جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از پیک پنجم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ واکسیناسیون سراسری سبب کاهش چشمگیر فوتی‌ها می‌شود

گروه استان‌ها ــ طبق اعلام مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا، کشورمان از پیک پنجم این بیماری عبور کرده است و در پی واکسیناسیون سراسری تا آبان‌ماه میزان فوتی‌های کرونایی به کمتر از ۵۰نفر خواهد رسید. – اخبار استانها – به گزارش گروه استان‌های فت فتو؛ اگرچه کرونا در پیک پنجم همچنان می‌تازد و قربانی […]

گروه استان‌ها ــ طبق اعلام مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا، کشورمان از پیک پنجم این بیماری عبور کرده است و در پی واکسیناسیون سراسری تا آبان‌ماه میزان فوتی‌های کرونایی به کمتر از ۵۰نفر خواهد رسید.

– اخبار استانها –

به گزارش گروه استان‌های فت فتو؛ اگرچه کرونا در پیک پنجم همچنان می‌تازد و قربانی می‌گیرد اما به‌نظر می‌رسد با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و همچنین تسریع واکسیناسیون گروه‌های هدف، آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی روزبه‌روز کمتر شود؛ در همین راستا علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا با اعلام خبر ورود محموله ۵میلیونی واکسن سینوفارم و همچنین ۵۰۰هزار دُز واکسن آسترازنکا می‌گوید: آمار مبتلایان و درگذشتگان در همه استان‌های ایران روند نزولی گرفته یا روند افزایشی آنها متوقف شده است.

سخنگوی ستاد کرونا همچنین وعده داده که تا پایان شهریورماه ۱۵میلیون دز واکسن دیگر هم وارد ایران شود؛ هفته آینده هم بیش از ۱۳میلیون دز واکسن وارد می‌شود و خیلی زود وارد چرخه توزیع و تزریق می‌شود. بر این اساس از آبان‌ماه سال جاری فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰نفر می‌رسد.

اگرچه اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌تواند نویدبخش روزهای بهتر برای مردم عزیز کشورمان باشد اما نباید فراموش کرد هرگونه بهبود روند تقابل با این ویروس منحوس، نیازمند هشیاری مسئولان و مردم است؛ چه‌آن‌که اگر باردیگر شاهد ضعف مسئولان در اجرای سیاست‌های مهار بیماری و سیر نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم باشیم ممکن‌است باردیگر در دام پیک ششم قرار بگیریم.

وضعیت شیوع این بیماری در استان‌ها نیز قابل تأمل است؛ به‌نحوی که برخی از مناطق کشور علی‌رغم تغییر رنگ همچنان با تعداد زیادی مبتلا و بیمار بستری در مراکز درمانی روبه‌رو هستند که همین امر نیز سبب تحلیلِ توان کادر درمان شده و مخاطراتی را متوجه بیماران کرونایی می‌کند.

استان آذربایجان غربی/۱۹۵۵ نفر مبتلا به کرونا شدند

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به ابتلای یک هزار و ۹۵۵ نفر دیگر به کرونا اظهار داشت: کل آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته به ۲۴۹ هزار و ۸۷۴ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی از فوت ۲۵ نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون تعداد پنج هزار و ۷۹۶ نفر از هم استانی ها بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس جان باختند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون دو هزار و ۱۹۷ نفر بیمار بستری سندروم حاد تنفسی و یک هزار و ۱۰۴ نفر بستری مشکوک در بیمارستانهای آذربایجان‌غربی ثبت شده است.

آقازاده بیان کرد: همچنین هم اکنون ۳۲۴ نفر در بخش آی سی یو بستری بوده و تعداد ۷۴ نفر بیمار وصل به ونتیلاتور هستند.

وی در ادامه از واکسیناسیون ۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر خبر داد و اظهار داشت: کل واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی به ۹۵۵ هزار و ۴۳۶ نفر رسیده است.

