جدیدترین اخبار کرونا در ایران | "دلتا" در برخی مناطق همچنان فعال است/ آغاز بکار ایستگاه‌های غربالگری در مرزهای ورودی از عراق + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ رشد نرخ ابتلا در برخی از مناطق کشور نشان می‌دهد “دلتا” هنوز از نفس نیفتاده و فعال است. – اخبار استانها – به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، مقایسه آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداشت رشد ۴٫۹ درصدی نرخ ابتلا در سراسر کشور را نسبت به دومین روز هفته نشان می‌دهد. اتفاقی که […]

گروه استان‌ها ـ رشد نرخ ابتلا در برخی از مناطق کشور نشان می‌دهد “دلتا” هنوز از نفس نیفتاده و فعال است.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، مقایسه آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداشت رشد ۴٫۹ درصدی نرخ ابتلا در سراسر کشور را نسبت به دومین روز هفته نشان می‌دهد. اتفاقی که کارشناسان از آن به عنوان زنگ هشداری نسبت به شعله‌ور شدن خوشه‌های پراکنده بیماری یادکرده‌اند.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند افزایش نزدیک به ۵ درصدی نرخ ابتلا در سراسر کشور نشان می‌دهد ویروس دلتا همواره در سراسر کشور فعال است و روند نزولی فعلی بسیار شکننده است.

این گروه معتقدند بی‌توجهی هموطنان به رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های تعیین شده می‌تواند با توجه به فعال بودن ویروس دلتا در سراسر کشور دوباره مشکل ساز شده و بحرانی تازه در ایران با بیماری کرونا ایجاد کند.

به گفته این کارشناسان ادامه روند صعودی نرخ ابتلا در دو روز متوالی می‌تواند تاکیدی براین واقعیت باشد که احتمالاً دوباره باید منتظر افزایش تعداد موارد بستری، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و متاسفانه فوتی‌ها باشیم؛ چون تا رسیدن به سطح ایمنی کامل جامعه همواره فاصله داریم.

کارشناسان در این زمینه می‌گویند: اگرچه روند واکسیناسیون همواره سیر صعودی دارد اما اثرگذاری واقعی واکسیناسیون با رسیدن به سطح افراد واکسینه شده کامل به میزان ۷۰ درصد جمعیت کشور محقق می‌شود، بنابراین در شرایط فعلی بازهم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی تعیین کننده است و هموطنان باید در رعایت این موارد دقت عمل بسیار زیادی داشته باشند.

فعال شدن گیت‌های بیماریابی در ورودی مرزها از عراق

در همین حال با توجه به آغاز بازگشت زمینی زائران سالار شهیدان از کربلا مسئولان وزارت بهداشت برای مدیریت روند نزولی کرونا و غربالگری کامل زائران حرم مطهر امام حسین (ع) در مرزهای زمینی ایران با کشور عراق اقدام به ایجاد گیت‌های بیماریابی و غربالگری کرده‌اند.

در این زمینه البته به گفته مسئولان درصورت مثبت شدن تست زائرانی که از طریق مرزهای زمینی و هوایی به کشور برمی‌گرددند این زائران در محل‌های تعیین شده خاصی قرنطینه شده و بعد از منفی شدن تست کرونای آنها اجازه ادامه مسیر به سمت مبداء سفرشان خواهند داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در همین زمینه از اجرایی شدن دستور وزیر بهداشت مبنی بر فعال شدن گیت‌‌های بیماریابی ورودی مرز مهران برای بازگشت زوار، خبر داد.

دکتر جمیل صادقی فر، با بیان این مطلب افزود: با توجه به بازگشت زائران اربعین از مرز مهران به کشورفعال شدن گیت‌‌های بیماریابی در ورودی مرز مهران، گیت‌های بیماریابی در ورودی مرز فعال شده است.

وی گفت: بر اساس نظام مراقبت، افرادی که وارد کشور می‌شوند، غربالگری شده و آن دسته از افرادی که مشکوک باشند، حتماً از آنها تست گرفته خواهد شد.

