و توسط اساتید حوزه آوا و نواها داوری شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه برای پرداختن به شخصیت قرآنی سردار سلیمانی از ظرفیت بالای فرهنگ و هنر استفاده شده است، افزود: بعد از شهادت سردار سلیمانی بعضی از تولیدات تاثیر گذار بودند که از جمله آن‌ سرودها و آواهای مختلف بود و جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت تلاش می‌کند به این تولیدات جهت دهد.

مسعود نکویی دبیر جشنواره نیز در این نشست با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیتی جهانی است و باید برگزاری جشنواره را در سطح بین‌المللی دنبال کرد، به آثار ارسال شده اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۱۴۳ اثر به دبیر خانه ارسال شده است که شامل ۸۴۰ اثر سرود، آکاپلا، تواشیح و کارهای چند زبانه، ۲۸ مقاله و تعداد زیادی آهنگ است که در مجموع ۱۰ برگزیده برتر خواهیم داشت.

انتهای پیام




جزئیات جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در کرمان

منبع: ایـسنا
? جزئیات جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در کرمان