استان بوشهر/ شمار بستری بخش کرونایی بیمارستان‌ها به ۴۸۰ نفر رسید

سعید کشمیری، دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر از روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در ۱۰ هفته پیک پنجم کرونا نسبت به پیک چهارم افزایش چند برابری یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به مهار پیک پنجم کرونا و گذر از این بحران تصریح کرد: اکنون تعداد مبتلایان از ۵۰۰ نفر در روز به ۲۵۰ نفر رسیده و این درحالی است که بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد مبتلایان به کرونا در ۱٫۵ سال گذشته در استان را ۸۳ هزار نفر دانست و خاطر نشان کرد: اکنون نتیجه آزمایش تست یک‌هزار نفر در شبانه‌روز یک چهارم آنان مثبت کرونا است این میزان در قبلاً بیش از ۶۰۰ نفر بود.

وی با اشاره به کاهش بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر افزود: روز گذشته ۹۱ بیمار جدید در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر بستری شدند و اکنون در مجموع ۴۸۰ نفر در این بخش تحت مداوا قرار دارند.

کشمیری روند بهبودی بیماران بستری در بخش کرونایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۵۳ بیمار در بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۴۱ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت فوت شش بیمار دیگر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: متأسفانه روز گذشته ۶ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا شامل ۳ آقا و ۳ خانم بین سن ۳۵ تا ۹۰ سال ثبت شد و تعداد جان‌باختگان کرونایی استان بوشهر به یک‌هزار و ۸۸۱ نفر رسید.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد بستری‌های کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان را ۵۷ نفر دانست و خاطر نشان کرد: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۱۷ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

استان قزوین/ آمار بیماران بدحال کرونایی ۲۰ درصد افزایش یافت

در شبانه‌روز اخیر آمار مجموع مبتلایان کرونایی استان از ابتدای شروع پاندمی به ۱۰۳ هزار و ۳۹۵ نفر رسید که از این جمعیت ۳۷ هزار و ۷۷۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری و از این میزان بستری هم ۲۹ هزار و ۴۲۳ نفر بهبود یافته و ۲ هزار و ۲۶۲ نفر فوت کردند. ضمن اینکه مجموع موارد ابتلای محتمل و مشکوک کرونایی به ۱۸ هزار و ۵۷۷ نفر و آمار بستری‌های موقت هم با ۵۱ نفر افزایش به ۳ هزار و ۲۷ نفر رسید. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کاهشی شدن آمار کرونایی استان خبر داد و اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته آمار موارد قطعی ابتلا ۲۷ درصد کاهش یافت؛ به طوری که ۴۲۷ مبتلای کرونایی جدید در استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز پیش ۱۶۵ نفر کمتر شده است. 

پیمان نامدار با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی موارد بستری روزانه گفت: در طول این مدت ۱۷۰ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که نسبت به روز قبل ۲۱ نفر کمتر بود. ضمن اینکه ۱۲ بیمار بدحال را هم به خاطر شدت علایم از دست دادیم که این آمار در مقایسه با روز گذشته یک نفر (۷٫۷ درصد) کمتر شده است. 

وی با اشاره به افزایش مجدد بیماران بدحال کرونایی بعد از ۳ روز کاهش متوالی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۵۹ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت‌های بیمارستان‌های استان قزوین زیر دستگاه کمک‌تنفسی (ونتیلاتور) بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۲۰٫۵ درصد افزایش یافته و تعداد این بیماران ۱۰ نفر بیشتر شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین همچنین به کاهش ۸٫۸ درصدی آمار بهبودیافتگان کرونایی اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز اخیر ۱۴۴ بیمار کرونایی با علایم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۱۴ نفر کمتر شده است.

نامدار ادامه داد: در نهایت هم آمار کل بستری‌های فعلی ما ۶ درصد کاهش یافته و به ۷۱۶ نفر رسیده که در مقایسه با روز قبل ۴۵ نفر کاهش یافته که کمترین آمار یک ماه اخیر ما در این حوزه محسوب می‌شود و نسبت به اوج آمار بستری‌های ما در پیک پنجم ۳۷٫۳ درصد کمتر شده است.

استان اصفهان/ ۱۵۳۳ مورد بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۳۹۸۷ نفر بودند که ۱۵۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده  ۴۸۰ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۵۸۰ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر۳۲۴۱  بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۴۵۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد۴۱ نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان سمنان/ تعداد بستری‌های مشکوک و مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان‌ها به ۵۶۲ نفر رسید

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، تعداد بستری‌های مشکوک و مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان‌های این استان، در ۲ روز اخیر اندکی افزایش را تجربه کرده و از ۵۴۶ به ۵۶۲ نفر رسیده است.