دکتر صادقی فر ادامه داد: با این اقدام، تلاش می‌‌شود که افراد بیماری که وارد کشور می‌‌شوند، شناسایی و تحت کنترل باشند و از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین عنوان کرد: در ورودی مرز برای انجام بیماریابی تمامی امکانات مهیا شده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

بستری ۴۴۴ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان/روند بستری‌ نزولی است
جدیدترین اخبار کرونا در ایران| روند کاهشی مبتلایان به کرونا/ مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۰ میلیون و ۹۵۸ هزار دز رسید + نقشه
وحیدی: زائرین کرونا مثبت در مرزها قرنطینه می‌شوند

استان آذربایجان غربی/ ۶۷ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به فوت ۳۱ نفر دیگر بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با فوت این تعداد شمار کلی جانباختگان به ۶ هزار و ۲۹۲ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین با ابتلای یک هزار و ۶۷ نفر دیگر شمار کلی مبتلایان از ابتدا تاکنون به ۲۷۳ هزار و ۸۴۶ نفر رسیده است.

وی با اشاره به افزایش بیماران بدحال استان تصریح کرد: هم اکنون ۶۷ نفر از هم استانی ها در بیمارستان وصل به دستگاه ونتیلاتور بوده و یک هزار و ۹۲۸ نفر نیز به خاطر سندروم حاد تنفسی بستری هستند.

آقازاده بیان کرد: همچنین در شبانه روز گذشته ۸۸۲ نفر بستری مشکوک و ۳۱۴ نفر بستری آی سی یو در استان آذربایجان‌غربی ثبت شده است.

وی از واکسیناسیون ۴۶ هزار و ۶۵۰ نفر دیگر خبر داد و افزود: تاکنون یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۱۲۱ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

استان اردبیل/ روند کاهشی مبتلایان و فوتی‌های کرونایی ادامه دارد

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   اردبیل   با بیان اینکه برای خروج کامل از پیک پنجم لازم است پروتکل‌های بهداشتی با جدیت تمام رعایت شود، اظهار داشت: طبق آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، خلخال، مشگین‌شهر و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نیر، گرمی، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

حبیب‌زاده با بیان اینکه در حالی که شاهد کاهش روند مبتلا و فوتی‌های کرونایی در استان هستیم، ادامه داد: مردم فریب کاهش مبتلایان و فوتی‌ها را نخورند چرا که کرونا همچنان خطرناک است و هر آن با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است دوباره شاهد خیز دوباره کرونا در سطح استان باشیم.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان بیان کرد: امیدواریم مردم در تسریع روند واکسیناسیون و ثبات وضعیت همکاری لازم را با مسئولان اعمال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: همکاری مردم در اجرای طرح واکسیناسیون از اهم مواردی است که انتظار داریم با مشارکت همه‌جانبه مردم رقم بخورد.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

استان اصفهان/۷۹۱ مورد بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۲۰۸۴  نفر بودند که ۷۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۳۹۸  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۴۵۸ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۳۵۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را  ۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵ نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان ایلام/ شناسایی ۱۴۰مورد کرونا

محمد کریمیان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۹ هزار و ۴۶۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۴۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۴۱ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۵۸ هزار و ۱۷۴ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان ایوان گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون یک هزار و ۶۹ نفر بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ ۲ نفر دیگر قربانی کرونا شد

سعید کشمیری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر از کاهش ابتلا به کرونا و بستری بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: تعداد بستری‌های بخش کرونایی با کاهش ۵ برابری از یک‌هزار نفر در مرداد ماه اکنون به کمتر از ۲۰۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه روز گذشته ۳۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان به ۱۸۷ نفر کاهش یافته است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از ثبت ۲ مورد فوتی کرونایی دیگر در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: روز گذشته ۲ آقا با سن ۶۰ و ۶۶ سال به سبب ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند و تاکنون یک‌هزار و ۹۵۰ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به بستری ۱۸۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان افزود: از این تعداد ۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند که ۱۱ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری از تسریع تزریق واکسن کرونا به جمعیت هدف خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۲۵ مرکز واکسیناسیون در شهرهای استان بوشهر راه‌اندازی و تزریق واکسن در روستاها تسریع شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه درصد ۷۰ جمعیت بالای ۱۸ سال تاکنون نوبت اول واکسن کرونا دریافت کرده‌اند افزود: تاکنون ۵۱۴ هزار نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که به ۳۵٫۵ درصد آنها هر ۲ نوبت تزریق شده است.

