توقف فعالیت قطعه‌ سازی قوامحرکه یک مسئله ریشه دار است/ بانک تخلف کرده

فت فتو/کرمان در سال ۱۳۷۳ شرکت تولیدی قوای محرکه کرمان خودرو در منطقه آزاد اقتصادی ارگ بم تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت های خود در زمینه کاهش هرچه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور تلاش کند. به گزارش فت فتو، اهداف اصلی که برای فعالیت های […]

فت فتو/کرمان در سال ۱۳۷۳ شرکت تولیدی قوای محرکه کرمان خودرو در منطقه آزاد اقتصادی ارگ بم تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت های خود در زمینه کاهش هرچه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور تلاش کند.

به گزارش فت فتو، اهداف اصلی که برای فعالیت های جاری شرکت قوای محرکه کرمان خودرو در زمان تاسیس مدنظر قرار گرفت شامل تامین نیازهای داخل کشور، خودکفایی در ساخت قطعات و رفع وابستگی به کشورهای خارجی، تمرکز بر کیفیت و تحقق مدیریت کیفیت جامع، حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات صنعتی، عرضه خدمات پس از فروش به مشتریان و مصرف کنندگان نهایی بوده است.

فرماندار بم در گفت و گو با فت فتو در این رابطه اظهار کرد: توقیف قوامحرکه یک مسئله ریشه دار است که پس از گذشت ۱۸سال از ورود قطعات در این مجموعه  می گذرد.

“هادی شهسوارپور” افزود: شرکت قوا محرکه و بانک ملت به عنوان شرکای سرمایه گذار در منطقه اقتصادی ارگ جدید همکاری را آغاز کردند و شرکت قوا محرکه با ۱۰ درصد و بانک با ۹۰ درصد  از طریق تسهیلات توسط صندوق ذخیره ارزی به عنوان کار گزار انتخاب شد تا سرمایه‌گذار کار را در منطقه آغاز کند.

وی تصریح کرد: در سال ۸۲ قطعات خریداری و به منطقه ارسال شده و طبق بررسی های انجام شده بانک به تعهداتش عمل نکرده و خط تولید نرسیده و اختلافاتی بین بانک و سرمایه گذار به و جود آمده و بانک اموال موجود در شرکت را اعم از ماشین آلات و … را مصادره کرد.

فرماندار بم بیان کرد: صندوق ذخیره ارزی تسهیلات را طبق ضوابط خودش را در اختیار بانک ملت قرار داده تا به عنوان یک کارگزار ایفای نقش کند و حق  ندارد براساس شرایط خودش اقدام بکند.

وی افزود: با توجه به اختلافات به وجود آمده تولید متوقف و پرونده در دادگاه تشکیل شده که معاون اقتصادی وزیر کشور از مجموعه بازدید کرد و در جلسه رفع موانع تولید در استان و کشور ای موضوع مطرح شد و پس از بررسی‌های لازم، تخلف بانک طی نامه ای به دادستان کل کشور ارائه و در جلسه شورای تامین استان به این امر پرداخت شده و امیدواریم هرچه سریع تر شاهد رفع توقیف این مجموعه باشیم.

شهسوارپور با اشاره به اینکه بخشی از این پرونده حقوقی و بخش دیگر جلوگیری از عدم تولید و اشتغال  است، تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری درخصوص تولیدات داخلی و رفع موانع تولید باید به این امر توجه داشت و نیاز قطعات داخلی در مجموعه خودروسازی یک امر ضروری است.

فرماندار بم اشتغال را امری مهم دانست و افزود: باید هرچه زودتر این مجموعه به چرخه تولید برگردد.

وی در پایان افزود: پرونده قوامحرکه توسط دادستان بم و مرکز استان در حال پیگیری است و منتظر نتیجه هستیم که امیدواریم هرچه سریعتر این مجموعه تولید خود را آغاز کند.

انتهای پیام




توقف فعالیت قطعه‌ سازی قوامحرکه یک مسئله ریشه دار است/ بانک تخلف کرده

منبع:ایـسنا
? توقف فعالیت قطعه‌ سازی قوامحرکه یک مسئله ریشه دار است/ بانک تخلف کرده