حبیب‌الله خجسته پور اضافه کرد: در روز گذشته تعداد ۳۰۵ بیمار با علائم درگیری‌های حاد تنفسی یا گوارشی به عنوان افراد محتمل ابتلا به کرونا به بیمارستان‌های استان سمنان مراجعه کردند.

وی با اشاره به تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان سمنان بر اساس معیارها و نتایج آزمایشگاهی عنوان کرد: بر اساس نتایج آزمایش‌های PCR انجام شده، در مجموع، روز گذشته تعداد ۲۳۲ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان شناسایی شد.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، از این تعداد ۵۰ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده‌اند و باقیمانده این بیماران نیز روند درمانی خود را به صورت سرپایی دنبال می‌کنند.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز گذشته ۲۸ بیمار با تست مثبت کرونا در بیمارستان‌های شهرهای زیرپوشش این دانشگاه بستری شده‌اند و بنابراین تعداد بیمارهای بستری شده در دو شهرستان شرقی استان سمنان در روز گذشته ۲۲ نفر بوده است.

خجسته پور همچنین با اشاره به ترخیص ۵۱ بیمار مبتلای قطعی به کرونا از بیمارستان‌های استان سمنان با حال عمومی مساعد و پس از بهبودی کامل، از فوت ۲ شهروند دیگر این استان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا خبر داد.

استان همدان/ ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا فوت شدند

محمد طاهری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم‌ در همدان اظهار داشت: با شناسایی ۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۵ هزار و ۷۸۷ و بیماران سرپایی مثبت به ۷۷ هزار و ۱۵۹ نفر رسید.

وی تصریح کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۴۶ مورد بود که ۲۴۱ نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۶۶ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۳۰۱، بهار یک هزار و ۳۱۶، تویسرکان یک هزار و ۳۷۷ ، رزن یک هزار و ۲۴، درگزین ۳۴۲، فامنین ۳۷۳ و کبودراهنگ یک هزار و ۳۲۸ نفر است.

وی افزود:  تاکنون چهار هزار و ۹۱۴ نفر در ملایر، سه هزار و ۲۱۴ نفر در نهاوند و ۱۰ هزار و ۳۶ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

استان گلستان/ استقبال از واکسن ایرانی برکت

سرعت واکسیناسیون کرونا با واردات محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور افزایش یافته و هر روز رکورد جدیدی در تزریق واکسن در کشور و از جمله استان گلستان به ثبت می‌رسد.

در کنار واکسن‌های وارداتی که عمدتا سینوفارم و آسترازنکا است، واکسن ایرانی برکت هم در چرخه واکسیناسیون عمومی قرار دارد و مردم شهرهای مختلف استان گلستان از تزریق این واکسن استقبال کرده‌اند.

صف‌های تزریق واکسن ایرانی برکت در برخی مراکز واکسیناسیون از صف‌های واکسن‌های خارجی طولانی‌تر است و برخی از مردم ترجیح می‌دهند زمان بیشتری را در نوبت سپری کنند اما حتما واکسن ایرانی بزنند.

از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا در استان تا کنون ۷۲۶ هزار و ۱۰۹ دز واکسن در استان گلستان تزریق شده و با وجود اینکه واکسن برکت مدتی است که وارد چرخه واکسیناسیون عمومی شده اما ۱۰۸ هزار و ۳۵۰ دز از این واکسن به مردم استان تزریق شده است.

از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت استان که مشمول واکسیناسیون عمومی کرونا هستند تا کنون ۵۱۱ هزار و ۷۸۳ نفر نوبت اول واکسن و ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ نفر هم نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

تلاش مسئولان براین است تا در روزهای انتهایی موج پنجم شیوع کرونا و تا قبل از رسیدن پاییز، بخش زیادی از جمعیت هدف را واکسینه کنند. در عین حال روند شیوع کرونا در استان طی هفته‌های اخیر کاهشی بوده و در آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان پس از کاهش ۴۹ نفری بیماران، تعداد بستری شدگان به ۷۹۷ بیمار رسیده است.

از مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان ۱۴۷ نفر در بخش‌های آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و متأسفانه حال ۴۹ بیماری که به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند کاملا وخیم است.

