جاده جیرفت به بلوک وجب به وجب قربانی می‌دهد

به گزارش فت فتو کرمان، صبح یک از روزهای فروردین ماه، قرار است که تیمی از خبرنگاران مطالبه گر عازم بخش اسماعیلی و جاده مرگ بشوند، عقربه ساعت به ایستگاه هشت و سی دقیقه می رسد، اتوبوس مطالبه گری هم از راه می رسد به اینکه چرا عده ای از راه افتادند کاری نداریم، خلاصه […]

به گزارش فت فتو کرمان، صبح یک از روزهای فروردین ماه، قرار است که تیمی از خبرنگاران مطالبه گر عازم بخش اسماعیلی و جاده مرگ بشوند، عقربه ساعت به ایستگاه هشت و سی دقیقه می رسد، اتوبوس مطالبه گری هم از راه می رسد به اینکه چرا عده ای از راه افتادند کاری نداریم، خلاصه تیمی متشکل از خبرنگاران مقتدر و مطالبه گر عازم بخش اسماعیلی می شویم.

از پیچ های مرگبار روستای خاتون آباد سالم خود را به سه راه مرگ کلاب صوفیان می رسانیم که به قول اهالی ازمرگبار ترین نقطه جاده محسوب می شود، با توقف خودرو اهالی برای گفتن درد دل خود دور خودرو حامل خبرنگاران حلقه می زنند ، اتفاقا حسن موسی باغی دهیار کلاب صوفیان هم در جمع اهالی حضوردارد و از داغ هایی که این جاده بر دل مردم این دیار گذاشته است گلایه مند است و بدون هیچ هراس و واهمه ای می گوید داد این مردم را به گوش مسوولان برسانید.

کرامت کردستانی شورای کلاب صوفیان نیز اضافه می کند قرار نیست فقط از ما رای بگیرند این جاده هر ماهی از ما قربانی می گیرد و مسوولان فقط حرف می زنند و کسی به فکر ما نیست.

جمشید پور سالار جوان دیگری است که می گوید برادرم در همین سه راه کلاب قربانی شد. پل های بی حفاظ، کمی عرض جاده، همچنین ترافیک کامیون های حمل بار دراین ساعات درجاده دغدغه ای هم در دل ما ایجاد کرده است که نکند که خبرنگاران هم قربانی دیگر جاده مرگ باشند گرچه خط کشی جابجای از جاده را می توان فشار چند روزه رسانه ها تعبیر کرد ولی این اقدامات دراین جاده کم عرض و پر ترافیک شبیه یک بازی می ماند.

چراکه عبور از این جاده با این عرض کم و ترافیک بالا فقط شانس می خواهد وبس پس از گذر از جاده ابوذریه به خوبی حرف مردم قابل درک است چرا که خودرو ها سینه به سینه و در فاصله کمتر از نیم متر از کنار هم عبور می کنند تا شانس زنده بودن ما نیز بیشتر شود.

کریم آباد ایستگاه دیگری است که خودرو خبرنگاران توقف می کند، فرضی پور شورای سابق این روستا می گوید سالهاست منتظر وعده مسوولانیم تا برای این جاده فکری بکنند مثل اینکه نجابت مردم اینجا خیلی ها را بی خیال کرده است واقعا مسوولان جرات آمدن دراین جاده را دارند؟ فرضی پور نیز می گوید این جاده صدها قربانی گرفته است آیا هنوز هم منتظر داغ دیگری بر دل مردم این دیار هستند؟

ایرج می گوید از شهر جیرفت تا بلوک و فاریاب تا کهنوج و هرمزگان نگاه کنید هزاران خودرو فقط متعلق مردم بومی اینجا بجز ترافیک بار است چطور مسوولان یک جاده روستایی را برای این خطه خط کشی نمی کنند خجالت آور نیست؟

تعدادی از جوانان اهالی روستاهای حسین آباد نیز قصه پرغصه اهالی کلاب را تکرار می کنند و آمارهای کشته شدگان این جاده را تکان دهنده اعلام می کنند، محمد رضا موسوی اهل حسین آباد می گوید: خانه ای نیست که داغی بر دلش گذاشته نشده باشد خلاصه یکی از وابستگان درجه ۱ویا۲ آن دراین جاده قربانی شده است.

پیچ های تند ۱۸۰ درجه ای را با عرض کم جاده مرگ طی می کنیم تا اینکه جمعی از اهالی روستای محمد آباد و نورآباد از خبرنگاران می خواهند برای لحظاتی دراین جا به حرف دل مردم اهالی گوش دهند گرجی جوان تحصیل کرده اهل نور آباد می گوید: در نورآباد خانواده ای نیست که این جاده مرگ، داغی بر دلش نگذاشته باشد؛ او می گوید این جاده سی سال قبل ساخته شد و از آن زمان به حال خود رها شده است.

 وی با انتقاد از مسوولان می گوید علاج این جاده دوبانده شدن است و این قولی است که هر مسوول و نماینده همیشه به مردم داده است و بعد هم به بوته فراموشی سپرده است.

زنی که دوفرزندش قربانی جاده مرگ شده اند نحوه پرپرشدن عزیزانش را تعریف می کند و از مسوولین می خواهد بخاطر خدا فکری کنند چرا فقط حرف می زنند ولی از عمل خبری نیست پس از شنیدن حرف دل مردم دهنو، حیدرآباد ، اسماعیلی و… که همگان این جاده را جاده مرگ می نامند وارد شهر بلوک می شویم.

مرسلپور عضو شورای شهر بلوک در جمع خبرنگاران و اهالی می گوید: سالهاست قربانی می دهیم پر مخاطره ترین و پرترافیک ترین جاده کشور را داریم و سالها قربانی می دهیم ولی خبری از دوبانده کردن این جاده نشد.

سالاری کارمند بازنشسته نیز می گوید بخدا قسم ما مردم ایرانیم ولی نجیبیم و ولایت مدار چرا مسوولان اداره کل راهداری جنوب استان کرمان و …. بجای خدمت به مردم وایمن سازی جاده جیرفت به بلوک ( جاده مرگ ) از پاسخ طفره می روند؟ چرا استاندار کرمان و نماینده محترم به اسماعیلی نمی آیند؟

جوان دیگری با انتقاد از مسسولان شهرستان از استاندار کرمان می خواهد برای رضای خدا هم شده است خودش به اسماعیلی بیاید.

آری آنچه که دیدیم و شنیدیم این بود از خاتون آباد تا بلوک؛ هر فرد که سخن می گفت یا از جاده مرگ می گفت و یا از قربانی هایش، به تعبیر دیگری وجب به وجب جاده مرگ که هیچ شباهتی به جاده استاندارد ندارد انسان هایی قربانی شده است که در نظام جمهوری اسلامی باید مسوولان کم کار بواسطه همنی کم کاری ها نه که عزل بلکه محاکمه کنند. متاسفانه جاده اسماعیلی پرترافیک ترین جاده استان وکم عرض ترین جاده استان است.

 لذا می طلبد استاندار محترم بدون توجه به گزارشات مسولان شهرستانی شخصا خود ورود کند و با همکاری نماینده مجلس به داد مردم بخش اسماعیلی برسد و از مسوولان شهرستان بخواهد به جای صرف انرژی ممانعت از خبرنگاران مطالبه گر به فکر چاره ای برای جاده مرگ باشند.



منبع:مــوج
? جاده جیرفت به بلوک وجب به وجب قربانی می‌دهد