استان خراسان جنوبی / روز بدون فوتی کرونا ثبت شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: روز گذشته ۱۶۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۹ بیمار جدید شامل ۸ بستری و ۳۱ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۸ مورد از بیرجند، از شهرستان‌های بشرویه، سربیشه و فردوس هر کدام ۳ مورد، از شهرستان‌های خوسف، درمیان و سرایان هر کدام یک مورد، از قاینات ۷ مورد و نهبندان ۲ مورد جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین در ۳۵۷ تست سریع کرونا ۷۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

مهدی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۴بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۹۲نفر کرونا مثبتند، ادامه داد: از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر نامساعد است.

وی گفت: همچنین فوتی جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت نشد و فوتی‌های ناشی از این بیماری همان هزار و ۱۴۴نفر  است. 

مهدی زاده افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۳۴۷ هزار و ۹۰ نفر واکسن نوبت اول و ۱۷۳ هزار و ۸۱۱ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی/ ۹۶هزار دز واکسن در حاشیه شهر مشهد تزریق شد

محسن ذاکریان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهارداشت: به منظور افزایش سطح ایمنی در محلات با تراکم جمعیت بالا واکسیناسیون حاشیه شهر به بسیج جامعه پزشکی سپرده شد،۶ دستگاه اتوبوس واکسن برای سرعت بخشیدن به امر واکسیناسیون در نظر گرفته شده که در مناطق حاشیه شهر فعال شده است.

وی افزود: در حال حاضر رنج سنی ۱۸ سال به بالا واکسینه می‌شوند و خوشبختانه استقبال خوبی نیز از امر واکسیناسیون انجام شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی مشهد تصریح کرد: میزان استقبال مردم شهریورماه نسبت به مرداد ماه نیز ۷۰ درصد افزایش یافته است؛ علاوه براین برای افرادی که نمی توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند واکسیناسیون در درب منازل انجام می شود.

محمد جعفر صادقی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس نیز با اشاره به اینکه کرونا نه ملیت می‌شناسد و نه جغرافیا و مرز و بوم و از طرفی با تاکید بر ضرورت کنترل این همه‌گیری در منطقه، گفت: جمعیت هدف اتباع خارجی غیر مجاز ساکن در حاشیه شهر مشهد همانند سایر شهروندان واکسن دریافت می‌کنند.

وی افزود: از اتباع غیرمجاز می خواهیم واکسن کرونا را از دست ندهند و از سهمیه اختصاص داده شده برای این گروه استفاده کنند و اطمینان داشته باشند که همکاران ما در پایگاه های واکسیناسیون تنها هدفشان واکسینه کردن افراد و سلامتی آن ها بدون در نظر داشتن قومیت و نژاد مراجعین است.

صادقی با اشاره به اینکه ممکن است  که مشخصات و شماره تلفن این افراد در سامانه های رسمی وجود نداشته باشد و پرونده سلامت نیز نداشته باشند، گفت: طی جلسه ای با اداره کل اتباع خارجی استانداری، مقرر شده است از طریق  فراخوان های عمومی، اطلاع رسانی در این خصوص انجام شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۵۰هزار نفر تبعه مجاز در مشهد ساکن هستند که تاکنون ۱۰درصد این اتباع واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین با توجه به اینکه آمار رسمی در خصوص اتباع خارجی غیر مجاز وجود ندارد ولی هیچ مشکلی در تأمین میزان واکسن مورد نیاز این جمعیت وجود نداشته و از رده سنی بالای ۱۸ سال، هر تبعه افغانستانی که به پایگاه های واکسیناسیون حاشیه شهر مراجعه کند، می تواند واکسن دریافت کند.