هرچند سرعت واکسیناسیون بیشتر شده و روند بیماری هم کاهشی است اما کمترین غفلت نسبت به خطر کرونا می‌تواند بار دیگر سبب اوج گیری بیماری و شروع پیک‌های دیگر شود. تأکید مسئولان همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خودداری از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

استان مرکزی/ شمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا به ۴۲۱ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا اظهار داشت: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، شمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا در این استان به ۴۲۱ نفر رسید.

سیدمحمد جمالیان  افزود:  ۷۵ نفر از بیماران جدید کرونایی به دلیل وخامت حال عمومی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۳۴۶ نفر از بیماران جدید شناسایی شده نیز به صورت سرپایی درمان گرفته‌اند و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی از زمان شیوع این بیماری تاکنون از مرز  ۸۸ هزار و ۱۳ نفر گذشته است.

جمالیان اضافه کرد: متاسفانه ۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا شبانه نیز در این استان جان باخته‌اند و شمار فوتی‌ها به ۲ هزار و ۵۶۲ نفر رسیده است.

استان هرمزگان/ ۱۲ بیمار کرونایی جان باختند

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شبانه روز گذشته کرونا جان ۱۲ بیمار دیگر را گرفت.

در روزهای اخیر شاهد کاهش نسبی آمارهای مختلف بیماری کرونا در هرمزگان بودیم و خوشبختانه آنطور که از این آمار بر می‌آید هرمزگان روزهای سیاه را پشت سر گذاشته است. 

هرچند هنوز میزان مرگ و میر کرونایی بالاست و به طور قطع نمی‌توان گفت بیماری تمام شده اما نشانه‌های خوبی از آغاز شیب نزولی بیماری در استان مشاهده شده که یقینا با تسریع واکسیناسیون شیب نزولی سرعت بیش‌تری خواهد گرفت. 

تاکنون در استان هرمزگان بالغ بر ۷۴۵ هزار دوز واکسن تزریق شده که ۴۹۰ هزار دوز نوبت اول و ۲۵۵ هزار دوز نیز نوبت دوم بوده‌اند. 

در دو روز گذشته خوشبختانه بالغ بر ۶۰ هزار نفر در استان واکسینه شدند که به نوعی یک رکورد از این حیث محسوب می‌شود و امید می‌رود این چرخه واکسیناسیون سرعت بیش‌تری به خود بگیرد. 

در همین زمینه و در رابطه با آخرین آمار بیماری کرونا در استان هرمزگان، دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا ۵۲۴۶۶۹ بوده و سعی می‌شود این روند تداوم یابد. 

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۱۳۰ بیمار جدید در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان بستری‌ شدند، در حال حاضر ۶۵۱ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این میزان ۱۱۲ بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت ۲۸ بیمار نیز وخیم است. 

وی با تاکید بر اینکه حدود ۹ هزار نفر از بیماران در منازل خود قرنطینه هستند اظهار داشت: در شبانه روز گذشته کرونا جان ۱۲ بیمار دیگر شامل ۸ آقا و ۴ خانم در محدوده سنی ۲۹ الی ۸۹ سال از شهرستانهای بندرعباس (۹ نفر) قشم، بندرخمیر و میناب هر کدام یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به ۲۲۵۸ نفر رسید.

استان کرمان/ بستری ۱۶۳ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌ها

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۸۵۲ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۰۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۳۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۲۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۶۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۲۲ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۶۳ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۷ هزار و ۳۹۹ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲۲ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۴۳۴ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۷۹۲ هزار و ۶۶۲ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۴۲۶ هزار و ۴۲۱ مورد است.

استان خراسان جنوبی/ شمار قربانیان کرونا به هزار و ۹۷ نفر رسید

به گزارش فت فتو از  بیرجند ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت:  در شبانه روز گذشته ۲۵۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

کامبیز  مهدی زاده افزود: روز  گذشته ۳۱۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۹۸ بیمار جدید شامل ۳۴ مورد بستری و ۶۴ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

وی گفت: از این تعداد ۳۱ مورد از بیرجند ، بشرویه ۴ مورد ، خوسف و سربیشه هر کدام ۶ مورد ، درمیان ۸ مورد ، زیرکوه ۹ مورد، سرایان ۱ مورد، طبس ۱۴ مورد، نهبندان ۷ مورد، قاین ۱۰ مورد و فردوس ۲ مورد جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین از ۷۴۶ تست سریع کرونا ۱۵۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

مهدی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۰۶ نفر کرونا مثبتند، بیان کرد: از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر نامساعد است.

