ثمره رفع قوانین مزاحم در واحدهای تولیدی استان کرمان مشخص نیست

فت فتو/کرمان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه ثمره رفع قوانین مزاحم در واحدهای تولیدی استان کرمان ننشسته، گفت: قوانین، مانع بین شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان است و باید این موارد شناسائی و رفع شود. دکترحسین مهرابی امروز هشتم آذرماه در رویداد هم اندیشی انتقال فناوری […]

فت فتو/کرمان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه ثمره رفع قوانین مزاحم در واحدهای تولیدی استان کرمان ننشسته، گفت: قوانین، مانع بین شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان است و باید این موارد شناسائی و رفع شود.

دکترحسین مهرابی امروز هشتم آذرماه در رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به روستاها(روستای نوفن) در کرمان اظهار کرد: ضریب نفوذ دانش و فناوری در تولید، در بهره وری تجلی می یابد و البته بهره وری مفهوم پیچیده ای دارد.

وی با اشاره به اینکه بهره وری را یک شاخص از ضریب نفوذ دانش و تکنولوژی در نظر می گیریم، عنوان کرد: هدف رویداد این است برخی گره ها شناخته و در تکمیل زنجیره تولید تا مصرف فعالیت موثر داشته باشد.
مهرابی با اشاره به مشکلات حوزه تولید و فروش محصولات گلخانه ای تصریح کرد: یکی از حلقه های مفقوده در بازاریابی، صادرات محصولات گلخانه ای است و امیدواریم با بهره برداری از پایانه صادراتی جنوب کرمان این حل بشود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان بیان کرد: دولت وظیفه تسهیل گری دارد که این کار را می تواند با عدم مداخله و روان سازی مجوزها و ارتباطات انجام بدهد.
وی اظهار کرد: باید قوانین مزاحم در ارتباط با پیوند دادن دانش و فناوری شناخته و رفع شود و رویداد امروز در این زمینه موثر است.
مهرابی با بیان اینکه ثمره رفع قوانین مزاحم در واحدهای تولیدی استان کرمان ننشسته، گفت: قوانین، مانع بین شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان است و باید این موارد شناسائی و رفع شود.
وی تصریح کرد: باید بررسی شود کدام شرکت دانش بنیان موازی کاری دارد یا کدام می توانند خلاءهای واقعی را پر کند. به عنوان مثال در حال حاضر در اصلاح نهال و بذر چندباره کاری را شاهدیم و از سوی دیگر خلاءهایی در سیستم های تنظیم رطوبت در گلخانه دارای وجود ارد.
به گزارش فت فتو، مجید بلندنظر مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان نیز در این رویداد با اشاره به مدل های راهبردی صندوق کارآفرینی امید از جمله روستای بدون بیکار، صندوق های خرد محلی و … اظهار کرد: ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات از اعتبارات اشتغال روستائی در استان کرمان پرداخت کرده ایم که بیشترین سهم نزدیک به ۸۵ درصد مربوط به بخش کشاورزی بوده است.
وی افزود: در صندوق های خرد محلی و روستای بدون بیکار ۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و این موارد مصداق اقتصاد مقاومتی هستند.
بلندنظر بیان کرد: قرار است طرح روستای نوفن یا انتقال فناوری به روستاها را در استان کرمان اجرا کنیم که در این راستا با شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه کسب و کار و کارآفرینی فعالیت خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری رویداد امروز، تهیه بانک اطلاعاتی از شرکت های دانش بنیان و خلاق در حوزه کارآفرینی با رویکرد توسعه فناوری در روستاها و ارائه راهکارها برای اجرای طرح روستای نوفن در استان کرمان است.
انتهای پیام




ثمره رفع قوانین مزاحم در واحدهای تولیدی استان کرمان مشخص نیست

منبع: ایـسنا
? ثمره رفع قوانین مزاحم در واحدهای تولیدی استان کرمان مشخص نیست