تولید نخستین عایق نانویی صوتی و حرارتی در جهان

محمد جواد عزیزلی، مدیرکل تحقیقات و نوآوری شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ در گفتگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری فت فتو با اشاره به اینکه برای نخستین بار در ایران و جهان عایق‌های ترمو پلاستیک الاستومری بر پایه NBR/PVC تولید کرده‌اند، گفت: این عایق‌ها صوتی و […]

محمد جواد عزیزلی، مدیرکل تحقیقات و نوآوری شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ در گفتگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری فت فتو با اشاره به اینکه برای نخستین بار در ایران و جهان عایق‌های ترمو پلاستیک الاستومری بر پایه NBR/PVC تولید کرده‌اند، گفت: این عایق‌ها صوتی و حرارتی هستند که در وهله اول از هدررفت انرژی و در وهله دوم نیز از انتقال صدا در ساختمان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: فوم لاستیکی الاستومری، مقاوم در برابر حرارت بالا، آب و بخار بوده و در عین حال، مقاوم در برابر اشعه UV (فرابنفش) است. ضریب انتقال حرارت مهم‌ترین ویژگی عایق بندی است.

عزیزلی اظهار کرد: ترکیب لاستیک اکریلونیتریل بوتادین با پلی وینیل کلراید است که باعث انعطاف پذیری PVC و مقاومت در برابر ازن NBR می‌شود.

وی ادامه داد: فاز نانو ذرات خاک رس در بین ماتریس این پلیمر پراکنده می‌شود و تا حدود زیادی می‌تواند خواص مکانیکی آن از جمله مقاومت آن را افزایش دهد و استحکام بیشتری دارد.

مدیرکل تحقیق، توسعه و نوآوری این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: محصول تولیدی ما مشابه داخلی ندارد و در خارج از کشور نیز محصولاتی که تولید می‌شود با محصول شرکت ما کاملا تفاوت دارد.

وی با بیان اينکه مواد اولیه PVC از پتروشیمی‌های کشور تامین می‌شود، گفت: اما مواد اولیه NBR از خارج از کشور وارد می‌شود و تحریم‌ها، مانع و سدی در برابر تامین آن بوده و تا اندازه‌ای در فرایند تولید خلل ایجاد کرده است.

عزیزلی با اشاره به اینکه صنعت به محصول ما اعتماد کرده است، گفت: امضای قرارداد و تفاهم نامه با پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، فرودگاه کیش و نیز پروژه تجاری تفریحی بین المللی ایران مال که بزرگترین مجتمع تجاری در خاورمیانه محسوب می‌شود، از نمونه این اعتماد‌ها است.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/




تولید نخستین عایق نانویی صوتی و حرارتی در جهان

منبع:آنـــا
? تولید نخستین عایق نانویی صوتی و حرارتی در جهان