وی تصریح کرد: همچنین با ثبت ۶ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به ۱۰۹۷ تن رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۲۲۰ هزار و ۴۲۵ نفر واکسن نوبت اول و ۱۳۱ هزار و ۵۸۷ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان فارس/ کرونا همچنان می‌تازد

براساس آخرین وضعیت ثبت شده در نرم‌افزار ماسک همچنان بیش از نیمی از شهرستان‌های استان فارس در وضعیت پرخطر هستند.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۹۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده ۳۸۵ هزار و ۶۳۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۱۶۷ هزار و ۷۲۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۶ هزار و ۴۰۹ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۲ هزار و ۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بر این اساس هم اکنون مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که در بیمارستان‌های استان بستری هستند به سه هزار و ۳۱۳ نفر رسیده که از این تعداد ۳۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین با اعلام جان باختن ۲۳ هم استانی دیگر  اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به ۶ هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است.

بر همین اساس تاکنون یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۵۵ دوز نوبت اول و ۶۶۰ هزار و ۱۶۴ دوز نوبت دوم واکسن علیه کرونا در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است.‌

استان البرز/ روند افزایشی مرگ و میر کرونایی

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز از جان باختن ۲۹ بیمار کرونایی در این استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز ، اظهار داشت : در ۲۴  ساعت گذشته ۱۵۹ بیمار با علائم کرونا  در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۶۶ هزار و ۷۱۴  نفر  است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه  در حال حاضر  تعداد ۱۲۱۴ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، بیان کرد:  از این تعداد ابتلای ۶۹۳ نفر به بیماری کرونا  تا این تاریخ قطعی شده است. 

بابایی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند ، ادامه داد: مجموع جان باختگان این بیماری در استان به  ۵ هزارو ۶۸۱ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۸۰۰ مراجعه سرپایی در استان البرز در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است، بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۱ نفر از مراکز درمانی ترخیص شدند.

استان اردبیل/ ۱۱۴ بیمار بدحال کرونایی در آی‌سی‌یو بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۶۶۲ نفر رسید که از این تعداد ۱۱۴ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته ۸۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه ۶ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

وی افزود: طی همین مدت خوشبختانه ۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۶۶۲ نفر رسید که از این تعداد ۱۱۴ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۶۵۴ بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، پارس‌آباد، بیله‌سوار و سرعین در وضعیت قرمز، شهرستان گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، کوثر، نیر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: عبور از موج پنجم بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۴۸۷ هزار و ۶۳ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۳۲۸ هزار و ۵۴۲ دُز مربوط به نوبت اول و ۱۵۸ هزار و ۵۲۱ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

کاشان/ تعداد بستری‌های کرونایی افزایش یافت

افت و خیر ویروس کرونا در منطقه کاشان و آران و بیدگل نشان می‌دهد که همچنان این ویروس منحوس در منطقه جولان می‌دهد و افراد بیشتری را درگیر خود می کند و امیدواریم با تسریع در روند واکسیناسیون شیب صعودی این بیماری کاهش پیدا کند.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد ۵۲ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و ۱۱ بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء و ۱۰ بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل ۱۰ و حداکثر ۷۹ سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل سن بیمار ۲۴ و حداکثر ۸۴ ساله به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون ۷۵۴ بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۶۰۸ بیمار در شهرستان کاشان و ۱۴۶ بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران ۳۰۳ بیمار به صورت موقت بستری هستند.

وی از بستری ۸۴ بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک بیمار خانم ۸۵ سال بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به ۳۶۸ مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۴۵ بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون پنج هزار و ۹۴ نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند چراکه در صورت تداوم شرایط شاهد اوضاع بدتری خواهیم بود.

استان گیلان/ ۴شهرستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد

واکسیناسیون در استان گیلان همانند سراسر کشور با روند خوبی در حال انجام است اما در برخی از شهرستان‌های گیلان کمبود مراکز موجب تشکیل صف‌های طولانی شده است.