استان سمنان/ بستری ۲۵ مبتلای قطعی جدید در شهرستان‌های مرکزی  و غربی

نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از بستری شدن ۲۵ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در شهرهای زیرپوشش این دانشگاه در روز گذشته خبر داد.
این در حالی است که روز پیش از آن ‌تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۲۰ نفر اعلام شده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به شناسایی ۱۵۹ بیمار مثبت قطعی مبتلا به کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه زیر پوشش این دانشگاه در روز گذشته افزود: بر این اساس از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۲ هزار و ۶۱۱ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.
دانائی اضافه کرد: با احتساب ۲۵ بیمار بستری جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در روز گذشته مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۹ هزار و ۵۹۵ نفر رسید.
وی گفت: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون همچنین ۳۳ هزار و ۱۶ بیمار در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت سرپایی شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: همچنین مجموع موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به هشت هزار و ۳۸۲ نفر رسید.

استان قزوین/  مرگ‌ومیر کرونایی  ۲۵ درصد کاهش یافت

در شبانه‌روز اخیر مجموع آمار مبتلایان کرونایی استان از ابتدای شکل‌گیری پاندمی به ۱۱۱ هزار و ۳۵۶ رسید که حدود ۳۶ درصد از این مبتلایان یعنی ۴۰۰۱۸ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قزوین بستری شدند که از این جمعیت ۲ هزار و ۴۱۹ نفر به دلیل شدت علائم بیماری کووید جان خود را از دست دادند و ۷۸٫۶ درصد از آنها یعنی ۳۱ هزار و ۴۴۲ نفر هم با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از افزایش ۴٫۵ درصدی موارد قطعی ابتلای روازنه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۳۳۰ بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-۱۹ استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۱۴ نفر بیشتر شده است.

پیمان نامدار با اشاره به کاهش ۳٫۳ درصدی موارد بستری‌های روزانه جدید اضافه کرد: در همین مدت ۸۹ بیمار کرونایی جدید به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار ۳ نفر از روز قبل کمتر بود. 

وی به افزایش ۵٫۳ درصدی آمار بیماران بدحال زیر دستگاه کمک‌تنفسی هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان زیر دستگاه ونتیلاتور مورد مراقبت قرار دارند که این آمار در قیاس با روز پیش ۲ نفر افزایش یافته است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین در ادامه از کاهش ۲۵ درصدی موارد مرگ‌ومیر کرونایی در استان خبر داد و افزود:  در ۲۴ ساعت اخیر ۶ بیمار کرونایی بدحال به خاطر شدت علائم تنفسی و ضعف شدید جسمانی جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با روز قبل ۲ نفر کمتر شده است.

نامدار با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی آمار بهبودیافتگان کرونایی گفت: در شبانه‌روز اخیر ۱۰۳ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های دولتی و تأمین اجتماعی استان قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز پیش ۱۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در نهایت هم آمار کل بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین ۵٫۶ درصد کاهش یافت و به ۴۴۰ نفر رسید که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۲۶ نفر کمتر شده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان فارس/شمار شهرهای با وضعیت کم خطر رو به افزایش است

در حال حاضر یک شهرستان استان فارس در وضعیت آبی، ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند و این به معنای خروج تدریجی استان از وضعیت پرخطر است. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۱۴۸ تست کرونا شامل یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۱۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۰۱ هزار و ۸۲۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۱۸۵ هزار و ۶۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۱ هزار و ۱۸۲ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۴۳۰۰۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۶ هزار و ۶۲۸ نفر رسیده است. 