ورود محموله جدید واکسن کرونا به گیلان به روند واکسیناسیون سرعت بخشیده است اما این امر می‌طلبد که مراکز بیشتری برای تزریق واکسن در نظر گرفته شود تا شاهد ازدحام و قطعاً چرخش کرونا در آن نباشیم.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۱۲ شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی، ۴ شهرستان در وضعیت قرمز و تنها یک شهرستان املش در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار دارد.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ۹۸۳ بیمار کرونایی هم‌اکنون در بیمارستان‌های سراسر استان گیلان بستری هستند و ۱۵۹ نفر از این تعداد ۲۴ ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شد.

 همچنین ۱۸۵ بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش ICU بیمارستان‌ها بستری و ۱۷۲ نفر بدحال هستند؛ این آمار نشانگر فعالیت ویروس کرونا در گیلان است و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دو چندان می‌کند.

استان ایلام/ شمار بستری بخش کرونایی بیمارستان‌ها به۱۴۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ابتلای ۱۴۰ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۶ هزار و ۱۷۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۴۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اس تان  ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۵۶ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۵۴ هزار و ۶۹ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دو مورد در شهرستان ایلام، دو مورد در شهرستان مهران و یک مورد مربوط به شهرستان ایوان گزارش شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون ۹۹۸ نفر بوده است.

استان لرستان/ مجموع فوتی‌های کرونایی به ۲۳۳۴ نفر رسید

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متاسفانه ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند که با افزوده شدن این تعداد مجموع فوتی‌های استان به دو هزار و ۳۳۴ نفر افزایش یافت.

مریم کوشکی امروز در رابطه با آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان اظهارداشت: با مثبت شدن تست ۷۹۳  بیمار دیگر مجموع مبتلایان به کرونا در لرستان به ۱۷۳ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز متاسفانه ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند که با افزوده شدن این تعداد مجموع فوتی‌های استان به دو هزار و ۳۳۴ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: هم اکنون هزار و ۱۷۳ بیمار مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند روز گذشته نیز آمارها بستری‍های لرستان هزار و ۲۱۰ نفر بود.

استان یزد/ تب تند کرونا فروکش کرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان به کمتر از ۵۰۰ نفر رسید و تب تند کرونا در یزد فروکش کرد.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  یزد  در ارتباط با وضعیت کرونایی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر، ۴۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی با تاکید بر اینکه همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را با دقت و حساسیت بالا رعایت کنیم ادامه داد: از این تعداد، ۱۲۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۹۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

سلمانی با اشاره به کاهش آمار بستری‌های مشکوک به کرونا تصریح کرد: شهروندان فریب آمار کاهشی کرونا را نخورند چرا که هرگونه ساده‌انگاری سبب طغیان مجدد این ویروس و بازگشت آمار صعودی می‌شود.

استان کردستان/ شناسایی ۴۹۶ مورد جدید مبتلا به کرونا؛ ۲ بیمار دیگر جان باختند

آخرین وضعیت کرونا در کردستان حاکی از شناسایی ۴۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس و مرگ ۲ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در استان دارد.

در حال حاضر ۹۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند که ۸۷بیمار نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه حالشان وخیم گزارش شده است.

شمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان در سنندج ۵۲۷ نفر، سقز ۷۱ نفر، مریوان ۱۰۷ نفر، قروه ۵۱ نفر، بیجار ۳۶ نفر، کامیاران ۴۹ نفر، دیواندره ۱۸ نفر، بانه ۲۷ نفر، دهگلان ۱۴ نفر و سروآباد ۵ نفر است.

آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون به ۱۵۳۵ نفر رسیده که از این تعداد ۶۴۹ نفر در سنندج، ۲۶۳ نفر در سقز، ۱۲۷ نفر در قروه، ۸۳ نفر در کامیاران، ۱۱۱ نفر در بانه، ۸۴ نفر در دیواندره، ۶۶ نفر در بیجار، ۱۲۸ نفر در مریوان، ۲۱ نفر در دهگلان و ۳ نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند.

انتهای پیام/س




جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از پیک پنجم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ واکسیناسیون سراسری سبب کاهش چشمگیر فوتی‌ها می‌شود

منبع:تسنــیم
? جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از پیک پنجم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ واکسیناسیون سراسری سبب کاهش چشمگیر فوتی‌ها می‌شود