همچنین ۳۵۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند که هم اکنون دو هزار و ۱۲۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد ۲۲۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

کاشان/ تداوم آمار بالای فوتی ناشی از کرونا

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۷ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، ۹ نفر نیز در بیمارستان سیدالشهداء و یک نفر در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان  با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل ۱۴ و حداکثر ۹۷ سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل سن بیماران بستری شده در بیمارستان ۳۶ سال و حداکثر ۸۶ سال است که نشان می‌دهد که ویروس کرونا در این مقطع زمانی محدود به سن و سال نیست.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون ۴۱۶ بیمار حاد تنفسی در سه مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان، ثامن و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۳۱۵ بیمار در شهرستان کاشان و ۱۰۱ بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل و ۸۰ نفر نیز در بخش بستری موقت بستری هستند.

وی از بستری ۶۱ بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه دو بیمار خانم ۵۴ و ۷۳ سال و چهار بیمار آقا ۴۷، ۸۳، ۸۴ و ۸۵ سال در شهرستان کاشان جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به ۹۹ مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ نفر و بستری بیماران در بخش موقت تاکنون به پنج هزار و ۷۷۷ بیمار می‌رسد که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند تا شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال در منطقه باشیم.

استان کرمان/ بستری ۹۱ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی

روند نزولی کرونا در پیک پنجم خود در استان کرمان همچنان ادامه دارد و بستری‌های قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان نسبت به روزهای پیک بیماری در هفته‌های پایانی مردادماه و اوایل شهریور بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته و از چیزی در حدود هزار و ۲۰۰ بیمار قطعی به ۴۴۴ بیمار رسیده است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۴۴۴ مورد است اظهار داشت: از این تعداد ۲۸۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۶۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۶۵ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۹۱ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۹ هزار و ۳۲۲ مورد رسیده است.

وی به فوت ۹ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۶۸۷ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۶۵۵ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۵۸۷ هزار و ۱۱۶ مورد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان گلستان / تعداد بیماران بستری کرونایی به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید

روند آرام اما کاهشی شیوع کرونا در استان گلستان ادامه دارد و پس از گذشت بیشتر از ۳ ماه، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان برای نخستین بار به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده است.

در کنار تداوم این روند نزولی و گسترش واکسیناسیون، اما هنوز هم هستند شهروندان زیادی که توجه چندانی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند. این در حالی است که مسئولان بهداشتی و درمانی بارها بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حتی با وجود تزریق واکسن کرونا تأکید کرده‌اند.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هم گفته تا زمانی که بیش از ۷۰ درصد جامعه واکسینه نشوند، نمی‌توانیم به قطع شدن زنجیره شیوع بیماری امیدوار باشیم. برای همین باید تا رسیدن به ایمنی جمعی، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنیم.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان با کاهش ۲۴ نفری تعداد بیماران بستری، تعداد کسانی که به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند به ۲۹۴ نفر رسیده است. این برای نخستین بار در ۳ ماه گذشته است که تعداد بیماران بستری به این حد می‌رسد.

همزمان با کاهش شیوع بیماری و واکسیناسیون کرونا، تعداد بیماران بدحال نیز کمتر شده است و طبق آخرین آمارها  ۶۶ بیمار در بخش‌های آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند که حال ۳۲ نفر از آنان وخیم است.

مجموع تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا در استان نیز با شتاب خوبی که پیدا کرده به یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۶۹ دز رسیده است. تا کنون ۷۳۸ هزار  و ۸۸۷ نفردر استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و نوبت دوم واکسن هم به ۳۸۲ هزار و ۷۸۲ نفر تزریق شد.

 

درحال تکمیل… .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/ی




جدیدترین اخبار کرونا در ایران | "دلتا" در برخی مناطق همچنان فعال است/ آغاز بکار ایستگاه‌های غربالگری در مرزهای ورودی از عراق + نقشه و نمودار

منبع:تسنــیم
? جدیدترین اخبار کرونا در ایران | "دلتا" در برخی مناطق همچنان فعال است/ آغاز بکار ایستگاه‌های غربالگری در مرزهای ورودی از عراق + نقشه و نمودار